____________________________________Jihoon berjalan dengan perlahan menghampiri Chunji yang sibuk menilik kukunya dimeja makan.Kerusi disebelah Chunji ditarik.
"Kau pergi mana tadi?"soal Chunji tanpa memandang kearah Jihoon.
"Aku carikan kau ni.Aku tak sure darah tu padan tak dengan selera kau."kata Jihoon sambil meletakkan satu botol kaca dihadapan Chunji.
Perlahan-lahan Chunji mengangkat wajahnya.Matanya bersinar-sinar sebaik sahaja melihat satu botol kaca darah.
"Mana kau dapat ni?"soal Chunji lalu dengan pantas membuka penutup botol itu.
Bau darah jelas menyapa deria bau Chunji dan Jihoon.Jihoon menelan air liurnya perlahan.
"Aku pergi ke dunia manusia tadi."kata Jihoon sambil sesekali matanya menjeling kearah Chunji.
Chunji hanya mengangguk.Perlahan-lahan botol darah itu diambil lalu diteguk dengan rakus.
"Bam!!"
Botol itu diletak dengan kasar sebaik sahaja isinya sudah habis.Lidah Chunji menjilat bibirnya dengan perlahan.
"Sedap.Nanti bawakan lagi untuk aku."kata Chunji tanpa memandang kearah Jihoon.
Jihoon tersenyum sinis sebaik sahaja melihat darah itu sudah habis diminum.Perlahan-lahan Chunji mengangkat kepalanya.
"Uhuks uhuks."Chunji terbatuk sebaik sahaja kepalanya diangkat.
Tangannya bergerak menepuk-nepuk dadanya.Batuknya semakin teruk.
Perlahan-lahan darah mengalirkan keluar dari bibirnya.Senyuman Jihoon makin melebar sebaik sahaja melihat keadaan Chunji.
"Apa yang uhuks kau letak uhuks dalam uhuks darah tu uhuks?"soal Chunji sambil menepuk-nepuk dadanya.
"Aku tak letak apa pun.Cuma aku tambah sedikit perisa.Kau nak tahu perisa apa,racun perosak jantung."bisik Jihoon perlahan di telinga Chunji.
"Wae?"soal Chunji sambil memandang Jihoon dengan tajam.
"Supaya kau mati.Kau sepatutnya tinggal je dekat tempat kau tu.Tapi memandangkan kau taknak tinggalkan tempat ni apa kata kau mati je dekat sini."kata Jihoon lalu bangun dari duduk.
Darah mengalir keluar banyak dari mulut Chunji.Dengan selamba Jihoon berjalan meninggalkan Chunji.
Tanpa dia sedar air matanya jatuh membasahi pipinya.Senyuman sinisnya mati.
"Hiks tch tak guna."bisik Jihoon perlahan sambil mengesat air matanya dengan kasar.
"Wae aku menangis ni!?Sepatutnya aku gembira sebab orang yang dah bunuh eomma dan appa aku dah mati."kata Jihoon sambil cuba mengelap air matanya yang mengalir dengan deras.
"Mianhae Chunji hyung."kata Jihoon lalu duduk mencankung dan menangis perlahan.
____________________________________
Cahaya mulai menyinari langit.Senyuman gembira jelas terpacar dibibir semua penduduk werewolf termasuklah Raja Werewolf.
Uee mengigit bibirnya perlahan.Tangisan ditahan dari keluar.
Dengan perlahan dia berlalu dari situ tanpa sesiapa sedar.Langkah kakinya dibawa kearah taman istana.
Langkah kakinya terhenti sebaik sahaja matanya menangkap satu kelibatnya.Uee memandang bangunan istana itu buat kali terakhir.
"Dah tiba masanya untuk kau pergi,Uee.Ni bukan tempat kau."kata namja itu tanpa sebarang perasaan.
"Aku tahu.Pastikan kau lakukannya dengan segera.Aku tak ada sesiapa pun halang urusam kita."kata Uee sambil menghulurkan satu bila pisau belati kepada namja itu.
Namja itu tersenyum sinis.Pisau yang berada ditangan Uee diambil.
Perlahan-lahan dia memeluk Uee dengan erat.Uee menutup matanya sebaik sahaja merasakan dadanya ditusuk dengan sesuatu yang tajam.
"Jagakan dia untuk aku.Dia segalanya untuk aku.Dan pastikan keluarga aku tak tahu tentang kewujudan dia."kata Uee bersama wajah pucat.
Senyuman dilemparkan buat kali terakhir.Perlahan-lahan dahi Uee dicium namja itu.
"Jagi jangan risau.Oppa jaga anak kita dengan baik."bisik namja itu dengan perlahan sebelum menghilangkan diri.
"Uee!!"jerit Namjoon dengan nyaring.
Dengan pantas dia membawa kepala Uee ke dakapannya.S.Coups jatuh terduduk melihat keadaan Uee.
Mata Uee terduduk dengan rapat.Raja Werewolf jatuh terduduk.
Air mata Kim Sibling's jatuh membasahi pipi.Kali ini Uee benar-benar meninggalkab mereka.
Malah dia juga tidak akan kembali lagi.Minhyuk pengsan dalam dakapan Jin.
____________________________________
10 Tahun Kemudian...
Suho berjalan menghampiri seorang namja yang sedang membelakanginya itu.Bahu namja itu ditepuk perlahan.
"Bila kau sampai,Yourou?"soal Suho kepada namja itu.
"Baru tadi.Sibuk betul kau ye.Sampai aku nak jumpa pun susah."kata Yourou sambil tertawa kecil dihujung ayatnya.
"Nilah kerja aku selepas appa aku mangkat.Kau pun tahukan yang aku ni anak sulung."kata Suho sambil membuang pandangannya kearah balkoni.
"Mian sebab aku tak dapat datang waktu Uee dengan Ahjushi ditanam."kata Yourou bersama wajah mendung.
"Its okey.Aku tahu kau sibuk."kata Suho bersama senyuman nipis.
"Appa!!"jerit satu suara membuatkan kepala Suho dan Yourou berpaling.
Seorang budak lelaki dalam umur 11 tahun berlari mendapatkan Yourou.Perlahan Yourou menggosok rambut anaknya itu.
"Siapa ni?"soal Suho bersama wajah keliru.
"Anak aku.Jun Ryujin."kata Yourou sambil menggosok-gosok rambut anaknya itu.
"Aku tak tahu pula kau dah kahwin."kata Suho bersama nada suara kesal.
"Tak apa Suho.Benda dah berlalu."kata Yourou sambil menepuk bahu Suho.
"Hensem anak aku.Wajah dia ada iras-iras Uee."kata Suho bersama senyuman kelat.
'Mianhae,Suho.Tiba masanya aku bagitahu kau.'bisik hati Yourou perlahan.
"Jomlah pergi makan.Dah masuk tengah hari ni.Bawa sekali anak kau."kata Suho sambil berjalan meninggalkan Yourou.
____________________________________
The End...
YOU ARE READING
The Vampire Love
RandomUee,gadis yang ceria dan aktif tapi penuh dengan rahsia.Dia dipindahkan ke WerVam High School atas paksaan eomma dan appanya. Tanpa dia sedar kedatangannya memang dinantikan oleh seseorang.Sentiasa dikawal oppa-oppa nya itulah Uee. Diaorang tak bole...