En daar begint weer de ellendige schooldag. Weer die idioten die denken dat ze grappig zijn door een ander pijn te doen. Ik ben het echt zat. Ik bedoel, ik weet niet wat ik hun ooit heb misdaan.
"Hey kleine dikke, kijk uit waar je loopt he?" Zei een stem. Ik voelde een stomp tegen mijn rug en voelde hoe ik snel naar beneden ging en uit eindelijk plat op mijn buik op de grond lag. Overal om me heen hoorde ik gelach.
Natuurlijk, wanneer lachen ze jou nou niet uit?
"Bedankt voor de tip." Mompelde, hoopend dat niemand het hoorde. Gelukkig hoorde niemand het.
Of ze negeren je, zoals altijd.
TRINGG
Och jeejj, de bel. Hoor je hoe leuk ik het vind? Nee? Vind ik ook niet.
"Dames en heren, ga even zitten, ik heb nieuws." Zei mevrouw de Wijs.
Zo wijs is ze anders niet echt.
Iedereen ging langzaam zitten en maakte geen geluid meer. Behalve Martijn, die had de slappe lach.
Wat een verrassing toch ook.
"Martijn, stil, anders ga je de klas uit." Zei mevrouw de Wijs en stil was Martijn.
Soms kan ze wel wijs zijn.
"Oke, zoals ik al zei heb ik al nieuws. We gaan binnenkort op kamp zoals jullie weten en daarvoor moeten we 3 uur in de bus. Dus, alle jongens gaan een meisje uitkiezen als bus maatje. Dan worden jullie vrienden want als mentor van deze klas merk ik dat de jongens en meiden niet normaal met elkaar om kunnen gaan en dat wil ik kunnen veranderen. Ik hoop dat iedereen komt. Ook jij, Didi." Zei ze. Meteen daarna voelde ik alle ogen op me branden en een paar mensen zachtjes grinikken.
Bedankt mevrouw, bedankt dat dankzij u iedereen naar me kijkt. Vind ik ook totaal nie erg ofzo.
Zie je wel dat ze niet altijd zo wijs is?"Maar mevrouw, niemand wilt met Didi in de buurt zijn." Zei Martijn en iedereen schoot in de lach.
"En niemand wilt dat jij praat, dus bakkes houden of vertrekken." Kaatste mevrouw de Wijs terug.
BUUURRRRNNN
Ik zag Martijn knikken en stil zitten.
Geniaal, hij is bang voor mevrouw de Wijs.
"Maar ik wil er nog bij zeggen. Na de bus rit gaan jullie met jullie maatje ook alle opdrachten samen doen. En geen commentaar. Het is zo en ik ben de baas over jullie." Zei mevrouw de Wijs.
Heeft iemand een medicijn waar je zo ziek van word dat ik nie mee hoef op kamp?
"Nu wil ik dat jullie op een papiertje schrijven bij wie jullie dan ik de bus willen zitten en die opdrachten. Eén naam, niet meerdere. Dat geldt voor alle fuckboys hier." Zei de mevrouw en keek naar Martijn. Iedereen begon een beetje te grinnikken.
Mevrouw de Wijs deelde papiertjes uit waar we onze naam op moesten schrijven en de naam van wie we zelf in de bus wilden zitten.Mevrouw, ik heb ook papier.
Ik keek naar mn blaadje waar alleen nog maar 'Didi' op stond geschreven. Bij wie wil ik nou naast zitten? Iedereen haat me en als ik iemand van hun kies, word dat half mn dood.
Dan schrijf ik lekker niemand op.
Ik deed dat en schreef 'Niemand' op en leverde het in.
JE LEEST
I Don't Love Him
RomanceDidi gaat op kamp en heeft er totaal geen zin in. Maar, het loopt helemaal anders af dan ze denkt...