"Hye cantik" ucap seorang pelajar lelaki kepada mia yang sdg berjalan seorg diri menuju ke kelas. Langkahnya dihalang oleh 2 org pelajar lelaki. Jelas terpampang riak muka mia yg cuak.
'Sudah!! Dh lahh jalan ni jarang org nk lalu. Tu lahhh mia, tdi isya ajk kau blik jalan lain kau blik jln lain.'
"Korang nk apa??" Tanya mia tenang. Sengaja nk cover skit. Padahal dah takut gila gila dh.
"Kitorang nk kau" jawab lembut slh seorg pelajar lelaki yang menghalang laluannya tadi
"Korang jngn nk mcm mcm! Kang tk pasal pasal kena dengan aku. Aku ckap baik baik ni. Lebih baik korang blahh. Blahh laa wehh!!" kata mia sedikit tegas. Bleh ja dy nk karate mamat dua org ni tpi tunggu dlu kalau dia org buat mcm mcm. Dy pernah belajar seni mempertahankan diri sewaktu darjah 6 dahulu dn pernah memakai tali pinggang merah.
"Kna apa?? Alaa tkutnya" mereka sudah ketawa mengejek
"Kalau kitaorg tknk blah mcm mna??" Tanya mereka berdua serentak"Korang kna penyepak dngn aq lahhh.!! Ingat aq tkut?. Dh lahh wehh blahh lahh!!!" Marah mia. Dia sudah tidak tahan lagi.
"Ohh tk tkut... haahh sini lahh.. aku lg tk tkut" salah seorg budk lelaki itu melangkah. Selangkah demi selangkah. Dekat.. Semakin dekat.. Tklah sedekat manapun. Tetapi bg seorang perempuan seperti mia itu mmg dh terlalu dktm plus dngn lelaki yg dia tk kenal. Mia yg sngt cuak pun semakin mundur kebelakang. ' yaallah bantu aku yaallah selamatkan lah aku' desis hati mia. Dia hnya mampu berdoa. Air mata sudah hampir mengalir tetapi ditahan. Dia tidk mahi terkihat lemah dn itu akn membuatkan lelaki didepannya itu srmakin berani.
"Hahahah, kau tk payah nk cuak sngt. aku tkkan buat apa apa pun kat kau" kekeh lelaki itu. Mia menatap dia hairan. Namun dia bersyukur. Lututnya menjadi tersangat lemah untuk menunjukkan kekuatannya effect kerana terlalu takut.
"Aku masih tk puas hati dngn penolakann kau dkt adik aku. Aku hairan apa yg ada dkat kau smpai adik aku bleh terkejar kejar dekat kau. But now aku dh thu dh. Kau mmg bleh tahan" kata lelaki brdasrkan tag nma bernama Fizral. Dia semakin menjauh dan ingin melangkah pergi.
"Jngn amik hati sangt bnda yg aku buat dkt kau. Sorry.. Aku tk bermaksud nk tkutkan kau" kata lelaki itu sebelum melangkah pergi diikuti temannya itu. Mia terpinga pinga. 'Tk guna punya jantan'
'Banyklah kau sorry. Aq tkut nk mampus dh tadi. Gilaaaa do!! Tunggu lahh kau! Nnti aku bls blik!!. Kau jgn ingat aku takut'
Desis hati mia. Buat buat berani bleh. Tdi.. kecut. Tkpa. Bkn mia lahh kalau dy tk berani nk blas blik. Walau dngn cara apa pun dia berani balas.Kemudian dia mengerling ke arah jam tangannya
'Ahh dh lambt ni' dia pantas melangkah pergi masuk ke dalam kelas.*******
Mia bercerita kepada shbtnya tntg hal yg telah berlaku kepadanya pada pg tdi ketika menuju ke kantin sekolah. Semuanya menunjukkan eksperi cuak, marah,kesal semua bercampur aduk.
"Mamat tu mmg nk mampus!!" Marah
nad. Melanjutkan cerita yg tergantung tdi selepas membeli makanan dn menuju ke meja makan"Nsib kau tk papa mia" ucap isya sedikit bersalah. Kalaulaahh tadi dia teman mia pasti mia tkkan tkut sngt
"Tuu laahh, alhamdullillah. Aku bersyukur sngt. Tpi tu lahh aku degil sngt tknk ikut kau kan. Tdi bleh ja aku karate dy. Tkut dia ja yg masuk wad nnti" ucap mia memecahkan suasana. Yg lain pun hanya ketawa.
"Kau tknk bg thu abg kau ka?? Dy ptut thu. Biar abg kau belasah mamat psiko tu" soal zara pula.
"Tk pyh kut. Aku nk settle sndiri dngn mamat tu. Kalau tkbleh bru aq bg thu abg aku. Yg penting korang tlg aku kan?!"
"Of course lahh beb!" Jawab mereka berempat serentak
"Wehh, spa adik mamat psiko tuu??" Soal myra. Semua mata beralih menatap mia inginkan jawapan. Jawapan yg diberikan 'tk thu'.
