"Ik heb je opgeschreven voor die bus reis." Zei hij.
"Zeker omdat ik nog de enige was die over was?" Vroeg ik.
"Omdat ik vrienden wil worden." Zei hij.
Oke leuk, en ik wil een vliegende aardappel worden. Geloof je dat?
☆☆☆
Oke leuk, vandaag krijgen we te horen bij wie we in de bus zitten. Als Martijn echt mij heeft opgeschreven zoals hij zei, dan zit ik bij hem. Dan word het kamp een hel. Heeft nog steeds niemand een medicijn waar ik ziek van word zodat ik niet op kamp hoef?
TRIIINGG
Rip mij.
Ik liep het lokaal binnen en ging in het midden aan het raam kant zitten. Vaste plek, want we moeten altijd op alfabetische volgorde zitten. Alleen er zit niemand naast me, want dat was zo'n kind die te veel problemen had met zijn gedrag, dat hij naar een andere school is gegaan.
"Goedemiddag mensjes. Ik heb vandaag de spannende uitslag." Zei mevrouw de Wijs en schudde met een A4 papier.
Laat mij niet naast Martijn zitten.
"Nu of straks de uitslag?" Vroeg mevrouw de Wijs.
"Nu!" Zei bijna heel de klas meteen.
"Oke. Het eerste zijn Sarah en Rick..."
Laat mij niet naast Martijn zitten.
"...Melissa en Joey..."
Laat mij niet naast Martijn zitten.
"...Kaat en Tobias..."
Laat mij niet naast Martijn zitten.
"...Didi en Martijn..."
Kut.
Van alle andere twee tallen hoorde ik het niet meer. Ik was meer bezig met naar Martijn te seinen van 'Waarom?' en van 'Hoe je me voor de gek?' maar het enige wat hij kan was gemeen grijnzen naar me met zijn blik van 'Ik had het toch gezegd?'. Ik weet zeker dat dit een lange week word.
"Dan gaan we nu beginnen met scheikunde. We hebben nog maar een kwartier dus gaan we het nog snel hebben over atoomen." Zei mevrouw de Wijs. Iedereen zuchte. Ik pakte mijn boeken en ja, we gingen beginnen aan deze verveelde les.
●○●
TRIINGGG
Yeas! Pauze!
Ik snelde het lokaal uit naar buiten. Ik ging daar op het bankje zitten bij een fontijntje. Dit is de enige plek op school waar is rustig kan worden.
Ik pakte mijn brood erbij en begon te eten.Waarom heeft mama pindakaas erop gedaan? Ik wou chocopasta.
"Hey Didi, ik had gelijk, of niet?" Vroeg Martijn terwijl die naast mij kwam zitten.
Godzijdank is het vandaag vrijdag.
"Mag ik je nummer?" Vroeg hij.
"Nee." Zei ik en keek hem raar aan.
"Dan kan ik je bellen voor 'dingetjes'." Zei hij en hij keek me aan met een pedoface.
"Als jij je 'dingetjes' wilt doen, waarom ga je dan niet naar het hoerenhuis?" Vroeg ik.
"Omdat ik jou wil." Fluisterde hij in mijn oor.
"Pech." Zei ik.
"Waarom doe je zo bot?" Vroeg hij nep verdrietig.
"Omdat jij al mijn hele schooltijd hebt verneukt, dus je hoeft mij er ook niet bij te neuken." Zei ik.
"Wacht jij maar tot het kamp, dan moeten wij ook in een tent liggen samen, dan heb jij een probleem." Zei hij met een gemene grijns.
"Je doet maar, ik ga toch niet." Zei ik.
"Jij gaat wel." Zei hij.
"Waarom? Omdat jij dan anders de hele week alleen bent?" Vroeg ik.
"Omdat ik een band met je wil smeden." Zei hij.
"Jaja, neukend dus." Zei ik.
"Dus jij wilt dat wel." Vroeg hij met een vieze grijns.
"Ik wil alleen die vieze grijns van je smoel afhalen door te zeggen in je dromen. Dus, in je dromen." Zei ik.
Ineens ben je heel gemeen. Didi, jij bent nooit gemeen. Wil je zijn aandacht ofzo?
Ik schrok van mijn gedachtes. Ik wil gaan aandacht, ik wil dat hij stil is.
JE LEEST
I Don't Love Him
RomanceDidi gaat op kamp en heeft er totaal geen zin in. Maar, het loopt helemaal anders af dan ze denkt...