Innan jag börjar skriva det här kapitlet så ska jag göra det klart för er hur gamla allihopa har blivit nu
Oscar- 19 år
D/N- 18 år
Justin- 2 år ( i det här kapitlet)
Nicole- drygt 1 månad
Lucas ( D/N lillebror)- 15 årKapitel 30
"Happy Birthday dear Justin, Happy Birthday to you" sjöng vi och satte ner en gräddtårta framför honom.
"Grattis min lilla älskling" sa jag och pussade honom på pannan
Han blåste ut ljusen och klappade händerna i förtjusning
"Weeey" sa jag och klappade händerna jag med
"Vad ska du önska dig då?" Sa Oscar och satte sig på huk för att komma indämma höjd som Justin
"Make a wish Justin" sa han och klappade honom på huvudet.
----
Det var kväll och vi åkte iväg till mina föräldrar för att Justin skulle få sina presenter.
"Så. Nu åker vi!" Sa Oscar och vred om nyckeln i bilen"
"Tuut tuut" ropade Justin och jag skrattade. Han var så himla gullig.
Efter knappt 10 minuter var vi framme
"Momor mofa" sa Justin när han såg vart vi kommit.
Vi gick upp till dörren och plingade på
"Heeej!" Sa mamma när hon öppnade dörren
"Hej mamma" sa jag och kramade om henne
"Hej Oscar! Hur mår du?" Sa hon och kramade om Oscar också
"Tack jag mår bra, Nicole sover fortfarande lite oroligt om nätterna. Men det går väl över snart" sa han och kramade henne tillbaka.
"Kom in kom in ni bara" sa mamma sedan och vi gick in till köket där pappa var
"Nämner hallådär födelsedagsbarnet!" Sa han och Justin hoppade upp i hans famn
"Hej älskling" sa han sedan och kramade om mig och sedan Oscar.
Min lillebror kom ner för trappen och in i köket
"Tja" sa han
"Hej du din lilla skit" sa jag och knuffade till honom i sidan
"Aj! Lägg av" sa han kaxigt
Jag skrattade bara åt honom.
Han var 15 år nu och hade blivit riktigt kaxig. Men att han blivit så stor var bra också. Han och Oscar hade jättekul ihop och Lucas ( som min lillebrorsa heter ) brukade sova hos oss ibland också. Fast nu på senare tid så hade det inte blivit så mycket med det.
Både jag och Oscar hade haft fullt upp med Nicole och det var jobbigt för Lucas att vakna mitt i natten för att syrrans bebis skriker desperat. Så han hade inte sovit här på ganska länge.
"Tja mannen, vad händer?" Sa Oscar och dom gjorde sin grabbiga 'kram'
"tjejerna jagar mig" sa han och blinka med ena ögat.
Jag bara himlade med ögonen åt honom.
"Kolla vad vi har åt dig Justin!" Sa pappa och hämtade ett stort paket
Justin gapade i förtjusning och gick lite försiktigt fram till det stora paketet som pappa plaserat framför honom.
"Du får öppna det!" Sa jag och satte mig på huk bredvid honom.
Han började slita i pappret och bakom pappret visade sig en kartong.
På kartongen var det en bild av en trehjuling
"Åh! Har du fått en trehjuling Justin?" Sa Oscar och satte sig bredvid honom han med.
Justin fattade inte alls var det bar för något och gick där ifrån.
----
Vi åt tårta och fikade och sen åkte vi hem igen. Klockan var ganska mycket och Justin somnade i bilen påväg hem. Nicole hade sovit under hela tiden vi varit där och nu vaknade hon igen så jag satt i vår säng med henne.
Oscar var inne hos Justin och bäddade om honom.
Det plingade till i min telefon och jag kollade på displayen
" @oscarenestad nämnde dig i en tweet: "today, it's excactly 2 years scince @D/N....." Jag öppnade telefonen för att kunna läsa hela tweeten.
"Today, It's excactly 2 years scince @D/N and I got our first baby. Justin Happy 2nd Birthday, we love you" hade han tweetat. Jag log åt hur fin han var som pappa men också som pojkvän. För vi var egentligen fortfarande pojkvän och flickvän. Men snart skulle vi vara ett officiellt par, skriftligt. D/N Enestad skulle jag snart heta.
----------------
////////////////////
Det var kapitel 30!
Det är bara några få kapitel kvar. Tråkigt :(
Nu har jag TVÅ frågor till er!
1. Hur gamla är ni som läser ? :) ( bara för att det är intressant att veta )
2. Jag funderar på att skriva en sammanhängande berättelse/ novell/ bok/ fanfiction när den här är slut. I den boken skriver jag isåfall om när Oscar och D/N precis blir tillsammans och hur dom träffas.
Skulle ni vilja läsa den boken då?
Tycker ni jag borde göra en sån?Okej det där blev 3 frågor hehe men svara jättegärna! Skulle bli superglad!
KOMMENTERA SVAREN!!Glöm inte att Vote:a! Kram