Kapitel 5

1.3K 12 0
                                    

Kapitel 5

När jag och Oscar fixat oss så skulle en limousin komma och hämta upp oss.

Jag var precis på väg ner för trappan när det knackade på dörren.

Jag öppnade och där stod en chaufför och bakom honom en limousin.

Jag log och ropade på Oscar.

- Oscar! Limon är här! Skrek jag åt honom

Han kom nerrusandes för trappen och vi gick ut.

Han öppnade dörren åt mig och jag steg in.

Vi skulle åka och hämta upp killarna ( resten av the fooo) hemma hos

Var och en av dem.

Vi började med Felix, eftersom han bodde 5 min bort Max.

---

- Tja d/N! Sa Felix när han slängt sig in i bilen.

- hej! Hur är det med dig? Frågade jag och log mot honom.

Jag och alla killarna i gänget hade varit kompisar i flera år, innan jag och Oscar klickade.

- de är bra, skönt med en ledig helg. Sa han och skrattade. Det var sjukt mycket som skulle göras för killarna just nu, och de höll faktiskt på att planera någon slags turné.

När vi plockat upp alla killar så kördes vi till köp centrumet där killarna skulle ha sin signering.

Vi klev ur bilen och fick snabbt föras bort mot en special ingång. Det var så himla mycket folk utanför och inuti centrumet.

---

Kring 14.00 skulle signeringen börja och de skulle försöka avsluta innan 18.00

Det kom mycket söta fans och endel stora också, många var svenska men eftersom de var stora över större delar av världen och för att signeringen var i Amerika/ Californien / LA.

Det var bara tjejer, jag tror jag såg 3 eller 4 killar. Om man inte räknar med alla pappor som var där med sina döttrar förstås.

Endel tjejer blängde på mig surt där jag stod, en bit bakom Oscar. Medans andra log och vissa ville till och med ha ett foto och en kram.

Jag tycker det är så himla gulligt när små tjejer framförallt, kommer fram till mig och frågar om det är jag som är Oscar från the fooo's flickvän. Och om de får ta kort med mig.

De är bara så söta mot mig.

Om jag skulle åka tillbaka till Sverige, där alla Foooers som var med från början bor, så skulle jag bli igenkänd direkt. Och det skulle bli mer hysteriskt än det är här.

Jag vill åka hem till Sverige och hälsa på. Jag har ju kvar släkten där, och alla mina gamla vänner.

Här i Californien har det varit svårt att hitta rätt gäng och nya kompisar, även om vi bott här ett tag.

---

Vi kom inte hem för än kring 19. Det hade blivit kaos när vi skulle åka där ifrån.

Fansen blev galna för de ville inte att killarna skulle åka och så blockade dom vägen så vi inte kom fram. Så det vart rätt så jobbigt, jag tycker det kan bli lite obehagligt när det blir så mycket folk på en och samma plats.

Jag visste ju att vi var säkra, men jag blev mest orolig för hur det gick för tjejerna. Jag ville inte att de skulle bli skadade.

Jag bytte direkt till mysigare kläder och satte upp håret i en knut på huvudet.

- Ska vi se någon film? Hörde jag Oscar ropa från sovrummet.

- Välj en, jag gör popcorn. Svarade jag och gick till köket för att göra popcorn.

Jag tog en micropopcorn påse och la in den i micron, satte den på 2 minuter och tog fram annat gott så länge.

Jag kollade i skåpen om vi hade något gott hemma och jag hittade ett paket ballerina kakor och en påse med godis. Jag la upp det i varsin skål och hällde upp läsken i 2 stora glas.

Micron pep och jag tog ut popcornen, skakade påsen och hällde upp dem i en skål de med.

Jag la allt på en bricka och gick upp till Oscar.

--

Oscar hade plockat ut 3 stycken filmer som han tyckte jag skulle välja mellan.

Jag tänkte efter ett tag innan jag bestämde mig för någon film som handlade om en tjej i New York, som träffar en kille och sen så fick man följa deras liv typ. Den va inte så intressant.

Jag höll ögonen på TVn och försökte hålla ögonen öppna, men för varje minut så blev mina ögonlock tyngre och tyngre och tillslut sved de så mycket i ögonen så jag blundade och jag kunde inte kämpa emot och somnade på Oscars axel.

Sorry att detta kapitel kommer så sent på kvällen, men men.

Jag har en idé. Att jag uppdaterar varje dag med ett nytt kapitel, MEN kanske inte att varje kapitel kommer vara så långt eftersom det ska upp nya varje dag.

ELLER.....

Så uppdaterar jag kanske 1-3 gånger veckan med längre kapitel?

Säg vad just DU / NI tycker så kommer mer imorgon!!

The story of my life ( The Fooo )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang