25

73 9 0
                                    

Taehyung merenung keluar jendela kelasnya. Hari itu, dia tidak dapat untuk menumpukan perhatian kepada cikgu yang sedang mengajar dihadapan.

"Hmm, boringnya."

Matanya leka merenung awan yang terbentuk. Tiba-tiba wajah Hana terbayang pada awan tersebut.

"Huh?" Taehyung menggosok matanya. Matanya dikelip beberapa kali.

"Taehyung! Tolong fokus bila saya sedang mengajar!!" Marah cikgu Lee sambil bercekak pinggang.

Taehyung tersentak manakala satu kelas memandangnya.

"Nae, saem." Ucap Taehyung bersahaja.

Seolhae yang duduk dibarisan hadapan merenung Taehyung.

***

Mingyu merenung Hana yang sedang menyedut air kotaknya.

"Kau tak pakai pun klip rambut yang aku bagi semalam."

Hana memandang Mingyu yang sudah masam mencuka.

"Ala..nanti aku pakailah."

Mingyu terus buat muka macam ni ↓

"Kau ni, aku beli sebab nak tengok kau pakai, bukannya untuk kau simpan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau ni, aku beli sebab nak tengok kau pakai, bukannya untuk kau simpan."

Hana mencebik. "Yela-yela..nanti aku pakai ye, encik Mingyu." Ucap Hana sambil membuat aegyo.

Mingyu tersengih.

Hana kemudiannya menghulurkan sandwich tuna kegemaran Mingyu.

"Nah, aku belikan untuk kau."

Membulat mata Mingyu melihat bungkusan sandwich tersebut.

"Yah! Sayang gak kau kat aku ye! Tadi aku nak beli, tapi habis pulak!" Kata Mingyu sambil memakan sandwich itu.

Hana tersengih.

"Well, mestilah..kau kan bestfriend aku.." Hana tersengih suka.

***

Seolhae melabuhkan punggung dikerusi dihadapan Taehyung.

"Wae? Kanape tak makan? Tak sedap ke?" Soal Seolhae apabila mendapati Taehyung masih lagi tidak menjamah makanannya.

"Ani. Bukan tak sedap...cuma takde selera makan je."

"Wae? Kenapa awak nampak murung je sejak kebelakangan ni?" Soal Seolhae sambil memerhatikan Taehyung.

I Choose YouWhere stories live. Discover now