Kapitel 23

777 5 0
                                    

Kapitel 23

"Vad är det som har hänt?" Sa Felix och såg mig i ögonen.

"O..o-osca-r h-hånglade med en t-tj-ej igåår" snörvlade jag.

Felix hade inte vart med på ute kvällen för han skulle va med Wiktoria.

"Vafan?!" Sa han och kramade om mig hårt.

"Han skyller ifrån sig.. Och nu har jag sagt till alla reportrar" fortsatte jag.

"Kom, vi sätter oss i soffan" sa han och la armen om mig. Jag släppte ner min väska på hallgolvet och lät den ligga där.

Vi satte oss i hans soffa och när jag gråtit färdigt så bad han mig berätta från början. Så det gjorde jag.

Flera gånger under tiden jag berättade så ringde min telefon. Det var Oscar. Jag vägrade svara och klickade bort samtalen varje gång.

"Fyfan, vad drygt av honom. Men du måste tro honom när han säger att han inte gjorde det med mening. Han älskar ju dig mer än någon annan i hela världen. Han skulle aldrig göra något sånt här mot dig med mening D/N" sa Felix och kramade om mig.

" jag är iaf fortfarande skitarg på honom. Alkohol är ingen ursäkt. " sa jag surt

"Nä såklart!" Sa han och suckade

"Kan jag sova här inatt?" Sa jag och såg på honom

"Du får alltid sova här D/N. När du vill!"

"Tack!" Sa jag och log

--------------

*senare på kvällen*

"Jag ska gå och lägga mig nu" sa jag och reste mig ur Felix famn. Vi hade sett på film hela eftermiddagen och jag hade legat i hans knä. Jag hade vart påväg att somna flera gånger så nu bestämde jag mig för att gå och lägga mig.

"Okej, jag kommer snart" sa Felix och log mot mig.

Jag gick till hallen och hämtade min väska och sedan gick jag till badrummet på övervåningen.

Jag gjorde mig i ordning för kvällen och tvättade av mig sminket och satte håret i en fläta.

Medans jag stod där i badrummet så kunde jag höra Felix prata i telefon med någon.

"Ja...Hon stannar här i natt... Mm.. Jo jag hörde det. De är jävligt kass stil brorsan. Du måste gottgöra det.... Aa visst... Tja" sen la han på.

Jag tog min väska och gick ut från badrummet.

"ehm.. Vilket rum kan jag sova i?" Sa jag och såg på Felix.

"Du kan sova i min säng" sa han och nickade mot hans rum.

"Men du då?" Sa jag och såg bekymrat på honom.

"Jag kan väl sova där jag med?" Sa han och rynkade ögonbrynen

Jag skrattade och fick in i hans rum.

Jag bytte till sovkläder och sedan la jag mig under täcket. Klockan var bara åtta men jag var ändå så trött. Den här dagen hade varit så lång och jobbig.

Felix kom in och kröp ner under täcket bredvid mig.

"Godnatt D/N" sa han

"Godnatt Felix. Och tack för att jag får sova här" sa jag och sedan somnade jag

-----------

Nästa morgon vaknade jag klockan 11. Först undrade jag varför jag låg i Felix säng, i hans hus. Men sedan kom jag på allt som hände igår. Det fick mig att bli lite ledsen.

Jag kollade bredvid mig, men det var helt tomt. Felix måste ha klivit upp. Fast varken hans täcke eller kudde var där?

Jag reste mig ur sängen och skulle gå till toan.

Jag går mot dörren när jag ser att Felix ligger på golvet bredvid sängen.

Jag brister ut i världens gapskratt som gör att Felix vaknar med ett ryck. Han ser förvirrad ut men sen fattar han och börjar skratta han med.

"Jag måste ha knuffat ner dig i natt!" Sa jag och skrattade ännu mer

"Ja, du tog ju inte lite plats" sa han och satte sig upp.

-------------------------

Jag har sovit hos Felix 2 nätter i rad nu och jag ska sova här inatt med.

Jag har sagt att jag kan åka hem om han vill vara med Wiktoria men han har sagt emot och sagt att det är okej.

"Det är okej om du vill att jag ska flytta hem till mamma och pappa eller så?" Sa jag för 5:e gången idag

"Neej! Har jag ju sagt!" Sa han och såg på mig.

Jag lutade mig mot köksön och Felix kom närmare mig.

"D/N Jag har sagt det flera gånger, du är alltid välkommen hit. Jag älskar dig" sa han och satte sina händer på mina kinder.

Han lutade sig närmare mig och skulle precis kyssa mig när......

Vem kommer? Vad gör D/N? Kommer Felix kyssa D/N? Är det Oscar som kommer?

Vad tror NI? KOMMENTERA vad ni tror! Så kommer nästa del snart!

The story of my life ( The Fooo )Where stories live. Discover now