9

207 6 0
                                    

"Hey Didi. Waar is je vriendje?" Vroeg Justun.

"Heb ik niet." Zei ik.

"Hij vind jou wel leuk." Zei hij. Ik keek hem raar aan.

Hij haat mij anders hoor, snotaap.

☆☆☆

Mag ik hier weg? Is het etenstijd? Is Martijn al weg? Wanneer gaan ik en Cameron Dalles trouwen?

"Didi, ik moest je komen halen, we gaan zo eten." Zei Martijn.

Eindelijk.

Ik liep mt hem mee naar de kantine.

"Didi, wil je me nog één kans geven?" Vroeg Martijn.

"Na hoe jij me belachelijk hebt gemaakt voor de hele school? Hoe jij mij elke beledigde? Hoe jij denkt dat je stoer bent en ik de deus? Nee." Zei ik en liep stug door.

●○●○

Na het eten liep ik met de groep mee. Het was gaan schemeren en we gingen een kampvuur maken om marshmellows te roosteren. Toen het een beetje vris begon te worden, gingen we allemaal even een deken, vest of een dikke trui pakken. Ik pakte een dekentje uit mijn tas en ging terug op mijn plek zitten.

"Hey Didi, heb jij het ook zo koud? Vroeg Justun.

"Nee, harstikke warm." Zei ik sarcastisch.

"Dan heb je deze vast ook niet nodig." Zei hij en pakte mijn deken af.

"Hey, geef terug." Zei ik en probeerde hem te pakken.

"Nee, je had het toch niet koud?" Vroeg hij en gooide het in het kampvuur. Iedereen begon te lachen

"Klootzak. Ga een nieuwe kopen ofzo." Zei ik.

"Nee." Zei hij gemeen lachend en iedereen begon nog harder te lachen, inclusief Martijn.

Wat is hij toch een goede vriend.

Ik keek boos en liep naar de tent en kroop erin.

Wat heb ik hun toch misdaan?

Ik pakte mijn telefoon erbij en zette zachte muziek op en pakte er een boek bij. "Liefste mama.". Zo heet hij. Ik heb hem te vaak gelezen, maar ik vind hem zo mooi.

●○●○

Het boek was bijna uit toen Martijn de tent binnen kwam.

"Kom je nog afscheid nemen van iedereen?" Vroeg hij. Ik keek hem boos aan.

"Nee dus." Zei hij en liep weg. Ik ging verder met mijn boek. Na iets van twee minuten kwam hij weer terug.

"Hier." Zei ik.

"Wat is dat?" Zei ik.

"Geld. Voor de deken. Justun heeft er spijt van." Zei hij en duwde  vijf euro in mijn handen.

"Geef het maar terug." Zei ik.

"Nee, hij wil het goed maken." Zei hij.

"Dat gaat niet met fucking geld." Zei ik.

"Wil je er ook eten bij?" Vroeg hij.

"Nee. Mijn moeder heeft die gemaakt voor mijn twaalfde verjaardag. En eten wil ik altijd." Zei ik pissig.

"Dat wist ik niet." Zei hij.

"Zie jij mij boeien? Nee. Dus stil ik moet dit boek uitlezen." Zei ik.

Nog drie bladzijdes...

Na de drie bladzijdes legde ik het boek neer.

Einde. Nu moet ik tegen Martijn gaan praten.

"Ik moet je nog straffen." Zei hij.

"Ben ik nog niet genoeg gestraft?" Vroeg ik.

"Nee." Zei hij.

"Oke. Ik ben eerst pissen. Ik kom boor volgende week niet meer terug." Zei ik. Ik wou opstaan maar hij hield mij tegen.

Klootzakken actie.

"Heb je ooit gekust?" Vroeg hij.

"Is dat boeiend?" Vroeg ik.

"Nee." Zei hij en hij gaf mij een kus.

What the f*ack doet hij?!

"Wat doe jij?!" Zei ik.

"Kussen." Zei hij doodnormaal.

"Waarom?!" Vroeg ik.

"Ik had zin om iemand te kussen." Zei hij.

"Gvd klootzak, ik had nog nooit gekust. Iewl. Je hebt mijn eerste kus verpest. Ik wou die bewaren voor iemand die ik leuk vind!" Schreeuwde ik.

Dat niemand is komen kijken...

Ik stond boos op en liep naar de wc.

*PLING*

Fijn, is mijn telefoon ook nog leeg.

I Don't Love HimWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu