Kapitel 20
Jason, Jaxon, Jay, Justin, Julius, Jordan. Var exempel på namn som folk gissade på.
Vi satt i soffan och lyssnade på musik, alla hade gått hem fast snart skulle vi hem till Felix och spela TV spel och typ se på film.
Cody Simpson's La Da Dee kom på i högtalarna och Oscar började dansa och sjunga med (lyssna på den för extra inlevelse) han drog med mig upp ur soffan och drog mig nära sig.
Vi dansade nån konstig dans tillsammans och jag började skratta i tanken på hur töntiga vi måste sett ut.
"La da Dee la da da Dee da there's only me, there's only you" sjöng Oscar.
"I'm feeling like there is no better place tonight, by your side" fortsatte han och höll om mig.
Jag log och kramade om honom, han skulle bli den bästa pappan nånsin.
Låten tog slut och vi kysstes.
" jag ska byta till myskläder, be right back!" Sa jag och gick upp till vårt sovrum
Jag bytte från mina svarta mammabyxor, som jag för övrigt kände mig jättehemsk i, till mina leopard byxor från H&M. Jag satte på mig en mjuk kofta, tog av mig halsband och armband och gick ner.
" är du redo?" Sa Oscar som stod i hallen och väntade, helt färdig
" yes!" Svarade jag och satte på mig mina vita Converse
"Vänta!" Sa jag och sprang ut i köket.
Jag tog min väska med fransar som låg på köksbänken och stoppade ner två chipspåsar och en chokladkaka.
" man kan ju inte komma tomhänt!" Sa jag och skrattade.
-------
Eftersom Felix bodde 5 minuter bort så gick vi dit.
När vi va framme gick vi rakt in, eftersom killarna säkert ändå bara skulle ropa till oss att komma in, eller att dörren var öppen.
"Haallåå?!" Ropade jag och slängde av mig skorna. Jag kände mig alltid som hemma hos Felix
"Köket!" Hörde jag någon ropa tillbaka och vi gick dit.
"Tja!" Sa Felix när vi kom in. Han stod och hällde upp läsk i olika glas
"Vi tog med oss lite snacks" sa jag och la upp det på köksbänken
"Grymt, jag har inte så mycket" sa han och tog fram skålar till chipsen.
"Vart är Omar och Ogge?" Sa Oscar och tog ett chips.
"Ingen aning, dom kommer väl snart" sa Felix och precis då hörde man hur dörren rycktes upp.
"När man talar om trollen!" Sa jag och skrattade
-----------
"Okej, ska vi börja med en film eller?" Sa Felix och bläddrade igenom filmerna på Netflix.
"Vi ser The Notebook" sa jag
"Är de den där romantiska?" Frågade Omar och såg lite uttråkad ut.
"Jaa, men den är skitbra! Ge den en chans, komigen" försökte jag övertala dem.
"Visst, men sen får vi välja" sa Omar och jag lutade mig tillbaka nöjt.
Filmen började och alla satt i soffan.
---------
Filmen var slut men ingen var trött än.
Under den scenen när dem blir superromantiska, hade jag och Oscar börjat hångla.
De andra killarna verkade inte vara så jätteförtjusta i filmen men dom klagade inte iallafall.
"Okej vad ska vi se nu då? Eller ska ni spela?" Frågade jag
"Vi kör FIFA!" Sa Oscar och tog en av kontrollerna.
Killarna satte på spelet och när dem spelade TVspel var dem alltid helt okontaktbara.
Jag körde också några gånger men jag är inte så förtjust i Tv spel så det blev inte så mycket.
----------
Klockan var 1 på natten och vi hade satt på filmen LOL.
Jag var trött och kände hur mina ögonlock blev tyngre. Jag lutade mig mot Oscars axel och blundade. Han la sin arm och mig och lutade sitt huvud mot mitt. Jag kände mig alltid så trygg i hans armar.
---------
När jag vaknade nästa morgon så var vi hemma, i våran säng. Jag kommer inte ihåg hur vi kom hem igen men antagligen så bar Oscar mig.
Jag kollade på min mobil på klockan och den var 11 redan.
Idag skulle jag och Oscar börja fixa i Justins rum. Vi skulle åka och köpa färg och tapeter, sedan skulle vi köpa snygga möbler.
Jag gick ner för trappen och möttes av Oscar som stod i köket i bara shorts.
"Godmorgon!" Sa jag och klev in i köket
"Godmorgon" svarade han tillbaka lite halvt vaken.
Vi åt frukost tillsammans och sedan åkte vi iväg till färgbutiken.
------
"Vilken färg tycker du är snyggast av dom här två?" Sa jag och la fram två färgade papperslappar.
"Den ljusare" sa Oscar och höll upp den i luften.
" den andra är så himla tråkigt blå" sa han och jämförde de olika blåa nyanserna
"Vilken tapet vill du ha?" Sa han och bläddrade i en stor pärm med tapet prover.
"Jag tänker mig något typ ljusblått med vita stjärnor" sa jag
"Typ som den här?" Sa Oscar och pekade på en perfekt tapet.
"Precis en sån!" Sa jag och log.
---------
Vi kom hem 2 timmar senare med 2 burkar med ljusblå färg och 5 st tapetrullar, med den ljusblå tapeten med vita stora stjärnor.
"Då är det väl bara att sätta igång!" Sa Oscar och bar upp alla grejer till övervåningen.
Bredvid mitt och Oscars sovrum fanns det 2 stycken stora gästrum. Ett av dem skulle Justin få.
Vi bytte om till mindre ömtåliga kläder som vi skulle måla i.
Efter 5 timmar så hade vi målat båda väggarna och tapetserat dem andra 2. På så kort tid så var det ändå väldigt bra jobbat.
Vi stod i dörröppningen till rummet och kollade på det.
"Shit va snyggt det blev ändå!" Sa Oscar och la armen om mig
"Ja, de är nog inte många 17 åringar som skulle klara av det här!" Sa jag och lutade mig mot honom.
Vi käkade middag och sen var vi så trötta att vi gick och la oss.
I nästa kapitel kommer det vara ett hopp i tiden! :) så man slipper vänta hur länge som helst på att Justin ska komma.
Jag funderar på att starta en till fanfiction om Felix? Vad tycker ni?
Fortsätt Rösta, ni är bäst!