Kapitel 22

835 13 10
                                    

Kapitel 22

Jag smällde igen ytterdörren. Jag drog jackan tightare om runt mig.

Jag visste inte vart jag var på väg. Jag bara gick.

Tårarna strömmade ner för mina kinder och bakom mina solglasögon var mina ögon röda av tårar.

Jag kunde göra paparazzis smyga i buskarna och såg dem köra förbi i sina svarta bilar. Men jag orkade inte bry mig. Om han sårat mig så, ska han inte komma undan.

Jag och Oscar hade bråkat hela förmiddagen.

Han hade varit ute kvällen innan ihop med sina killkompisar. När jag nästa morgon loggade in på Twitter så såg jag en bild på Oscar när han kysste en annan tjej.

Jag blev först ledsen men sen blev jag riktigt förbannad. Hur fan kunde han göra såhär mot mig. Vi skulle få en son om mindre än 2 månader och han går ut och kysser en okänd tjej.

Jag tänkte tillbaka på morgonen..

*flashback*

"Vad i helv*te är det här Oscar?!!" Skrek jag åt honom

"Snäll D/N jag var berusad. Jag vet inte vad som hände"

" de är ingen ursäkt! Jag fattar att jag kanske inte är så j*vla het med en stor mage och tjocka lår. Men de ger dig ingen rätt att hångla med andra tjejer på klubben" skrek jag åt honom och kände hur en tår föll ner för min kind.

"Förlåt D/N snälla! Jag älskar dig, även om du är gravid" sa han

*flashback slut*

Och sådär hade vi fortsatt, flera timmar i sträck.

Det kom fram en paparazzi som började ställa frågor. Och allt eftersom, började alla komma fram bakom buskar och ut ur sina bilar.

Jag stannade och väntade in några som kom springandes från en silvrig bil som det stod "Aftonbladet" på.

"Jasså, till och med svensk tidning är här." Tänkte jag för mig själv

Det var ett tiotal reportrar där och 7-8 fotografer.

Jag behöll mina solglasögon på och svarade på några frågor.

"Whats up? Are you breaking up?"

"Did you see The pictures of Oscar from last night?"

"Why Aren't Oscar with you? Are you two in a fight?"

Det kom frågor från alla olika håll. Jag ryckte åt mig en mikrofon och sa

"Yes, I saw the damn picture of Oscar and a girl kissing last night. And if that's how he wanna live his damn life, then I have nothing more to say. And I do know people who would care about this baby more than he ever has. Now it's up to him if he wanna apologise or if he will let me go and live by myself with this baby! Thank you, BYE" sa jag och tryckte tillbaka mikrofonen i kvinnans hand. Och trängde mig ut ur folkmassan.

Jag trodde att dem skulle börja gå efter mig, men dem stannade kvar. Alla i chock.

Jag gick så fort jag kunde. Jag ville komma ifrån alla idioter.

Jag gick en runda som jag brukade jogga förut, innan jag blev gravid.

När jag var tillbaka på våran gata och var påväg upp mot vårt hus så ångrade jag mig. Jag ville inte gå in och vara med Oscar.

Jag gick in och raka vägen upp på vårt rum. Jag ryckte ner en av mina större väskor från hyllan och började riva ner mina kläder. Jag gick till badrummet och tryckte ner tandborste och hårborste. Jag ville inte vara här längre.

Jag drog igen blixtlåset och gick ner för trappen med väskan i ena handen.

När jag kom ner såg jag i ögonvrån att Oscar kollade på mig, men jag tänkte inte kolla på honom.

"Vart ska du D/N?!" Sa han och reste sig ur soffan

"D/N förlåt!! Snälla! Vart ska du?" Sa han och tog tag i min handled.

"Släpp mig!" Röt jag åt honom och drog mig ur hans grepp.

Jag gick ut och smällde igen dörren en gång till. Ännu hårdare än förra gången. Jag visste vart jag skulle. Jag var alltid välkommen där.

-OSCARS P.O.V.-

*Pang*

För andra gången idag så smälldes ytterdörren igen.

Jag satte mig i soffan och begravde ansiktet i mina händer.

"Fy fan Oscar, vilket svin du är" tänkte jag för mig själv.

Jag lutade mig bakåt i soffan och satte på TV:N. På tv va det BBC news.

Jag kollade inte så noga och lyssnade knappt på vad dom sa till jag hörde att dom nämnde mitt namn.

" the world famous members Oscar Enestad from the pop band The Fooo, is about to break up with his pregnant girlfriend D/N. Listen to what D/N says." Sa en reporter. Sedan kom ett klipp på D/N upp.

Hon hade på sig ett par solglasögon men jag kunde skymta ett par ledsna ögon där bakom det gröna spegelglaset.

"Yes, I saw the damn picture of Oscar and a girl kissing last night. And if that's how he wanna live his damn life, then I have nothing more to say. And I do know people who would care about this baby more than he ever has. Now it's up to him if he wanna apologise or if he will let me go and live by myself with this baby! Thank you, BYE"

Jag satt och stirrade på TVn och på D/N. Hon var så vacker. Hur kunde jag ens göra något sånt här.

Hon tvingas följa med på alla mina konserter, signeringar och turnéer.

Hon lagar mat åt oss varje kväll och hon tar alltid emot mig med en stor varm kram när jag kommer hem från ett dans rep.

Hon stannar hemma själv, när jag är i studion i flera dygn.

Och nu är hon dessutom gravid. Hur har jag kunnat låta henne ta hand om allting.

Jag är mannen, Det är jag som ska stå med öppna armar när allting brister för henne.

Och det är jag som ska hämta vatten åt henne när hon ligger i sängen med värkar. Istället tänker jag bara på mig själv.

-D/N P.O.V-

Jag satte mig i den stora bilen och startade den. Jag körde i 5 minuter innan jag var framme.

Jag tog min väska som låg i passagerar sätet och hoppade ur bilen. Jag låste den och gick mot dörren.

Jag visste att jag skulle bli mottagen med varma armar här.

Jag knackade försiktigt och hörde steg mot dörren.

"Hej D/N!.... Vad är det?" Sa han oroligt

Då kunde jag inte hålla det inne längre. Jag lät tårarna forsa ner för mina kinder och lutade mig mot hans axel. Han kramade om mig hårt och stängde dörren bakom mig.

Jag snörvlade mot hans axel och kände hur jag blev alldeles svart under ögonen.

"Vad är det som har hänt?" Sa han och såg mig i ögonen.

Vem tror NI att det är D/N åker till?

Och vad tror ni händer mellan Oscar och henne nu?!

KOMMENTERA!

<3

The story of my life ( The Fooo )Donde viven las historias. Descúbrelo ahora