TVL 17:Meet BTS

557 33 0
                                    

____________________________________

Uee membuat beberapa regangan dihalaman mansionnya itu.Sesekali dia melepaskan nafas berat.

Matanya menjeling kearah Seventeen yang sibuk bermain bola keranjang itu.Dengan perlahan-lahan dia melabuhkan punggungnya diatas bangku yang berada disitu.

Kepalanya ditongkatkan menggunakan tangan sambil matanya memerhati sekeliling.Dia mengeluh perlahan.

"Annyeonghaseyo!!Ada sesiapa tak!!"jerit seorang namja yang berambut oren.

Wajah Uee berkerut memandang namja itu.Dengan wajah tenang Uee bangun dari duduknya lalu berjalan menghampiri sekumpulan namja.

"Cari siapa?"soal Uee sambil menjongketkan keningnya.

"Datang pun korang."jerit satu suara mengejutkan Uee.

Uee mengurut dada.Wajahnya masam mencuka sambil menjeling kearah Jin yang hanya menayangkan wajah tidak bersalah.

"Siapa diaorang ni oppa?"soal Uee bersama wajah masam mencuka.

"My friends.Meet BTS."kata Namjoon secara tiba-tiba.

"Kim Yu Jin??"soal satu suara membuatkan kepala Uee terpaling.

Uee memandang namja itu dengan wajah tidak percaya.Dengan perlahan Uee berjalan menghampiri namja itu.

"Yoongi??Oppa??"soal Uee bersama wajah tidak percaya.

Dia menekup mulutnya sambil menghampiri namja itu.Matanya berkaca sebaik sahaja melihat namja itu menganggukkan kepalanya.

"Chagi.Where are you going?Oppa cari chagi merata-rata tapi mana chagi pergi?"soal namja itu bersama mata berkaca.

"Mianhae.Jongmal mianhae."kata Uee lalu memeluk tubuh badan namja itu dengan erat.

"What the ......."kata Minhyuk sambil memandang Uee dan namja itu bersama wajah tidak percaya.

"Yoongi hyung,hyung kenal ke yeoja ni?"soal Jimin bersama wajah blur.

"My girlfriend."kata Yoongi sambil memeluk Uee dengan erat.

"Ehem ehem."kata Jin lalu menarik tubuh Uee supaya berpisah dengan Yoongi.

"Apa ni,hyung."kata Yoongi bersama wajah bengang.

"Jangan peluk dongsaeng aku sesuka hati kau je."kata Namjoon sambil memandang Yoongi dengan tajam.

"Dongsaeng kau?Sejak bile....."

"Sejak dilahirkan."

Kata-kata Jhope terputus apabila dipotong oleh Taehyung.Taehyung hanya menjelir lidahnya kearah Jhope

"Sakitnya lah mata aku.Apalah yang beruk-beruk terencat ni buat dekat sini."kata suara membuatkan tumpuan mereka beralih kepada pemilik suara itu.

"You call us what!?"soal Jung Kook sambil memandang kearah pemilik suara itu bersama wajah tidak percaya.

"Beruk-beruk terencat.Kenapa?Nama tu tak sedap?Atau kau biskut hangus?"sindir Jeonghan sambil menjongketkan keningnya.

"Kau....."kata Jungkook sambil cuba menghampiri Jeonghan.

Dengan segera Yoongi menahan Jungkook.Yoongi melangkah ke hadapan bersama senyuman sinis.

"How about you?Bapok!!"ejek Yoongi bersama senyuman sinis.

"What the....Yah!!"jerit Jeonghan sambil cuba menghampiri Yoongi tetapi ditahan oleh S.Coups.

"Jaga mulut kau,Suga."kata S.Coups dengan tegas.

"Aku sentiasa jaga mulut aku.Macam mana dengan kau?Kau sepatutnya jaga mulut dongsaeng-dongsaeng kau tu.Dahlah mulut bau longkang."kata Yoongi bersama wajah tidak bersalah.

Seventeen memandang kearah Yoongi bersama wajah tidak percaya.Jin mengelengkan kepalanya manakala Namjoon tersenyum sinis.

____________________________________

Suasana makan malam dimeja makan itu sunyi sepi.Tiada sesiapa pun membuka mulut untuk bercakap atau apa.

Uee duduk diantara S.Coups dan Yoongi.Kadang-kadang S.Coups dan Yoongi akan sambil menjeling.

"Jadi bila korang akan balik?"soal Sungkyu sambil mengelap bibirnya menggunakan napkin.

"Macam halau kami je bunyi."kata Jimin sambil menyengetkan kepalanya.

"Memang pun."kata Vernon tanpa memandang kearah mereka.

Matanya hanya tertumpu pada makanannya.Kalau boleh dengan pinggan-pinggan tu sekali dia nak makan.

"Kami ada berita baik."kata Yoongi bersama senyuman penuh makna.

"Apa dia?"soal S.Coups sambil memandang Yoongi dengan tajam.

"Kami akan stay dekat sini."kata Jhope bersama wajah gembira.

Sungkyu,L dan Seventeen kecuali Mingyu terlopong mendengar kata-kata Jhope.S.Coups memandang Yoongi bersama wajah tidak percaya.

"Are you serious,oppa?"soal Uee kepada Yoongi bersama wajah teruja.

"Oppa serious okay."kata Yoongi sambil mengenyitkan matanya kepada Uee.

"Makin bisinglah mansion ni."kata Dino dengan perlahan.

"Aku benci BTS."bisik Jeonghan dengan perlahan.

____________________________________

To Be Continue....


The Vampire LoveWhere stories live. Discover now