5

78 13 0
                                    

"Hana!"

Satu suara menegur Hana. Hana menoleh dan dia terkejut.

"Aeyoung?" Hana memandang Aeyoung yang sudah berambut pendek paras bahu.

"Hahah. Takyah la pandang macam tu. Aku tahu aku cantik." Aeyoung flip hair.

Hana tergelak. Dia punya perasan! Kalah mak datin!

"Banyaklah kau! Tahun ni, kau kelas mana?"

Aeyoung smirk.

"Kita satu kelas babe."

Hana tersenyum lalu memeluk bahu Aeyoung.

"Jomlah masuk kelas. Peh! Senang kerja aku, takyah susah-susah tengok kat papan kenyataan." Hana tersengih.

"Pandailah kau ni. Dah jom."

"Eh?! Jap jap! Kau ada nampak Taehyung? Pagi tadi pun aku pergi sekolah sorang." Omel Hana. Aeyoung mendiamkan diri disaat Hana bertanyakan Taehyung.

"Entah..lah. Jom lah! Nanti muncul lah tu." Aeyoung menarik Hana ke kelas.

***

Hana memerhatikan suasana didalam kelasnya lalu dia mengeluh. Dia masih tidak nampak Taehyung disekolah. Apatah lagi, Taehyung langsung tidak mesej ataupun call dirinya. Kali terakhir dia menghubungi Taehyung adalah pada awal cuti persekolahan.

"Oi, menung apa tu? Hahah, nak join boleh?" Jimin yang kebetulan lalu disitu menegur Hana.

"Ah! Jimin!"

"Iye, aku Jimin." Jimin tersengih

"Eh? Mana Taehyung? Dia takde dengan kau ke?" Hana hampa.

Jimin terdiam. Dia menggaru kepalanya.

"Erk, entahlah. Aku tetiba lak ada hal, okay bye!" Jimin terus meloloskan diri daripada terus disoal Hana pasal Taehyung.

"Yah! Jimin! Haih, Kenapa dia tu?"

"Kau tak tahu ke Hana?" Jungkook yang kebetulan terdengar perbualan Hana dengan Jimin menegur Hana.

Hana memandang Jungkook "Tahu apa?"

"Kan Taehyung dah pindah sekolah. Dari tahun lepas lagi. Kau tak tahu ke?" Jungkook memandang Hana dengan hairan.

Hana terdiam. Betul ke apa yang Jungkook cakap?

"Korang bukan ke bestfriend? Takkan kau tak tahu?"

"Yeke?" Hanya itu yang mampu diungkapkan oleh Hana. Dia hilang kata-kata, otaknya kosong. Dia kemudian memandang Aeyoung yang baru masuk ke kelas.

"Hana? Wae? Kenapa ni?" Aeyoung cuba menenangkan Hana.

"Dia pindah? Tapi kenapa dia tak bagi tahu aku?" Hana menahan tangisnya. Dia terus menyembamkan wajahnya diatas meja.

Aeyoung menjeling Jungkook yang kebingungan melihat kelakuan Hana.

"Aku..ada salah cakap ke?"

Aeyoung mengeluh.

"Tak lah. Apa yang kau cakap tu betul. At least kau bagitahu dia. Thanks, Jungkook" Aeyoung tersenyum nipis dan itu membuatkan Jungkook lebih keliru.

I Choose YouWhere stories live. Discover now