Kapitel 19

1K 16 5
                                    

Kapitel 19

"Då kan jag berätta att ni kommer få en liten Justin! De är en pojke" sa doktorn och log mot oss

Jag kände hur lycko-tårarna strömmade ner för mina kinder. Jag log mot Oscar och såg att det rann en tår längs med hans kind med.

"Vi ska få en liten pojke, en Justin" sa jag och kramade om Oscar

" jag kommer bli den bästa pappan nånsin Justin!" Sa han och lutade sig mot min mage.

----

"So guys! We have something fun to tell you! Tune in at 8 pm ( 20.00 ) to see what it is. Love❤️"

Skev Oscar och tweetade det.

Vi satt hemma i vårt hus. Eftersom jag var gravid så kunde jag inte vara med under hela turnén, doktorn hade sagt att jag måste hålla mig lugn och inte stressa. Så jag behövde åka hem efter vi vart i Sverige. Jag bodde hemma hos mina föräldrar och efter 2 veckor så kom Oscar hem till LA för att jag inte skulle vara ensam.

Vi planerade att berätta för fansen ikväll, att det var en pojke. Vi hade inte tänkt säga namn men dem skulle få gissa.

För att det inte skulle komma som en chock för bekanta så hade vi bjudit över min familj, Oscars familj och resten av bandet.

Vi hade sagt till dem att vi skulle berätta könet ikväll, så alla ville verkligen komma.

Efter att jag och Oscar hade varit hos doktorn så hade vi åkt till en shoppingmall och köpte blåa ballonger och små tårtdekorationer och annat smått.

Vi passade även på att köpa några bebis kläder. Nu när alla visste att vi skulle få en bebis, så kunde vi köpa kläder utan bortförklaringar.

Oscar köpte en adidasdress och ett par air Max. Eftersom han tjatat om det ända sen vi fick reda på att jag var gravid.

Jag köpte en jättegullig kofta och ett par byxor. De var so. Tights fast såg ut som jeans. Och lite andra plagg.

"Ska vi börja med Cupcakes då?" Sa Oscar och slängde sig upp ur soffan.

" aa, börja du jag kommer" sa jag

Jag la mig raklång på soffan och kollade igenom twitter.

När jag kollat runt lite på instagram också så gick jag till köket och hjälpte Oscar.

------------

Jag stod i köket och satte i dekorationer på våra ljus blå cupcakes medans Oscar blåste upp ljusblå ballonger med helium pump. På en stor ballong stod det "It's A Boy" och sen hade vi andra små ballonger.

Vi hade också en stor silvrig glansig ballong som var formad som ett J, som i Justin.

Jag var lite tveksam över om det var för mycket, men det var för sent nu.

Det plingade på dörren

*PLING PLONG*

"Shit! Ställ ballongerna i vardags rummet! Kakorna också! Jag ser till att dom går direkt till köket!" Ropade Oscar och sprang ut till hallen.

Jag tog tag i alla ballong snören och sprang till vardagsrummet. Jag ställde upp allt snyggt med kakor, tårta och ballonger.

Jag hörde hur alla gick till köket så jag gick dit.

"Här är hoon!" Sa Felix och alla vände sig mot mig.

"Hej hjärtat" sa mamma och kramade om mig.

"Hej" sa jag och kramade henne tillbaka.

Efter vi hade haft ett himla kramkalas i köket så frågade oscar

"Ja, är ni spända på att veta om de är en pojke eller flicka? " och såg på alla.

"Jaaa!! Nu vill vi veta" sa Omar och såg sig omkring efter några tacken.

"Ni får gissa först!" Sa jag

"Jag hoppas de är en liten tjej" sa Felix

"Fast det gör inget om de är en pojke" fortsatte han

" jag tror de är en kille" sa Ogge

"Hmm.. Jag tror de är en tjej" sa Omar

" vad tror du mamma?" Sa Oscar och kollade på sin mamma

" jag tror det är en liten pojke" sa hon och log

" någon mer som vill gissa? Annars berättar vi!" Sa Jag och kollade på min lillebror

" jag hoppas de är en kille, då kan vi spela TV spel tillsammans när han blir större!" Sa min lillebror och log brett.

"Okej, i vardagsrummet ser man o..." Jag blev avbruten av Omar som sprang ut till vardagsrummet

"Okej kör! Sitsen dit " sa jag och sprang efter Omar

----

"Yees!"

"Åååh va kul"

"Aw"

Alla reagerade bra när de kom ut till vardagsrummet och såg ballongerna och allt det blåa.

"Som ni kanske ser så är det en pojke!"

"Varför är det ett J?" Frågade någon

"Det är för att han ska heta Justin!" Sa jag och såg på ballongerna och sedan på familjen och killarna.

Vi satte oss allihopa i sofforna och pratade. Klockan började närma sig åtta, och Oscar hade ju lovat att tweeta då.

" okej kan ni ta en bild på oss framför ballongerna?" Sa Oscar och räckte sin telefon till Ogge

Jag och Oscar ställde oss framför ballongerna.

Först tog Ogge en när vi bara stod bredvid varandra men sen sa Ogge att vi borde ta en när vi kysstes, så det blev en sån med.

"Tack" sa Oscar när Ogge gav tillbaka hans telefon .

"Okay, so it turned out to be a... BOY! We're now waiting for our little J! Any name guesses?"

Tweetade Oscar, tillsammans med bilden på oss framför alla ballonger.

The story of my life ( The Fooo )Where stories live. Discover now