TVL 23 : Awake Werewolf Princess

562 30 0
                                    

____________________________________

Matanya dibuka perlahan-lahan.Pemandangan asing menyapa retina matanya.

Berkali-kali matanya di buka dan ditutup bagi menstabilkan bebola matanya ditembusi cahaya secara tiba-tiba.Dia memandang sekelilingnya bersama wajah bingung.

Dunia yang dia berada sekarang tidak sama dengan dunia sebenar.Langit berwarna unggu cerah dan sekelilingnya berwarna biru langit.

Manakala tempat dia berpijak ialah cermin yang memaparkan dirinya.Matanya meliar kesekeliling untuk mencari sesiapa sahaja yang lalu di situ.

Tiba-tiba matanya menangkap kelibat seorang namja yang sedang duduk diatas kerusi kaca sambil menikmati minumannya.Perlahan-lahan dia berjalan menghampiri namja itu.

"Nice to meet you,Kim Yu Jin."kata namja itu tanpa memandang kearah Uee.

"Who are you?"soal Uee dengan gugup.

"Meet me,Kim Ji Hun."kata namja itu sambil berdiri dari duduknya.

Senyuman manis dilemparkan kepada Uee.Perlahan-lahan dia berjalan menghampiri Uee.

"You have 2 personality,Yujin.One vampire side and one werewolf side.So what your choice?Vampire or werewolf?"soal namja itu sambil menyentuh bahu Uee dengan lembut.

Dengan segera Uee menepis tangan namja itu.Wajah bingung jelas terpancar diwajahnya.

"For what?"soal Uee sambil memandang namja itu.

"Kamu tidak boleh hidup dengan dua personaliti,Yujin.You must choose between vampire or werewolf."kata namja itu sambil memandang wajah putih bersih milik Uee.

"Human."kata Uee sambil mendongakkan kepalanya.

"What do you say just now?"soal Jihun bersama wajah terpingga-pingga.

"I choose human."kata Uee sambil memandang mata Jihun dengan lama.

"Why?"soal Jihun bersama wajah tidak percaya.

"My father,my brothers are werewolf and my another brothers are vampire.Saya tak memilih sebab saya tak nak mereka bergaduh."kata Uee sambil tersenyum pendek.

"So kamu sanggup korbankan hidup kamu?"soal Jihun bersama wajah serious.

"Yes,I do anything for my father and my brothers."kata Uee sambil tersenyum segaris.

Perlahan-lahan satu senyuman terpacar di bibir Ji Hun.Bahu Uee dipegangnya.

"Don't worry my dear werewolf princess.I will not take you life but i'm going take you great power.Can i?"soal Ji Hun bersama senyuman manis.

"Sure."balas Uee sambil membalas senyuman manis Ji Hun.

Perlahan-lahan tubuh Uee menghasilkan cahaya unggu yang menyilaukan mata.Badan Uee terapung di ruang sebelum hilang begitu sahaja.

"You are a great daughter,princess,dongsaeng and soulmate.I hope you will get more better life."kata Ji Hun sambil mendongakkan kepalanya ke langit.

____________________________________

YoonA memegang dadanya yang secara tiba-tiba sahaja sakit.Tangan kirinya memegang dinding rumah bagi menampung tubuh badannya.

Manik-manik peluh jelas kelihatan di dahinya.Dia dapat merasakan seolah-olah ada beribu-ribu jarum sedang menjahit organ dalamannya.

"Uhuks uhuks"batuk YoonA.

Tangannya bergerak menekup mulutnya.Sebaik sahaja tangannya dialih,jelas kelihatan darah di tangannya.

The Vampire LoveWhere stories live. Discover now