Kapitel 11
Jag stod i min garderob och packade kläder. Jag skulle behöva minst 3 väskor för att få plats med alla mina kläder och grejer.
- Behöver du hjälp? Ropade Oscar inifrån sin garderob.
- nej de går bra! Ska vi käka nåt? Ropade jag tillbaka och la ner ett par jeans.
Oscar kom in till mig och jag vände mig om.
- Vi kanske kan göra Pasta Pesto eller nåt?
Jag skrattade åt hur lat han kan va men sa att de blir bra.
Han gick ut men bara någon sekund efter kom han in igen.
- Jo juste! Jag tänkte att du och jag kanske kan åka till shopping centrumet och kolla på bebis kläder?
Jag log mot honom, han verkar vara riktigt taggad på det här.
- absolut! Sa jag och drog igen dragkedjan på min första fullpackade väska.
-------
När vi käkat gick jag upp och fixade mig, jag lockade håret och satte upp det i ett toffs.
- ska vi åka? Frågade jag och log mot Oscar
- jag är klar. Svarade han och tog sin mobil från skrivbordet
- då drar vi! Sa jag och pussade honom på munnen
-----
När vi kom hem från shoppingen var jag riktigt trött. Det hade varit massor med paparazzis och fotografer i gallerian och alla blev misstänksamma över varför vi köpte baby kläder. Oscar förklarade bort oss med att det var till hans kusin som hade fått en bäbis.
Jag var inte orolig att man skulle se min mage, den va fortfarande i hyfsat normal storlek.
Vi hade shoppat 2 stycken tröjor, en ljusblå där det stod 'i love mommy' och en ljus lila där det stod 'sorry girls my dad is taken'
Dem var super gulliga båda två och vi tyckte dem var lite roliga.
Oscar tyckte även att vi skulle köpa en adidas dress till bebisen och ett par air Max men jag sa att han fick vänta med de.
När vi shoppat så fikade vi och sen åkte vi hem.
Imorgon är det bara 2 dagar kvar tills vi åker på turné, jag vet inte hur det kommer bli med att jag är gravid och hur vi ska berätta för de andra killarna och crewet.
Vi får se när vi gör det.
----
Imorgon åker vi på turné, eller killarna åker på turné men jag ska följa med Oscar som stöd, och jag behöver honom med. Särskilt nu när jag är gravid.
Igår va vi hos en doktor, han sa att jag var i 4e veckan och att inom 3 veckor kommer man kunna se på min mage att jag är gravid. Inte mycket med lite. I alla fall så pass mycket att det inte kommer gå att dölja.
Det gjorde mig nervös. Hur skulle alla foooers reagera?
- D/N?! Sa Oscar och skakade mig försiktigt
- va? Sa jag och satte mig rakt upp i soffan
- du verkade bara lite borta. Sa han och skrattade till
- jag är bara nervös för vad alla foooers kommer tycka. Dem kommer hata mig för alltid.
Sa jag och började nästan gråta
- älskling, du behöver inte vata orolig för det. Mina foooers vet hur man beter sig, och om någon får för sig att va taskig finns jag här vid din sida, okej? Sa han och såg mig djupt in i ögonen.
Jag nickade och lutade mitt huvud mot hans axel.
- jag tror jag ska gå och lägga mig, sa jag. Vi ska upp tidigt imorgon.
- gör det, jag kommer om 2 min, jag ska bara skicka en tweet. Sa han och strök sin hand över min kind.
Jag log mot honom och gick upp för trappen till vårt sovrum.
*OSCARS PERSPEKTIV*
Jag ska bli pappa. Det låter helt sinnes sjukt.
Jag har gjort en tjej gravid, låter ännu konstigare.
Men det är tjejen jag älskar.
Jag vet inte hur jag ska berätta för alla foooers om att D/N är gravid. Enklast är väl en tweet?
Men inte än, killarna och crewet måste få veta innan.
Jag tweetade ett kort godnatt till alla foooers och skrev ' tomorrow is the first day of Ex tour, get ready London'
Första staden vi skulle till på vår turné var London, spännande.
Jag gick upp till D/N som låg i sängen med mobilen.
- vad gör du? Frågade jag och la mig bredvid henne i sängen.
- ingen speciellt, tweetar lite.
-------
Sååå vad tycker ni?! Lite från Oscars perspektiv fick jag med. Jätte ledsen att jag inte skrivit. Men kommer igång nu igen!
Rösta rösta votea votea