Kapitel 21
Nu var det 2 månader kvar till jag skulle föda, eller till de datumet jag var beräknad.
Jag och Oscar var påväg till Felix där vi skulle träffas allihopa och han ville presentera någon för oss.
Jag och Oscar anade att det var en tjej som han dejtade och som han nu ville visa upp för oss andra.
När vi kom dit så öppnade vi dörren och gick in som vanligt.
"Hallå?" Sa jag och tog av mig skorna.
"Felix?!" Ropade Oscar och tog av sig sina skor han med.
Felix kom studsandes ner för trappen, superfixad i hårt och skjorta på sig.
"Värst va du va uppklädd då" sa jag och blinkade med ena ögat mot honom.
Han skrattade och gick in till köket.
"Så bro, har du skaffat en tjej eller? Vart är hon?" Frågade Oscar Felix
"Mjaa, asså..." Sa han och såg lite osäker ut.
Omar kom in genom dörren och några minuter senare kom Ogge.
"Okej, vem väntar vi på nu?" Sa Ogge och såg sig omkring
"Eehm..wi..hm..mh" Felix fick inte fram ett ord. Han var verkligen nervös
Det plingade på dörren och Felix gick ut i hallen. Vi andra stod kvar i köket och väntade. Vi hörde hur dom pratade lite tyst med varandra.
Vi hörde steg mot köket där vi stod och alla var vända mot dörröppningen.
Felix kom före in i köket och tätt efter honom kom en mellanlångt tjej med guldblont långt hår i en hög tofs. Hon hade ett par mörkblå slitna jeans och en grå Abercrombie & Fitch hoodie. Felix höll henne i handen och dem ställde sig framför oss andra.
"Ehhm.. Ja det här är Wiktoria! Min..Flickvän!" Sa han och såg stolt på tjejen som tydligen hette Wiktoria.
Ingen sa något så jag klev fram och hälsade.
"Hej! Jag heter D/N och jag är Oscars flickvän" sa jag och skakade hand.
"Hej!" Sa hon och log.
"Felix har varit väldigt glad de senaste veckorna och nu fattar man ju varför! Jag är Omar" sa Omar och skakade hand med Wiktoria han med.
"Jag heter Ogge" sa Ogge lite blygt och hon hälsade tillbaka
"Ja, jag är Oscar. Eller ja, pappa Oscar kanske?" Sa han och kollade på mig
"Jag vet inte om Felix sagt det, annars syns det ganska bra, men jag är gravid. Eller du kanske visste det genom media och så?" Sa jag
"Jag läste det på Twitter, sen sa Felix det så jag visste om det" sa hon och log
"Okej ska vi sätta på TV:N?" Sa Omar och gick före ut till vardagsrummet.
Jag tog 2 skålar med chips och bar ut till vardagsrummet.
"Ska jag hjälpa till med något?" Hörde jag Wiktoria säga.
"Du skulle kunna ta läsken från kylen" sa jag och log mot henne.
Killarna gick ut till vardagsrummet och det var bara Jag och Wiktoria i köket.
"Så när började du och Felix träffas?" Frågade jag nyfiket
"För några veckor sen. Vi träffades i Sverige när dom var där på turné och sen träffades vi igen här i La" sa hon
"Jaha så du bor här?" Frågade jag
"Ja, vi bor några kvarter bort. Min familj alltså!"
"Jaha! Då måste ni ju ha träffats ofta" sa jag och log
"Ganska.." Sa hon och skrattade
Jag tog fram 6 st glas och ställde dom på en bricka.
"Hur träffades du och Oscar då?" Frågade Wiktoria och började hälla upp läsken i glasen.
Jag visste inte hur hon skulle reagera över att jag och Felix hade haft ett förhållande innan. Fast det var ju längesen. Undra om Felix hade sagt det till henne?
"Jag och Felix har känt varandra sen vi var typ 10, och så träffade jag Oscar genom honom liksom" sa jag och försökte undvika att nämna mitt och Felix långa förhållande.
"Jaha va kul! Hur lärde du och Felix känna varandra?" Frågade hon
Nu fanns det ingen väg ut. Jag måste säga. Fast hon kan väl inte reagera så mycket? Det är ju inte så att vi har känslor för varandra fortfarande.
"Jag och Felix träffades en sommar när vi var 10 år, jag blev dökär i honom och han blev väl kär i mig. Så vi va tsm i 4 år, innan det tog slut" sa jag och såg på Wiktoria
"Oj, det har inte Felix sagt! Att han var en sån som hade långa förhållanden" sa hon och skrattade
Jag skrattade också, hon verkade vara en riktigt rolig tjej och jag tror vi kommer trivas riktigt bra ihop.
Vi ställde allt på en bricka och gick ut till vardagsrummet.
På TV var det hockey. Jag gillade att se på hockey, och det gjorde alla i min familj. Wiktoria verkade också gilla det, för när hon såg att det var Hockey så satte hon sig direkt i soffan, utan att slita blicken från TV:N
--------------
I det här kapitlet får ni lära känna Wiktoria- Felix Flickvän- lite.
Hon kommer följa med lite då och då i berättelsen. Wiktoria är en tjej som finns på riktigt också ;)
I nästa kapitel ( 22 ) kanske det blir ett hopp i tiden? Ni får se ;)
Fortsätt rösta, kommentera och sprida!
P.S
Nu har jag fixat så jag kan se nyhetsflödet igen. Fast jag måste gå in på internet och göra det. Det är tydligen deras nya design- Som suger!
D.S
Kram