Hana menoleh meja Mingyu yang sudah kosong. Dia mengeluh.
"Kau dah mintak maaf ke kat Mingyu?" Tegur Aeyoung.
Hana memandang Aeyoung dengan pandangan sayu lalu menggeleng perlahan.
"Belum lagi. Aku nak cakap kat dia tapi dia mesti elak kalau jumpa aku."
"Haih. Takpa. Aku nanti cuba cakap kat dia."
"Eh! Takpe la. Aku yang buat dia marah, jadi aku patut usaha sendiri. Jadi, jangan risau." Ucap Hana sambil tersenyum.
Aeyoung tersenyum lalu memeluk Hana.
"Baguslah kalau macam tu. Kau okay kan balik sorang?"
"Okay. Dah la, kau balik la. Jumpa esok. Bye."
"Ish, kau ni. Halau aku ke? Sampai hati." Aeyoung membuat wajah sedih. Hana tersengih sambil geleng-geleng.
"Anni! Rumah kau kan jauh. Nanti Jimin dengan Jungkook tunggu kau lama plak kang." Jelas Hana.
"Eo, ye tak ye jugak kan? Haha, keurae anyeong Hana. Bye, jumpa esok" Aeyoung berlalu pergi meninggalkan Hana.
***
Hana mendekati Mingyu yang sedang termenung dikoridor luar kelas mereka. Dia ingin cuba sekali lagi bercakap dengan Mingyu setelah berkali-kali percubaannya tidak berjaya.
"Mingyu."
Mingyu memandang Hana yang berdiri disebelahnya sekilas. Lalu pandangannya dilemparkan kembali ke arah pokok sakura.
"Mian. Aku tak patut cakap macam tu kat kau." Hana tertunduk sambil bermain jarinya.
Mingyu mengeluh.
"Untuk apa kau mintak maaf? Kau takde salah pape pun lah. Kita kan bukannya kawan pun." Terasa pedas kata-kata Mingyu. Hana tertunduk.
"Dah lah. Aku sibuk, jangan kacau aku." Ucap Mingyu dingin sebelum dia melangkah masuk ke dalam kelas.
"Mingyu!" Panggil Hana namun diendahkan oleh Mingyu.
Hana mengeluh.
***
Cikgu Hyesun menapak masuk ke dalam kelas 1-2.
"Baiklah, sila duduk ditempat masing-masing. Saya ada pengumuman yang perlu disampaikan kepada kamu semua."
Mereka semua berpandangan.
"Mulai dari hari ini, sekolah kita akan adakan kelas malam." Cikgu Hyesun memandang anak-anak muridnya yang mengeluh.
"Sampai pukul berapa cikgu?"
"Setiap hari ke?"
Cikgu Hyesun tersenyum.
"Taklah. Setiap hari Rabu sahaja. Sampai pukul 8 malam. Seminggu sekali. Jadi, janganlah risau."
Satu kelas kelegaan. Cikgu Hyesun tersengih.
"Jadi, start hari ni la? Hari ni kan hari Rabu."
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionAntara BTS dengan SEVENTEEN, mana satu yang korang akan pilih? Dan siapa yang akan korang pilih diantara dua Kim's? Kim Taehyung atau Kim Mingyu? Seorang adalah sahabat lama dan seorang lagi adalah sahabat baru kepada gadis bernama Lee Hana. Nak tah...