29

28 6 0
                                    

Loceng tamat waktu persekolahan sudah lama berbunyi tetapi aku masih lagi mengemas buku-buku aku dengan gaya wanita melayu terakhir. Eh?! apa author merepek nih?! Hahaha..

"weh Hana, aku balik dulu tau. Aku kena tolong omma aku ni, bye2" ucap Aeyoung dalam keadaan tergesa-gesa dan bergegas keluar.

"Haih~ tak menyempat betul la Aeyung ni.."

Aku kembali mengemas rapi mejaku sebelum bersiap sedia untuk pulang.

"Hana"

Aku menoleh dan terdiam. Aku fikir Mingyu yang memanggilku. Melihatkan pada susuk tubuh badan pelajar tersebut, ternyata ia bukan milik Mingyu. Mata kami bertembung.

". . . . ."

Kaki aku jadi kaku malah lidah aku menjadi kelu membuatkan aku diam seribu bahasa. Aku menelan payaunya air liur sendiri. Terasa perit.

"Kau balik sorang ke? Aeyoung tak balik dengan kau ke?" Soal makhluk itu lagi sambil memberikan aku senyuman yang paling aku benci untuk melihatnya lagi.

"Err..kau okay tak ni?" soalnya lagi.

Aku masih dengan situasi yang sama. Dari tempat aku berdiri, aku dapat melihat dengan jelas Mingyu menapak kearah kami.

"Dah jom balik, yang kau duk tercegat kat situ kenapa?" ucap Mingyu seraya menarik aku keluar.

"Eo. J..jom" Aku menjeling Taehyung yang memandang kami. Riak wajahnya kelam. Kenapa dia memandang aku begitu? getus aku didalam hati. Sewaktu Taehyung memandangku, aku cepat2 mendapatkan Mingyu.

"Hana?" Ucap Taehyung. Dia tunduk.

Taehyung POV..

Aku memandang dia yang sedang mengemas begnya. Aku menarik nafas dalam. Walaupun kami pernah rapat dulu, tapi sekarang aku rasa segan untuk menegur dia.

Ternyata Hana dah lain, penampilannya tidak seperti dahulu malah dia juga semakin cantik. Aku mengeluh, beg aku disarung lalu aku menapak ke arahnya yang masih leka mengemas.

"Hana" ucapku ringkas.

Dia menoleh dan aku melemparkan senyuman. Dia hanya diam dan agak terkejut melihat aku. Mata kami bertembung.

"Kau balik sorang ke? Aeyoung tak balik dengan kau ke?" ucapku untuk menghilangkan rasa janggal yang muncul. Dia masih lagi diam tidak bersuara jadi aku cuba tersenyum kepadanya.

"Err..kau okay tak ni?" soal aku lagi. Namun, dia masih juga seperti itu. Senyap. Tiba-tiba, seseorang bersuara.

"Dah jom balik, yang kau duk tercegat kat situ kenapa?" ucap orang itu seraya menarik Hana keluar.

"Mingyu? tapi kenapa dia menarik Hana sekali dengannya?" getus aku dalam hati.

"Eo. J..jom" ucap Hana

Aku hanya memerhatikan mereka pergi dan aku melihat Hana memandang aku namun dia cepat2 mendapatkan Mingyu apabila aku memandangnya.

Aku tahu aku tidak layak untuk jadi bestfriend dia lagi. Aku tahu, dia membenci aku setelah apa yang aku lakukan kepadanya dulu. Aku menyesal. Tapi itu tidak bermakna aku akan berputus-asa untuk mendekati Hana. Cuma satu je yang menjadi penghalang.

Mingyu.

end Taehyung POV.

.

.

.

.

I Choose YouWhere stories live. Discover now