Kapitel 13
Fortfarande Oscars Perspektiv
Jag kysste d/n och satte mina händer på hennes kinder
" jag älskar dig, det här kommer bli så kul" sa jag och kysste henne en gång till.
Det tutade utanför men jag tänkte inte att det var turné bussen så struntade i det.
3 minuter senare, då jag och d/n låg i soffan och hånglade helt inne i vår egen värld, så kom Omar in. Han ryckte upp dörren och ropade
" Hallååå?! "
Han kom in i vardagsrummet och började skratta. Först då slutade jag och d/n vad vi höll på med och jag blev lite generad.
" bussen är här" sa han och flinade och gick ut till bussen.
Jag kollade så att allt såg bra ut och att jag inte glömt något. Sedan tog vi våra väskor och gick ut i turnébussen.
---------
D/n's PERSPEKTIV
Vi ställde ifrån oss våra väskor och en kille tog emot dem och slängde in dem i något slags bagage.
Vi gick in i bussen, som inte alls såg ut som en vanlig buss. Den var som en limousin fast ännu snyggare. Den va inredd med soffor och TV och allt möjligt.
När vi gick till delen där soffan va så såg vi resten av grabbarna.
"Tja d/n!" Sa Felix Oscar och Ogge, Omar hade vi ju redan hälsat på, på ett konstigt sätt men ändå.
"Tjena" sa jag och satte mig ner i soffan.
Oscar satte sig mittemot mig bredvid Felix.
"Så, är ni nervösa?" Frågade jag och så på killarna
"Nej, asså..." Började Ogge men som vanligt så ville någon annan säga vad dom tyckte innan han hunnit prata klart.
"Jo, jag är fett nervös!" Sa Felix
----
"Vi är framme på LAX nu hörrni!
Vi har fixat så ni kommer få gå en genväg till erat plan, Livvakter kommer visa er vägen, poliser finns på plats och minsta fråga säg till nu" sa daff som kommit in från andra bussen. Han lät verkligen uppstressad.
Jag försökte hålla lugnet, det skulle inte hända något. Allt kommer gå bra, försökte jag säga till mig själv.
Jag såg på Oscar och han såg att jag var orolig. Han sträckte sig mot mig och tog min hand.
" de är ingen fara älskling, du hör ju- de finna poliser på plats" sa han.
--------
Nu gick vi ombord på killarnas plan. japp, tydligen hade Daff köpt in ett eget flygplan åt killarna. För de pengar de tjänat.
" det är 5 minuter till vi lyfter" sa daff som fortfarande va helt svettig under armarna och alldeles stissig.
"Lugna ner dig, nu är allt under kontroll. Sätt dig ner och läs en tidning eller något!" Sa Ogge som va helt avslappnad.
"Lätt för dig att säga" muttrade han och satte sig.
Det var nog inte läge att berätta om en bebis för daff än. Det skulle bara föra honom ännu mer stressad.
Jag kände hur planet började rulla. Jag tog tag i Oscars hand och knep den hårdare.
Planet började köra jättefort, jag knep ihop ögonen och klämde oscars hand ännu hårdare.
När vi va uppe i luften slappnade jag av, pjhu. Allt gick bra.
---------
Slut. FÖR DET HÄR KAPITLET.