_______________________________________
S.Coups memandang kearah 4 orang pelajar baru itu.Dia memandang wajah mereka satu persatu.
'Haish,betul ke mate aku dah mati?Tapi kenapa penentu mate tak ubah pun simbol aku.Kenapa semua orang kata mate aku dah mati.Aku yakin dia belum mati.'bisik hati S.Coups.
Dia memandang kearah tingkap.Apa yang diajar oleh guru langsung tidak masuk dalam kepala.
Tiba-tiba hidungnya terbau satu bau yang sedap.Bukan bau makanan tapi bau darah.
Bau strawberry mint yang kuat menyapa deria hidungnya.
'Mate aku!'jerit hati S.Coups.
Terus S.Coups memandang kearah sekelilingnya.
'Mate aku sama kelas dengan aku?Memang sah sama kelas dengan aku kalau tak bau dia tak akan kuat macam ni.'bisik hati S.Coups dengan yakin.
"Yes Mr.Choi.Do you have any question?"soal Miss Anne yang melihat S.Coups sejak tadi.
"No.I don't have."balas S.Coups dengan kalut.
"Focus."pesan Miss Anne dengan tegas.
S.Coups menarik nafas berat sebaik sahaja Miss Anne menyambung apa yang diajar.Joshua memandang S.Coups pelik.
"Kau dah kenapa?"soal Joshua dalam nada berbisik.
"Aku bau mate aku."kata S.Coups sambil memandang sekeliling.
"Serious wei?"soal Joshua dengan terkejut.
"Ye.Aku bau strawberry mint.Memang tak silap lagi."kata S.Coups dalam nada berbisik.
"Nanti cerita dekat aku."kata Joshua sambil matanya memandang kearah papan hitam.
S.Coups hanya menarik nafas berat.Matanya tertumpu pada Uee yang sibuk melakukan sesuatu dalam senyap.
'Apa perempuan tu buat?'soal S.Coups dalam hatinya.
______________________________________________
"Apa cerita S.Coups?Masa Miss Anne ajar tadi 5 kali kut dia tegur kau."kata Jeonghan dengan wajah serious.
"Kau janganlah marah dia.Bukan salah dia."bela Joshua sambil memandang wajah gelisah S.Coups.
"Habis tu salah siapa?Salah kau?"soal Jeonghan sambil menjegilkan matanya kearah Joshua.
"Dah-dah jangan gaduh.Aku tak boleh fokus tadi sebab asyik terbau bau strawberry mint."kata S.Coups sambil mengeluh.
"Strawberry mint?"soal Jeonghan bersama wajah keliru.
"Bau mate aku."kata S.Coups dengan geram.
"Dekat mana?"soal Jeonghan dan Joshua dengan teruja.
"Dalam kelas kita."kata S.Coups sambil meraup wajahnya.
"Kelas kita?Siapa?"soal Jeonghan bersama kerutan diwajahnya.
"Manalah aku tahu."balas S.Coups dengan dingin.
"Kelas kita?Jap biar aku fikir.Vampire dalam kelas kita tak silap aku YoonA,HyunA,YuRi,Hyeri,Seolhyun,JiAe dan Uee."kata Joshua bersama wajah serious.
"Semua dah ada mate kecuali Uee je kita tak tahu."kata Jeonghan bersama senyuman sinis.
"Kalau mate kau,Uee memang habislah."kata Joshua dengan wajah risau.
"Kenapa?"soal S.Couos dengan wajah blur.
"Habislah sebab dia tu Kim Sibling's.Kau pun tahukan minah tu macam mana."kata Jeonghan bersama ketawa kecil.
"Masalah,masalah."kata Joshua sambil tertawa kecil.
"Oh ye kau tahu tak siapa putera kedua vampire?"soal Jeonghan secara tiba-tiba.
S.Coups dan Joshua mengganguk kepala tanda tahu.
"Siapa?"soal Jeonghan,ingin tahu.
"Kim Myung Soo."kata S.Coups dengan wajah tegang.
"Wei jomlah kita masuk kelas.Pasal dongsaeng Sungkyu tu letak ketepi dulu."kata Joshua lalu bangun dari kerusi batu itu.
Mereka hanya mengganguk lalu berjalan kearah kelas.
__________________________________________________
S.Coups POV
Aku berjalan kearah meja makan.Tiba-tiba hidung aku terbau lagi bau strawberry mint.
Aku mengambil tempat disebelah Uee memandangkan hanya sebelahnya kosong.Bau strawberry mint itu bertambah kuat sebaik aku duduk disebelahnya.
Aku memandang kearah Uee.Dia hanya membuat muka tidak kesah.
Shit memang sah dia soulmate aku.Bau tu kuat kut dekat dia.
Tak guna betullah.Macam mana dia boleh jadi mate aku.
Lepas ni memang aku akan jumpa minah ni.Pandai betul dia sembunyikan benda ni.
Aku akan tanda dia memandangkan aku dah jumpa.Tak payah aku susah cari lagi.
Duduk satu rumah,satu kelas.Memang dia tak dapat lari dari aku.
End S.Coups POV
Sungkyu berjalan kearah meja makan diikuti oleh seorang namja.Dia mengambil tempat ditempat biasa dia diikuti lelaki itu.
"Kenalkan dongsaeng aku Kim Myung Soo.Taoi korang boleh panggil dia L."kata Sungkyu sambil duduk.
"Rasanya perlu ke kami kenalkan diri kami?"soal Mingyu dengan lancang.
"Tak perlu.Lagipun aku tak minat nak ambil tahu."kata L dengan 'penuh adab'nya.
"Okay."balas Mingyu dengan wajah dingin.
"Tapi aku nak tanya.Datang dari mana sesat perempuan ni dalam rumah ni?"soal L dengan lancangnya.
"Yah mulut kau tu jaga sikit.Dia dongsaeng aku jadi apa masalahnya?"soal Rapmon dengan wajah tegang.
"Oh dongsaeng.Aku ingat soulmate kau."balas L selamba.
Uee mengetap bibirnya menahan marah.Sudu yang dipegangnya patah dua.
"Shit."kata Uee perlahan sebaik sedar sudu itu sudah patah.
Uee bangun menuju kearah dapun tanpa menghiraukan mata yang memandangnya.
"Yah,apa yang.........Yah,macam mana sudu tu boleh patah!?"soal Woozi dengan muka tidak puas hati.
Minhyuk memandang sudu itu dengan mata terkebil-kebil.Jin hanya mampu menggeleng.
Dengan wajah selamba Uee duduk ditempatnya bersama dengab sudu baru.Rapmon tersenyum kecil melihat Uee.
"Oh ye aku nak semua berkumpul dekat ruang tamu lepas makan."kata S.Couos secara tiba-tiba.
"Kenapa?Tak boleh bagitahu sekarang ke?"soal Taehyung dengan malas.
"Berkumpul jelah."kata Jeonghan sambil menjeling V dengan tajam.
V hanya menggulingkan matanya tanda tidaj puas hati.Mingyu hanya menggeleng dalam diam.
__________________________________________________
To Be Continue....
Tolong abaikan typo ya.
YOU ARE READING
The Vampire Love
RandomUee,gadis yang ceria dan aktif tapi penuh dengan rahsia.Dia dipindahkan ke WerVam High School atas paksaan eomma dan appanya. Tanpa dia sedar kedatangannya memang dinantikan oleh seseorang.Sentiasa dikawal oppa-oppa nya itulah Uee. Diaorang tak bole...