TVL 11:New Students?

663 34 0
                                    


Sinaran matahari menyinari pagi itu.Bunyi ketukan pada pintu bergema memecah kesunyian.

"Yah Kim Yu Jin bangun!!Berapa lama lagi kau nak tidur ni!!?"jerit seorang lelaki sambil mengetuk pintu bilik itu dengan kuat.

"Kau ni dah kenapa memekak pagi-pagi ni?"soal seorang lelaki yang lengkap dengan seragam sekolah.

"Bukan urusan kau."balas lelaki itu sambil masih mengetuk pintu bilik itu.

Kali ini dia mengetuk pintu itu dengan lebih kuat.

'Apasal pula bunyi lain bila aku ketuk pintu ni tadi lain.'soal hati lelaki itu sambil memandang kearah pintu.

Mulutnya berbentuk 'o' sebaik melihat Uee berdiri dihadapan pintu.Uee memandangnya dengan perasaan marah dan sakit.

"Kim Min Hyuk!!"

"Argh appo.Mianhae jongmal mianhae."

_____________________________________

Keadaan di meja makan senyap sepi.Kadang-kadang Minhyuk mengosok telinganya yang merah.

"Aku ada sesuatu nak cakap."kata Sungkyu,memecah kesunyian.

"Apa dia?"soal Mingyu sambil meletakkan sudu dan garfu.

"Hari ni dongsaeng aku akan datang sini."kata Sungkyu sambil menarik nafas berat.

"So?"soal Uee tidak faham.

"Dia akan stay dekat sini so aku nak korang jang bergaul sangat dengan dia."kata Sungkyu dengan nafas berat.

"Kenapa?"soal DK dengan wajah pelik.

"Sebab sekali korang pandang wajah dia,korang akan mati."kata Sungkyu dengan muka yang tidak dapat ditafsir.

"Dewa maut?"soal Uee sambil mengangkat sebelah keningnya.

"Aniya,dia bukan syaitan tapi dia vampire darkness gred A+++."kata Sungkyu lalu bangun dari duduknya.

Mereka memandang sesama sendiri dengan wajah terkejut.S.Coups menelan air liurnya, kelat.

"Kau nak pergi mana?"soal Uee sambil mengangkat sebelah keningnya.

'Perempuan ni tak takut ke apa?'ngomel S.Coups didalam hati.

"Jemput dongsaeng aku and daftarkan dia dekat sekolah kita.Wae,kau nak ikut?"soal Sungkyu sambil menggangkat sebelah keningnya.

"Aku tak ada masa nak buat benda yang tak berfaedah."balas Uee lalu bangun dari duduknya.

Dia berjalan menuju kearah pintu rumah.Langkah kakinya diikuti oleh Jin,Rapmon,V dan Minhyuk.

"Kenapa dengan perempuan tu?"soal Vernon dengan wajah pelik.

__________________________________

Uee melabuh punggung dikerusinya.Sebaik sahaja dia duduk,Puan Lee terus masuk ke dalam kelas.

"Annyeonghaseyo,Puan Lee."kata Andy Lee selaku ketua kelas.

"Annyeonghaseyo.Kamu semua boleh duduk.Hari ni kita ada 4 orang pelajar baru.Silakan masuk."kata Puan Lee dengan penuh mesra.

4 orang lelaki masuk ke dalam kelas itu dengan penuh bergaya.Mereka berdiri menghadap pelajar kelas itu.

"Kamu semua boleh perkenalkan diri kamu."kata Puan Lee bersama senyuman manis.

"Annyeonghaseyo.Lee Chan Hee imnida.Panggil Chunji.Saya dari Stunderst High School."kata lelaki itu dengan penuh karisma.

"Argh oppa dah ada yeochin ke?"

"Oppa,bercintalah dengan saya."

"Oppa,saya cintakan oppa."

Jerit para pelajar perempuan kelas itu kecualo Uee.Pelajar lelaki memandang lelaki itu dengan wajah tidak puas hati.

"Hentikannya.Teruskan."kata Puan Lee dengan tegas.

"Annyeonghaseyo.Kim Myung Soo imnida.Panggil L.Aku dari Liveroot High School."kata lelaki yang berada disebelah Chunji dengan keras.

"Annyeonghaseyo.Kim Han Bin imnida.Panggil B.I.Saya dari Frindest High School."

"Annyeonghaseyo.Song Yun Hyeong imnida.Panggil Yunhyeong.Saya dari Frindest High School."

"Argh oppa,saranghae"

"Oppa,will you marry me?"

"Oppa,you are so handsome."

"Shut up a stupid girl!!Menyemak betullah korang ni.Cuba jadi macam Uee,dia tak cakap apa-apa pun!!"tengking Hyuk dengan perasaan marah.

"Eo,dia tu tak ada perasaan.Jadi siapa kesah dengan dia."balas HyoEun dengan lancang.

Uee menjeling HyoEun dengan tajam.HyoEun terus memalingkan wajahnya sebaik melihat jelingan maut milik Uee.

"Heh,kau sebenarnya penakut.Dengan Uee pun takut."sindir GongChan dengan ayat yang agak pedas.

"Senyaplah!Kamu ni setiap hari pasti bergaduh.Inilah sebabnya kamu sering digantung sekolah."kata Puan Lee dengan wajah garang.

"Baiklah.Kamu berempat boleh ambil mana-mana tempat yang kamu suka."kata Puan Lee sambil memandang mereka berempat dengan senyuman manis.

"Nae,kamsahamida."balas mereka berempat sebelum mengambil tempat masing-masing.

"Baiklah saya terpaksa pergi sebab ada mesyuarat tergempal dengan pengetua jadi jangan bising."pesan Puan Lee sebelum berjalan keluar dari kelas.

Kelas mulai bising dengan jeritan perempuan dalam kelas itu.Uee menarik nafas sambil menyandarkan badannya pada kerusi.

"Uee,saya nak tanya sikit boleh?"soal Hyuna dengan penuh berhati-hati.

"Apa dia?"soal Uee dengan malas.

"Betul ke awak ni salah seorang dari Kim Sibling's?"soal Hyuna dengan wajah menunduk.

"Kalau aku salah seorang dari Kim Sibling's pun kenapa?Cakap dengan aku apa kau nak?"soal Uee sambil memandang Hyuna dengan tajam.

"Mianhae saya cuma nak tahu."kata Hyuna sambil menundukkan kepalanya.

"Lantak kau lah."kata Uee dengan malas.

Uee memejamkan matannya.Dia meletakkan kepalanya dikepala kerusi.

"Uee."panggil seseorang sambil menolak bahu Uee.

"Apa lagi yang kau nak!?"tengking Uee sambil memandang kearah orang yang mengacau nya itu.

Nafasnya turun naik akibat marah yang amat.Matanya juga bertukar menjadi hijau.

Seluruh kelas terus senyap sepi akibat mendengar tengkingannya itu.Minho memandangnya dengan wajah tidak berkelip.

"Kau ni kenapa?Aku just nak tanya kau pasal homework Miss Sally."kata Minho sambil mengawal wajahnya yang merah kerana malu ditengking oleh Uee.

Uee mengetap bibir geram.Dia mengambil buku mata pelajaran fizik lalu diberikan kepada Minho.

Sebaik sahaja menyambut buku itu,dia terus berjalan keluar dari kelas itu.Sekelas memandang kelibatnya tidak berkelip.

____________________________________


To Be Continue....

The Vampire LoveWhere stories live. Discover now