Efterlängtat av er! Så här kommer det!!
-------
Kapitel 10
Jag hörde hur Oscars mamma suckade djupt. Pappa reste sig och gick på toa och mamma satt helt tyst.
Hon lutade sig över bordet och strök mig över armen.
- Det kommer fixa sig gumman. Sa hon med sin mjuka mamma röst. Jag blev alldeles vattnig i ögonen och en tår föll ner på min tallrik med matrester.
Oscars mamma kollade djupt in i Oscars ögon.
- Är ni helt säkra på det här Oscar? Frågade hon också med sin mjukaste röst.
- ja mamma, vi vill det här. Sa han och såg på sina föräldrar.
Min lillebror satt bara och gapade. Han var nog mest glad, 12 år och ska bli morbror.
- Ni kommer bli världens finaste föräldrar! Sa pappa när han kom ut från toaletten
Jag kollade upp och mötte hans leende. Jag log tillbaka. Detta kunde faktiskt bli bra.
-----
Jag stod i köket och ställde in de sista i diskmaskinen och torkade av diskbänken.
- Det där gick väl bra? Sa Oscar och kramade mig bakifrån
Jag fnissade och vände mig om och gav honom en kyss. Jag la mina händer runt hans nacke och han hade kvar sina händer vid min midja.
- Jag älskar dig D/N! Visst vet du det?
- jag älskar dig med Oscar. Och Ja med tanke på hur ofta du säger det så börjar jag förstå. Sa jag och blinkade med ena ögat och vände mig om.
Jag gick upp till toan och borstade tänderna och gjorde mig iordning för att gå och lägga mig.
---------
*Nästa morgon*
Nu är det bara 5 dagar kvar tills vi drar ut på turné. Jag har bett min kompis Isabel att passa huset medan vi är borta.
- OSCAAR??! Ropade jag från min garderob. Han var på nedervåningen och fixade med något.
- KOMMER! Ropade han tillbaka och 10 sekunder senare stod han vid min sida. I bara sina badshorts.
Eftersom det är söndag så går vi runt i sköna lediga kläder hela dagen, bara för att slappna av extra mycket.
- Vad ville du? Frågade han och såg på mig.
- Jag når inte min resväska där uppe! Sa jag och sträckte mig efter min Louis Vuitton resväska men nådda inte.
Han skrattade bara och satte sig på huk framför mig.
- hahah vad gör du? Skrattade jag.
- sätt dig! Sa han och jag satte mig på hans axlar.
Han reste sig upp och jag vinglade till men hittade snabbt balansen.
- Når du nu? Sa han och gick närmare hyllan.
Precis när jag skulle ta väskan så slängde han sig bakåt så jag inte nådde.
- haha vad gör du? Skrattade jag och slog till honom löst i bakhuvudet.
Han skrattade och gick framåt till hyllan igen. Jag sträckte mig efter väskan och tog den nästan. När han slängde sig bakåt igen.
- Hahaha Asså Oscar vafan! Sa jag och böjde mig över honom och kysste honom på munnen.
Jag kände hur han log mot mina läppar och jag log jag med.
- Okej ta den nu då. Sa han och ställde sig framför hyllan en tredje gång.
- Tredje gången gillt, right? Sa jag och snabbt ryckte jag åt mig väskan.
- Fan, du vann. Sa han och släppte ner mig.
------
Snart snart snart kommer mer!
Börjar bli av med läxor och sånt nu :)
Men RÖSTA!! 3 votes(röster) så kommer nästa kapitel.