TVL 14:Meet King Vampire

675 34 0
                                    


____________________________________

Vampire World

Seorang yeoja duduk dibangku menghadap taman bunga.Rambut perang nya menyerlah.

Dibelakangnya terdapat beberapa orang yeoja berdiri tegak bagai tugu negara.Wajah yeoja itu jelas kelihatan sedih.

"I'm very miss them."kata yeoja itu dengan sayu.

"Ye oppa tahu saeng rindukan mereka tapi apa yang oppa boleh buat."kata namja yang duduk disebelahnya.

"Saeng tak sepatutnya tinggalkan dia,oppa."kata yeoja itu lagi.

"Saeng,werewolf dan vampire tak boleh bersama biarpun saeng dah ada anak dengan dia.Saeng pun tahukan yang rakyat vampire masih tak boleh lupakan tentang peperangan antara werewolf dan vampire."kata namja itu dengan panjang lebar.

"But my sons and my daughter is vampire and werewolf."kata yeoja itu dengan tegas.

"That why,mereka terpaksa dipisahkan."kata namja itu sambil mengeluh.

"I'm sorry,your highness.Your sons,Seventeen and Kim Sibling's is here."kata seorang namja dengan wajah tegas.

"Kim Sibling's?"soal yeoja itu dengan wajah tidak percaya.

"I'm sorry,saeng.I have to go."kata namja itu lalu menghilangkan diri.

Yeoja terpingga-pingga ditinggalkan begitu.Diwajahnya terpacar dengan jelas yang dia sedang kecewa.

____________________________________

"Cantiknya."kata Vernon sambil menyentuh sebuah potret.

"Don't touch that."kata satu suara membuat mereka tersentak.

"Your highness."kata mereka serentak lalu menunduk hormat.

King Vampire memandang mereka satu persatu.Sehinggalah matanya terhenti pada Uee.

"Who are you?"soal King Vampire sambil memandang kearah Uee.

"Annyeonghaseyo,Kim Yu Jin imnida.Kim Sibling's."kata Uee sambil menunduk hormat.

King Vampire tergamam.Dia memandang Uee dengan tajam sehingga menyebabkan Uee tidak selesa.

"Kamu semua boleh berehat dulu.Saya nak berjumpa dengan Kim Sibling's.Daesung,bawa mereka semua ke bilik tetamu."kata King Vampire dengan tegas.

"Baiklah,Tuanku."kata namja yang bernama Daesung itu.

"Mari ikut saya."kata Daesung lalu berjalan kearah pintu.

Mereka berjalan mengikut langkah Daesung.Kecuali Kim Sibling's.

"Siapa kamu berlima sebenarnya?"soal King Vampire dengan wajah serious.

"Kim Sibling's."balas Jin dengan malas.

"Selain Kim Sibling's."kata King Vampire masih dengan wajah serious.

Jin yang baru hendak berkata,tiba-tiba ditahan oleh Uee.Jin memandang Uee dengan wajah pelik.

"Waeyo?"soal Jin kepada Uee dengan wajah pelik.

"Tengok sekeliling oppa.Sekarang ni bukan keadaan yang sesuai untuk bagitahu."kata Uee dengan wajah dingin.

"Just kenal kami sebagai Kim Sibling's dah cukup."kata Rapmon dengan wajah bersahaja.

"Beta mahu tahu tentang ibu bapa kamu semua."kata King Vampire dengan wajah tegang.

Semua pengawal mulai keluar dari ruang utama istana itu sebaik melihat lirikan mata King Vampire.Uee mengeluh bosan.

"Tell me who you are?"soal King Vampire dengan mata merah.

"For what?Untuk mati hahahahaha."kata Uee bersama ketawa sinis.

Ketawanya bergema di ruang utama istana itu.King Vampire itu mengetap bibir menahan marah.

Egonya tercabar mendengar ketawa sinis keluar dari mulut Uee.Jin mulai menggelengkan kepalanya.

"Tell me now!!"kata King Vampire,bersamaan itu leher Uee dicengkam.

King Vampire muncul didepan Uee dan mencengkam leher Uee.Kim Sibling's terkejut melihatnya.

"Just a stupid King."kata Uee tanpa rasa takut.

"Kau jangan cabar aku,budak mentah."kata King Vampire dengan marah.

"We are your nephews and your niece."kata Taehyung bersama dengan wajah dinginnya.

"What!?"kata King Vampire dengan wajah tidak percaya.

Uee jatuh terduduk sebaik sahaja King Vampire melepaskan cengkamannya.Uee terbatuk-batuk kerana kekurangan udara.

"You almost kill your niece,your highness."kata Jin dengan wajah tegang.

Tangan King Vampire terketar-ketar.Ianya sama seperti dalam ramalan.

Ramalan dimana dia hampir membunuh anak saudaranya.Dia cuba menutup debaran didadanya.

"Who your mother and your father?"soal King Vampire,cuba menutup debarannya.

"Our mother,Kim Yu In and our father Kim Joon Seok."kata Minhyuk dengan wajah tegang.

Dia membantu Uee untuk berdiri.Jin memandang King Vampire dengan tajam.

"Apa yang Tuanku nak buat?Nak hapuskan kami semua sebab kami dari keturunan Werewolf dan Vampire?"soal Uee dengan sinis.

"Atau Tuanku terfikir yang kami akan rampas tahta milik Putera Sungkyu?"soal Rapmon sambil mengangkat sebelah kening.

"Don't judge the book by it cover."kata Taehyung dengan pandangan kosong.

____________________________________



To Be Continue.....



The Vampire LoveWhere stories live. Discover now