HOOFDSTUK 28

105 12 4
                                    

26 juli 2013 (3 maanden en 1 week).

***
Lakisha
_______

Ik zat op de bank voor de televisie. Één of andere lachserie was op, maar ik keek geen moment ernaar. Ik was even niet bij met mijn gedachten. Ik bleef maar denken aan Bratt.

Was hij werkelijk de vader van mijn kind? Zou hij me wel willen accepteren? Misschien gelooft hij me niet eens.

Hij was zo geïrriteerd toen hij vorige week hier was. Ik wou geen schoft als de vader van mijn kind.

Ik zuchtte en pakte mijn telefoon van het tafeltje voor de televisie. Ik zocht Damarus's nummer op en belde haar. We hadden al een paar dagen niet tot elkaar gesproken, omdat ze straf had van haar moeder. Ze mocht niets dat met technologie te maken heeft bij haar hebben.

Na een paar seconden nam ze al op. "My God Kisha, hoe gaat het met je?"

"Ook hallo." Antwoordde ik met kleine glimlach. Ik had mijn beste vriendin gemist. "Hoe gaat het met jullie?"

"We maken het goed hoor. Roliano is weer verdwenen, ik niet waar naartoe, maar hij overleeft het wel. En jij? Hoe maakt mij nichtje/neefje het?"

Ik plaatste mijn hand op mijn buik en staarde ernaar. Uiteindelijk antwoordde ik haar. "Het maakt het goed hoor."

Damarus was een tijdje stil en ik hoorde voetstappen en toen een deur dicht vallen. Waarschijnlijk was ze naar haar kamer gegaan.

"Vertel." Hoorde ik haar weer zeggen. "Wat is gebeurd?"

Ik haalde trillend adem en streek met mijn vingers door mij haar. "Wat als hij me niet accepteert, Marus. Ik heb geen enkele familie, naast jou dan. En nu ben ik op zeventienjarige leeftijd zwanger." Ik barstte uit het niets in tranen uit. "D-Dit is echt geen wondertje als ik, als ik maar één optie heb waarvan ik niet zeker weet of het g-gaat lukken."

"Hé, shh! Saralisa. Waarom huil je? Waarom denk je zo negatief? Je hebt hem niet eens ontmoet. Misschien-"

"Ikhebhemwelontmoet." Zei ik in één adem.

"Wat?"

Ik zuchtte en antwoordde met een nog steeds trillende stem. "Ik heb hem al ontmoet." Zei ik zo traag mogelijk."

"Serieu-" Ik hoorde een klap en iemand pijnlijk schreeuwen en toen weer Damarus' stem. "Je hebt hem ontmoet! Waar!"

"Hij was hier om zijn nichtje op te halen." Mijn stem trilde nog steeds en ik probeerde om mijn ademhaling onder controle te krijgen.

"Hij is in je kamer geweest?! Jullie hebben niets gedaan toch?!"

"Nee! Natuurlijk niet! Het was per ongeluk, weet je nog?" Zei ik beledigd. Nooit zou ik met Bratt naar bed gaan. Ik ben niet gek.

"Sorry, I just, sorry. Ik bedoel het niet zo, maar..." Het was een tijdje stil. "Heb je het hem verteld?"

Ik zuchtte. "Nee." Antwoordde ik zacht, maar Damarus had mij wel gehoord.

"Waarom niet?" Klonk de verbaasde stem van Damarus door de telefoon.

"Hij was zo geïrriteerd toen hij hier kwam en het leek niet het beste moment om hem met zo iets te confronteren."

Damarus zuchtte aan de andere kant van de lijn. "Maar denk je dat je hem nog eens gaat ontmoeten? Wie was zijn nichtje?"

"Dochtertje van een dame die ik in een café ontmoette. Ze had me gevraagd of ik wilde oppassen."

"Oh, ok. Ik stel voor dat je in contact blijft met haar. Door haar kan je Bratt misschien nog eens ontmoeten." Zei Damarus.

Ik dacht erover na. Ze had gelijk. Als Bratt werkelijk haar beste vriend is gaan ze dan vaak met elkaar om. "Ok, is goed."

"Ok. Niets meer dat je me moet vertellen?"

"Uhm, nee. Of wacht... Bratt is verloofd."

Alweer was er een stilte. "Maar dat is niet zo erg toch? Het is niet alsof je gaat voor een relatie. Je wilt gewoon dat hij verantwoordelijkheid neemt voor zijn kind. Toch?"

Ik zuchtte en wreef over mijn voorhoofd. Het leek alsof ik hoofdpijn kreeg. "Helemaal." Antwoordde ik tenslotte.

"Goed. Dan moet ik gaan. Bel me als ik een paar butts moet komen kicken. Vooral als het van Bratt is."

Ik glimlachte. Haar moeder zou haar nooit sturen, dus als er butts gekicked moesten worden moest ik het maar zelf doen. "Zal ik doen. Te amo."

"Love you too, boo."

__________________________________

Deze is iets korter en kwam ook later dan ik had beloofd, daarom plaats ik twee. De andere komt over een paar uur.

Super bedankt voor het lezen, reageren en stemmen!

Ik waardeer het echt, geloof me.

X Mix

Young AdultWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu