Mia menggosok-gosok matanya sambil kaki laju menuruni anak tangga.
"Wuaaaa, kenapa mummy gerak Qay awal pagi ni?" Matanya masih terkatup effect dari tidurnya yang tidak mencukupi.
Akibat tidak mendengar sahutan dari orang yang dipanggil, Mia membuka mata perlahan-lahan.
Matanya membulat. Irash?!
Irash memandang Mia lama kemudian dia tergelak kecil.
"Good morning, beauty."'Goshh, malunya!! Dengan rambut-- Rambut??!!! Oyemji!!!!'
Mia cepat-cepat berpusing dan mendaki semula anak tangga dengan pantas.
"Mia, just 30 minutes, i'll be waiting for you and i'm sorry" laung Irash dari bawah.
Sorry kauu, eishh 30 minutes eh? Okay aku double eh...... Diam? Maknanya ya lahh, bhahah!
Mia menarik baggage dengan riang. Insiden tadi....? Erghh biar je lahh. Tak sengaja kan...
Sampai didepan pintu utama dia melihat Irash bersandar di kereta audinya sambil berpeluh tubuh. Melihat sahaja gadis itu muncul, dia terus mengalihkan pandangan ke arah wajah itu.
"Excuse me, taknak tolong ke? Takkan nak tolong tengok je?" Kata Mia dengan ala-ala bosnya itu.
"I told you, i just in about 30 minute but now?" Kata Irash masih dengan posisi yang sama.
Mia tidak menjawab malah berjalan menghampiri Irash. Cermin mata hitam miliknya dipakai kemudian terus bersuara.
"Alahh relax lah sayang oii, just 60 minutes okay, jangan lah marah" kata-kata Mia disambut dengan keluhan lelaki itu.
"It's not just 60 minutes but--"
"Whatever, dah lah jom gerak, tadi membebel nak pergi awal lah apa lah sekarang dia yang lembap" Mia terus masuk kedalam perut kereta tanpa menunggu sesaat dua.
Irash malas melayan lagi terus mengambil baggage Mia dan memasukkannya kedalam bonet kereta.
Belum sempat lelaki itu memasuki kereta, bunyi hon motosikal mematikan pergerakannya. Cepat cepat dia menoleh dan terus membuat muka bosan setelah mengenal pasti siapakah gerangan 'orang gila' itu.
______________________
"Biar aku je yang bawak kereta tu" kata sesorang itu.
"Woi Zaq, kau sedar tak tu kereta aku, apasal kau sibuk nak bawak?!" Marah Irash, tapi Zaq-- ya itu Zaq, masih beriak biasa.
"Kau tu bawak macam palasit. Daripada kita jadi arwah harini lebih baik aku yang bawak" balas Zaq masih tenang. Irash dah siap genggam penumbuk, sikit hari lagi, melekat lah dekat muka handsome Zaq.
Irash hembus nafas, cuba control sebab dia taknak kalah bila pemumpuk dia melekat dekat muka mamat tu.
"Kau bukan tuhan nak decide ajal maut and... okay kau bawak, biar aku dengan Mia duduk belakang. Kau jadi driver, ok jom. Boleh lah juga aku lepaskan rindu dekat kesayangan aku tu." Kata Irash sinis sambil memandang Mia.
Mia yang masih didalam kereta berkerut dahi apabila kedua lelaki itu tiba tiba memandang kearahnya. Tak tahan, dia terus keluar dari kereta. Cermim mata ditanggalkan dan kedua wajah itu dipandang dengan pandangan tak puas hati.
'Apahal tho? Tadi nak gerak cepat tapi sekarang bertekak pulak, tak faham betul lah aku'"Kau ingat aku ni driver tak berbayar kau? Jom Mia, awak duduk depan dengan saya."
'Eh?!'
"Blah lah kau, menyemak apasal? Mia dengan aku, eyy kau ni berapa kali aku nak ulang hah? Mia aku punya lah sial!" Haaa kan Irash dah geram.
"Dia bukan isteri kau lagi so dia bukan milik sapa-sapa lagi lah, termasuk kau bongok"
"Kau kena ingat yang dia ni---"
"Eh chop chop, korang dah apasal? Gila? Nak jadi gila dipersilakan pergi jauh-jauh. Eh tolong lah jangan jadi childish sangat boleh tak? Dah lah panas, korang jangan buat saya lagi panas. Cepat lah masuk, benda kecik diperbesarkan dah apasal? Senang senang dua dua blah" Haaa, see bila Mia dah marah.
"Kau jangan menyemak nak naik kereta aku, kau blah sekarang. Pergi naik je moto kau yang taguna tu" Irash terus bersuara tidak menghiraukan Mia, lagi?! What the hell???? Mia mendengus geram.
"Aunty amanahkan aku untuk tengokkan korang dua" balas Zaq juga tidak menghiraukan Mia.
"Pegi mampus lah dengan amanah taguna kau tu bodo"
'Ya Allah dorang ni tak insaf insaf ke? Aku nak je sekeh kepala dua ekor tu biar insaf sikit. Jadi bengong terus lagi bagus. Eyyy geramnyaaaaa'
Mia berjalan menghampiri mereka yang masih bertekak entah apa apa tu. Mia berdiri diantara mereka berdua dengan muka masam.
__________________
Voteandcomment
YOU ARE READING
Only LOVE Kau [C]
Novela Juvenil[Also known as; Cinta Highschool] Cinta? Adakah cinta sejati itu wujud? Cinta yang benar benar mengambarkan bagaimana perasaan itu. Saat bercinta semuanya terasa indah tetapi saat disakiti bagaikan semuanya hancur. Nak melupakannya sukar. Mengapa...