Kapitel 1

3.5K 11 1
                                    

Som vissa kanske vet så raderades allt på min förra, påbörjade fanfic och jag tappade suget då. Men nu är jag tillbaka med en helt ny! Om D/n som bor i LA med sin pojkvän Oscar Enestad från det världskända bandet The Fooo!! Hoppas ni gillar det! Kram

Jag kanske ska berätta lite om mig och oss innan jag berättar om mitt och Oscars liv ihop.

Jag heter D/n och är en 16 årig tjej som bor i LA med min pojkvän Oscar Enestad. Han är med i bandet The Fooo som är världs känt sedan 2 år tillbaka.

Vi flyttade hit till LA för 1 år sedan när det började bli riktigt seriöst med deras band, och skivbolaget i LA ville ha dom här så de kunde jobba med dem lättare.

Alla killarna hade först bott tillsammans men nu hade de så pass bra ekonomi att alla hade varsin stort hus med pol och egna bilar.

Jag hade inte flyttat med Oscar för än 2 månader efter killarna flyttat hit och det var svårt för mig att lämna familjen och vännerna där hemma. Men jag visste att jag skulle ha det bra med Oscar i varma LA.

För 6 månader sedan, alltså ett halvår sen, så flyttade även våra familjer hit. Det kom som en överraskning och jag blev riktigt glad. Så nu bor hela min familj och Oscars familj här i LA. Och jag bor med Oscar i ett eget hus.

Oscar jobbar mycket och det kan va svårt för oss att få tid tillsammans men vi brukar se till att fixa det så ofta som möjligt.

Det är lite om hur de kommer sig att vi bor i LA.

Jag och Oscar har varit tsm i snart 3 år, och jag älskar honom mer och mer för varje dag.

------

Jag och Oscar låg vid poolen och lyssnade på musik. Det var mitt på sommaren och riktigt varmt.

- Jag börjar bli törstig. Hör jag Oscar säga från sin solstol

Jag drar upp mina solglasögon och sätter dom på huvudet, jag kollar på honom och höjer ena ögonbrynet.

- hämta vatten då. Säger jag och sätter på mig mina solglasögon igen.

- Kan inte du hämta åt mig älskling? Säger han och ser på mig

Jag låtsas som att jag inte hört och rättar till mig i stolen.

- Babe? Frågar han en gång till

- jag är inte din wifey. Skrattar jag och reser mig upp ur min solstol för att gå till köket och hämta vatten.

- Yes you are. Säger han sen retsamt och smiskar mig sexigt på rumpan.

Jag himlar mid ögonen och fortsätter mot köket. Jag tar ut en kanna med citron vatten och tar två glas från skåpet.

Jag hittar en godispåse i skafferiet och häller upp det i en skål.

Jag ställer allt på en bricka och går tillbaka till poolen på baksidan.

- Varsågod! King of Los Angeles! Skämtar jag och kysser honom på läpparna. Jag ställer ned brickan på bordet mellan våra stolar och häller upp ett glas vatten till mig själv.

När godiset är slut frågar han vad jag vill göra idag.

Jag tänker efter ett tag och kommer fram till att jag vill åka och shoppa.

- okej, jag ska bara göra mig i ordning så drar vi sen. Säger han och reser sig.

- okej, är du klar om 10?

- japp! Svarar han och går in.

Jag ligger kvar ett tag innan jag också går in för att göra mig i ordning.

-----

-Är du klar snart?! ropar någon från nedervåningen. det är oscar som väntar otåligt på att jag ska bli klar.

- 10 sekunder! Ropar jag tillbaka och drar mina fingrar genom håret en sista gång framför spegeln.

Jag har på mig ett par beiga chinos shorts, vita låga Converse och ett vitt slappt linne. Och ett par vita Ray Ban, håret hade jag bara låtit hänga på sidorna.

Jag sprang ner för trappen och mötte Oscar vid dörren. Jag skrattade åt att vi matchade. Han hade vita låga Converse, beiga chinos shorts och en vit t-shirt. Det såg riktigt fånigt ut men man såg att vi hörde ihop.

Vi hoppade in i Oscars större bil och körde iväg.

Vi åkte till gallerian, den som det inte brukar vara allt för mycket folk i.

När vi var framme klev vi ur och gick in i gallerian.

Jag älskade att shoppa, man kom alltid hem med något man längtat efter.

Oscar tog min hand och som vi väntat oss så fylldes gallerian med paparazzis efter bara några minuter. Jag hade vant mig vid att det alltid skulle vara personer som gick efter en och ville fråga massa frågor och plåta med sina 50 000 kronors kameror.

Först var jag väldigt osäker, och det tog tid att vänja sig. Men när det är något man utsätts för varje dag så blir det automatiskt något man slutar bry sig om. Och det är sånt man för ta om man är tillsammans med en riktigt stor kändis.

Vi började med att gå in på Louis Vuitton. Jag älskade deras väskor och köpte en och annan då och då. Nu när jag flyttat till LA så hade jag unnat mig mycket mer än vad jag skulle gjort hemma i Sverige. Fast det kanske är för att Oscar tjänar mycket pengar?

Jag köpte en Speedy 30' i monogram mönster och jag log brett när jag kom ut från affären. Jag visste att detta skulle ta hårt på de som inte tycker om mig. Jag skulle bli kallad bortskämd eller tjuv för att jag inte betalat denna väska själv. Det var ju Oscars pengar.

Detta blev ett väldigt 'flummigt' avsnitt tycker jag själv. Men framöver kommer det bli mer naturellt. Just nu håller jag ju på att beskriva osv. Men hoppas ni gillar det och kommer fortsätta läsa! Puss

PS. Nästa avsnitt kommer inom 2 dagar!

DS.

The story of my life ( The Fooo )Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt