Kapitel 14
Alltid när jag flyger så brukar jag bli varm och typ svettig. Så jag drog ner dragkedjan på min hoodie, under den hade jag ett vanligt vitt tight linne.
Men det skulle jag inte ha gjort.
Eftersom min magen började forma sig så kunde man ana att jag var gravid. Men inte allt för tydligt.
Jag kollade åt andra hållet där Felix satt, 2 meter ifrån.
Jag tänkte ju inte på att man såg min mage men när jag kollade på Felix så såg jag att han satt och stirrade på min mage.
"Fan, fan fan fan!" Viskade jag och drog på mig hoodien igen.
Felix såg mig i ögonen, utan att säga ett ord. Han gav mig bara blicken som sa "är du gravid?"
Jag kollade på honom och utan att jag visste varför så fylldes mina ögon av tårar.
Nej d/n du kan inte gråta nu. Tänkte jag.
Oscar sov bredvid mig så han hade inte märkt något. Jag reste mig tyst ur min stol och gick till sätet bredvid felix in mot fönstret.
Han kramade om mig och klappade mig på ryggen.
"Oscar vet men du får inte berätta för dem andra" snörvlade jag så tyst jag kunde.
"Jag lovar" sa han och lutade sitt huvud mot mitt.
Världens bästa Felix, vad skulle jag gjort utan honom.
Jag och Felix hade känt varandra längst, vi träffades en sommar när vi va typ 10 och jag blev helt stört kär i honom. Vi va ihop i typ 4 år, men båda slutade känna något för varandra så vi gjorde slut.
Men jag är glad att vi fortfarande kan umgås och han är min bästa kompis.
Jag la mitt huvud på hans axel och blundade.
-----
2 timmar senare vaknade jag, jag satt själv kvar i sätet och jag kunde höra hur killarna pratade och skrattade längre bak i planet.
Jag reste mig för att gå bort till dem och se vad de höll på med
- Godmorgon sötnos. Sa omar och kollade på mig
Jag log som svar och satte mig i soffan bredvid Oscar.
Han la armen om mig och jag lutade mig mot honom.
- Såå grabbar, och tjej. Vi ska landa om 10 minuter så gå tillbaks till era platser och spänn fast er. Sa Daff
- sure! Sa killarna och gick bort till varsin stol.
------
Jag gick ut ur planet och träffades av blåsten. De va kallt och ruggigt väder och jag drog min jacka tightare om mig.
Det kom vakter som visade oss vägen till våra turnébussar.
När vi va framme så ville daff snacka med oss. Så vi alla samlades i en av de 5 olika bussarna man kunde va i.
- okej, välkomna till London!
Jag tänkte gå igenom bussarna med er.
Som ni kanske förstått så kommer ni få en egen buss var i princip.
Så Oscar och d/n delar buss, om inte någon annan av killarna hade andra planer? Sa daff och skrattade
- och sen så får Omar och Ogge dela och så får Felix dela med mig. Du kan förstås välja att sova med några av de andra! Fortsatte han och skrattade till igen.
Felix flinade och svarade
- jag tror jag sover med Ogge och Omar, det kan låta rätt högt om natten hemma hos d/n och Oscar.
Sa han och alla killar utom Oscar bröt ut i världens asgarv
- ha. Ha. Jättekul Felix sa Oscar och gav honom en dryg blick.
Jag försökte bara undvika ögonkontakt med någon. Jag va knallröd i ansiktet.
- så det är bara att gå till era bussar! Vi är på arenan om 1-2 timmar ungefär! Så gör er som hemma. avslutade daff och gick ut från bussen.
Lite längre kapitel! :)
Alla ni som vet vem Cameron Dallas är.. HAN FÖLJDE MIG PÅ TWITTER IGÅR!!! Följ mig ni med ;)
Instagram: @oscareneestad
Som lovat! Bara för att ni är så grymma ;)
1.32k reads, de är grymt bra!