Mereka hnya bleh mengeluh."Banyk sngt yg suka aku" kata mia. Yg lain mengerling tajam ke arahnya
"Ceh"
"HAHAHAAHAHAHAHHAHA"********
"Wehh ptg karang lepak nk tk?" Soal myra yg sedang mengemas barg² nya yg bersepah di atas meja. Buku buku dimasukkan ke dalam brg sandangnya.
"Lepak lepak, study study tkde ke??" Perli mia dibalas dngn jelingan myra
"Eleh mcm tk biasa pulak minah ni. Mcm lah dia tu suka sngt study. Spa lah dy nk study kan dh selalu score a setiap exam. So dy tu pyh nk gabra lahh nk study bagai" blas nad
"Pahal kau ni? Mcm tk biasa pulak lepak bagai. Bkn kau ka yg selalu ajk? Ni..?? Buang tabiat ka apa?" Soal zara hairan dngn perangai kwnnya yg sorg itu.
"Aku nk study lahh do. Tknk dh main lepak² bagai ni. Nk focus. Korg nk prgi. G lahh aku tk nk!" balas mia
"Eleh kau ni. Tunjuk baik pulak. Dh la tuu wehh marh kt aku. Aku terlepas tadi. Aku minta maaf wehh. Kau tkpyh emo ngat" kata isya. Dia benar² rsa bersalah dngn tindakannya tdi sewaktu rehat
FLASHBACK ON
"Hye mia" sapa suatu suara. Yg jelas suara seorg lelaki. Mia pun mendongk melihat siapakah gerangan yg memanggilnya itu.
Tengok punya tengok. Nerhh!! Sekali imbas lelaki dua kali imbas crush dy tiga kali imbas mmg crush dy Arfan!!!
Yg lain pun menoleh. Mereka sudah mencuit satu sama lain. Dilihat juga reaksi mia yg selamba badak tu.
Panggilan arfan disambut. Bkn mia yg menjawab tetapi isya yg duduk disebelah mia
"Hye arfan, sokay kalau mia tknk jawab. Aku tlg jwbkn. Kau nk apa?" Tanya isya selamba.
Arfan ni crush mia waktu dia f2. Suka punya suka. Rupanya arfan ni lyn pun tknk. Apatah lg nk lebih. Skrg ni dtg menagih cinta mia blik. Mmg basi lahh. 'Blahh la wehh aku tknk dh'
Arfan mengeluh. Dia mengaku bersalah. Dia mmg tidak pernah sedar yg gadis itu menyukainya. Smpai sewaktu ketika mia sendiri yg menyatakannya tpi ditolak mentah². Skrg sewaktu gadis itu sudah move on. Dia pulak yg terhegeh hegeh menagih cinta gadis itu. Sunggub tk clas.
"Mia,aku nk minta maaf. Aku cuma hrp yg kita bleh jadi mcm dlu. Kita bleh repair blik semua ni. Just kau bg aku peluang and semuanya akan okay. Please mia" rayu arfan
Mia hnya mengeluh. Muak dngn kata kata arfan yg dianggap basi itu.
"Aku dh maafkan. Tpi aku tkbleh nk bg peluang dah. Lebih baik kau blah. Sebelum aku benci kau blik. Dh laa jngn kacau aku lg." kata mia nk tknk jer. Yg lain hnya memerhati. Isya sejak tdi merenung tepat ke arah arfan. Renungan falling in love."Isya bak sini number mia, please.." rayu arfan kepada isya. Yg lain hnyq melihat. Cuak
Isya tnpa sedar menyebut satu persatu number mia tnpa tersekat sekat. Effect sbb terlalu terkejut. Dh lahh mamat yg dia suka tanya dia mcm tuu dia apalg. Otak tk berfungsi terus terlepas ckp. Bila wayar² otak dh mula bersambung barulah isya sedar. 'Yaallah' Yg lain pun..cuak. Semakin cuak. Mia apatah lg. Belum smpt dia menghalangnya, arfan sudah berlalu pergi. Isya disampingnya dijerling tajam. Tajam.....
FLASHBACK OFF
Mia tidak menjawab kemudian berlalu pergi. kalau dy dh marh mmg lambat nk baik blik. So pandai pandai lahh pujuk.
"Sokay isya, nnti okay lahh tu. Hahaha nk sruh kita pujuk lahh tu. Manja btul." pujuk nad. Yg lain sudah ketawa apabila mendengar salah satu fakta tntg mia. Mmg btul mia mmggg manja.. hahaha
1000+ word. How semua? Hope readers semua suka. Tengah try buat story lain dari yg lain yg pernah miz buat. Mencabar jgk lahh
Btw PLEASE VOTE AND COMMENT.
Kerjasama anda sngt diperlukanAnd miz nk minta tlg kpada reader reader sklian kalau bca tu tlg skli yer promotekan cerita ni.
Terima kasih bnyk bnyk.Thanks semua!! Keep read and support me. FIGHTHING!!
YOU ARE READING
Only LOVE Kau [C]
Jugendliteratur[Also known as; Cinta Highschool] Cinta? Adakah cinta sejati itu wujud? Cinta yang benar benar mengambarkan bagaimana perasaan itu. Saat bercinta semuanya terasa indah tetapi saat disakiti bagaikan semuanya hancur. Nak melupakannya sukar. Mengapa...