Kapitel 9

1.2K 8 3
                                    

Kapitel 9

((D/N P.o.v))

Jag är en 16 åring, min pojkvän är 17. Vi väntar vårt första barn.

Det har gått 2 dagar sen jag och Oscar fick reda på att jag var gravid. Vi har tänk och diskuterar hur vi eller jag, vill göra och vi har kommit fram till att behålla bebisen. I helgen så ska vi bjuda in våra familjer och berätta för dom, och samtidigt ha någon slags avskedsfest. För om 1 vecka åker Oscar på Turné, och efter det som hänt så ska jag följa med honom och resten av bandet.

---

Jag hoppade upp ur sängen och rusade till badrummet. Ytterligare en frukost kom upp och jag hukade mig över toalettstolen.

Oscar kom in med ett glas vatten i handen åt mig och strök sin hand över min rygg.

Jag är verkligen så glad att jag har honom, han hjälper mig genom allt.

---

Det var lördag förmiddag och jag hade klarat mig från spyor i ett par dagar nu.

Jag och Oscar stod i köket och lagade mat medan vi såg på Ellen show.

- är du säker på att du är redo? Frågade han och såg djupt in i mina ögon.

Jag nickade och log mot honom.

Vi dukade fint på matsalsbordet och Oscar ställde fram grytor och pannor med mat.

*PLING PLONG*

Det ringde på dörren och jag sprang för att öppna.

- Heej älskling! Sa mamma och drog in mig i en stor kram.

- Hej! Sa jag och log.

Jag kramade om pappa och min lillebror och sa åt dem att stiga på.

- Oscar är i köket! Sa jag och gick bakom dem in i köket.

- Hej Oscar! Hur mår du? Frågade mina föräldrar och mamma gav honom en kram

- Jag mår bra, mycket med bandet nu men annars lungt. Sa han och kollade på mig med en speciell blick.

Det plingade på dörren igen och den här gången var det Oscars familj.

De hade såklart också flyttat hit till Californien när The Fooo's karriär gick uppåt.

Jag fick öppna dörren eftersom mamma och Oscar pratade om turnén.

- Hej D/N! Sa Oscars föräldrar i mun på varandra

Jag log och kramade om dem.

- kom in! Mamma och pappa kom precis och Oscar är i köket. Sa jag och följde dem in till köket.

- Ni har det verkligen så fint här! Sa Oscars mamma och Oscar la sin arm runt min midja.

- ja, ska vi äta? Sa Oscar och skrattade lite.

-----

När vi suttit vid matbordet ett tag och ätit och pratat en massa så kollade jag och Oscar på varandra. Han gav mig den blicken som sa "ska vi berätta?"

Jag nickade och tog tag i Oscar's hand under bordet.

- Jo, det är så att vi har något att berätta.. Började Oscar.

Han kollade på mig som att jag skulle fortsätta.

-... Jo, ehm. Jag är gravid.. Sa jag och såg ner lite i min tallrik. Jag ville se mamma och pappas reaktion men ändå inte.

- och vi tänkte behålla bebisen.. Sa Oscar och han kollade på sina föräldrar.

Hur ska familjen reagera? :0

Kom ihåg, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

( mycket i skolan nu ;-) skriver när jag har tid över! )

The story of my life ( The Fooo )Where stories live. Discover now