Kapitel 7

1.2K 8 4
                                    

Detta ver tänkt att bli i samma del som den som kommer imorgon, men många tjatade så de kommer i 2 delar. En NU och en imorgon! Kram!

Kapitel 7

(fortfarande Oscars perspektiv!)

Jag vaknade tidigt nästa morgon och kollade bredvid mig i sängen.

D/N låg och sov helt utslagen, jag tyckte synd om henne, stackars.

Undra vad de va som gjort henne sjuk? Det kanske var något i maten?

Vi hade ju inte varit på stan på dagen så hon kunde inte ha blivit smittad.

Jag försökte släppa tanken på kaskad spyor och baciller och satte mig upp i sängen.

Jag hade 2 nya sms från Omar och Ogge. De undrade hur (D/N) mådde.

"Hon mår bättre hon har iaf inte kräkts mer.. hon sover nu😢"

Jag skickade samma svar till båda och gick in på Twitter.

Jag hade massa Mentions och dm.n ( direkt meddelanden)

Jag kollade igenom min TF ( Twitter Feed / "Timeline" ) men inget intressant var uppdaterat.

Jag la ifrån mig telefonen på nattduksbordet och precis då vaknade (D/N)

- Hur mår du älskling? Frågade jag och strök henne över huvudet.

Hon ryckte på axlarna och såg deppig ut. Jag hatade att se henne så här dålig. De fick mig att bli alldeles trasig inuti.

- Vill du ha något? Jag kan fixa vad som helst! Sa jag för att försöka muntra upp henne.

- Kanske is te från starbucks? Sa hon och satte sig långsamt upp i sängen.

Jag nickade och gick upp för att klä på mig.

---

Jag gick in och sparkade igen dörren bakom mig.

- D/N?! Ropade jag och gick upp till vårt sovrum.

Hon låg trött på sängen med sin telefon.

- Här. Sa jag och gav henne sitt is te.

- Tack! Svarade hon krassligt

Jag lutade mig över henne för att kyssa henne men hon puttade bort mig.

- Vill du bli kräksjuk eller? Sa hon och skrattade till

- Om de är vad en kyss kostar så, ja. Svarade jag och satte mig vid hennes fötter.

------

(D/n P.O.V.)

* T A N K A R *

Det har nu gått 2 veckor sen jag blev sjuk och kräktes.

Jag kräktes bara en gång den veckan och blev bra jätte fort.

Men sen blev jag sjuk igen förra veckan, jag kräktes 2 gånger på den veckan och den här veckan har jag kräkts 1 gång.

Jag börjar bli orolig att det är nåt fel. Jag kanske är allergisk mot mjölk eller något.

Jag och Oscar har försökt tänka ut själva vad det kan vara, och det vi tror det kan vara är

Mjölk allergi, Gluten eller liknande. Men igår så kom den skrämmande tanken upp i mitt huvud.

* Tänk om jag är gravid! *

Jag hade inte pratat med Oscar än om att det kanske är så, men jag ska säga det ikväll kanske?

-----

////////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Vad är det för fel på a/N ? Vad tror ni? :0

The story of my life ( The Fooo )Where stories live. Discover now