Kapitel 31
( AUGUSTI )
Jag tog ett djupt andetag för att lugna ner mig själv.
Jag knep tag om pappas arm hårdare och vände huvudet för att se på honom.
"Är du redo?" Sa han och såg på mig med sina snälla pappa-ögon.
Jag nickade och hörde hur musiken började spelas och hur alla reste sig upp inne i kyrkan.
Vi började gå och jag behövde ta stöd av pappa för att kunna gå i de höga klackarna.
Vi kom runt hörnet och in i kyrkans sal. Halvvägs in på gången stod Oscar. Han var riktigt stilig.
Jag såg mig om och log åt alla som tittade på mig.
Vi var bara 2 steg ifrån Oscar nu.
Jag kände hur pappas grepp om mig lossade, han pussade mig på kinden och kände istället hur Oscar tog min högra arm. Jag såg honom djupt i ögonen och log.
Väl framme vid altaret pratade prästen ett tag och läste psalmer.
"Du kan nu kyssa bruden" sa prästen och jag och Oscar kysste varandra. Länge och jag hörde hur alla gäster i kyrkan började applådera och vissla.
Vi gick ut genom kyrkan och möttes av släktingar, familj och nära & kära.
"Grattiiiiiiiiis!" Hörde jag mamma säga bakom mig och jag vände mig om och slängde mig i hennes famn. Jag grät av glädje.
Nu var jag D/N Enestad!
----------
Vi åkte hem till oss allihopa och där hade vi en fest för alla. Kring 12 på natten så kom det en limousin som skulle plocka upp mig och Oscar och köra oss till hotellet där vi skulle ha vår bröllops-natt. Eftersom Nicole fortfarande var så pass liten så passade det inte så bra att vi skulle resa bort i en månad så vi bestämde att bara sova på hotell en natt räckte.
Vi kom fram till ett jättefint hotell som låg ganska centralt.
Vi fick vårt rum och det var ännu finare. På den stora sängen med vita lakan låg den röda rosenblad och vita handdukar.
"Wow va fint!" Sa jag och kysste Oscar på munnen. Jag la armarna om hans hals och han satte sina runt min midja.
-----------
Jag vet att detta kapitel vart kort men fick typ panik när jag kom på att jag inte lagt upp på flera flera dagar så laddar upp det som jag hunnit skriva. Har skrivit lite mer men det vill jag ha i ett eget kapitel. Så det kommer ett till kapitel ikväll. Som tyvärr kommer va de sistaaaa!! :( så himla tråkigt. Vill verkligen inte att det ska va slut!