Here the update ^-^
Mia hanya menunduk sedari tadi. Dia begitu terkejut dengan kedatangan zaq.
Kenapa zaq ada kat sini pula. Mampuslah... Dan mia perasan dengan riak wajah lelaki itu. Dia mahukan penjelasan! Wajah lelaki itu juga tidak lepas dari memandang wajah mia. Mana tak nya cantik bak bidadari dengan gaun cream yang dipakai.Apabila mia mendonggak, mereka saling bertatapan. Zaq menjongket kening.
'mind to explain?' Zaq memberi isyarat kepada mia. Mia beralih dari memandang zaq."Mia dah besar rupanya. Cantiknya... mia umur berapa sekarang. Tak silap sama umur dengan zaq kan?" Ujar puan sri amira
"17.. Zaq umur 17 juga ke. Eh Mia masih ingat aunty dengan uncle tau"kata mia riang.
Zaq dihadapan hanya memandang. Mia tidak menghiraukan pandangan zaq.
"Qay dengan zaq memang rancang nak pakai baju sama eh?" Usik datin naufaMia yang baru sedar dengan kenyataan itu terus tersengih.
Acara makan malam itu diteruskan dengan pelbagai juadah hidangan yang disediakan. Kedua pasangan ibu bapa itu mula bercerita panjang. Sebaliknya mia duduk tidak senang. Mana tak nya zaq memandang tajam ke arahnya. Tambah tambah apabila kedua pasangan ibu bapa itu bercerita tentangnya.
"Zaq sekolah mana sekarang?" Soal tan sri khalif tiba tiba
"Sama sekolah dengan mia qaysara" jawab zaq selamba. Mia hampir tersedak
"Ohh kenal mia laa ni?" Ujar datin naufa. Zaq menganguk sambil tersenyum.
"Lahh kenal buat macam tak kenal" kata puan sri amira diselangi ketawa.
Memang lawak pun. Kenal tapi pura pura tak kenal. Apakes! Hahah!"Aunty, uncle zaq nak minta izin nak berbual bual dengan mia kejap" pinta zaq berani. Sekali lagi mia tersedak. Uhukk!
"Eh boleh boleh. Go ahead" benar datin naufa.
Nak tak nak mia terpaksa akur. Dia mengikuti langkah zaq menuju ke tempat rehat di belakang rumah. Kolam renang disitu menjadi destinasi mereka.
"Mind to explain? " ujar zaq sebaik melabuhkan punggung di tepi kolam renang. Kakinya dimasukkan ke dalam air. Mia juga melakukan hal yang sama. Kain yang labuh itu dianggkat sedikit.
"I'm sorry zaq. I'm not purposely to lie you but i'm forced" kata gadis itu bersalah.
"But you should told me mia. Srsly i'm very disappointed with you right now""If i told you. What can i get? What? Nothing right? Better i keep it"
"I'm your friend and i should know about all of this. Or you not assume me as your friend. Right? "
Ahh sudah! Gaduh pulak
"Zaq. Ini masalah kecil. Kenapa awak nak membesarkan semua ni. Memangnya kalau saya bagitahu pun situasi akan berubah ka. Perasaan awak pada saya akan berubah ka. Tak kisah lahh saya anak orang kaya or what. Semua tu harta my parents not mine. Kalau awak ikhlas kawan dengan saya awak akan terima saya seada nya." Kata gadis itu perlahan kemudian dia pantas bangun dan berura ura untuk melangkah pergi tapi sempat ditahan zaq
Dah agak!
"Saya minta maaf, saya cuma tak sangka awak snggup berpura pura dan biarkan diri awak dihina macam tu. Sedangkan awak jauh lebih baik dari itu. Walaupun awak bukan anak aunty dengan uncle saya tetap akan sayangkan awak. Percaya lah mia saya tetap akan ada dengan awak dan menyayangi awak sepenuh hati saya"
Mia terharu dengan kata kata zaq. Tapi! Dia mesti ingat dia milik irash. Yes! Dia milik irash! Perlahan lahan tangan zaq yang memegang tangan mia dilepaskan.
Dia memandang wajah zaq lama. "Terima kasih zaq. Zaq tolong janji dengan saya jangan beritahu sesiapa sebab saya tak nak ada sebarang kontervrasi. Dan.... terima kasih sebab jadi kawan saya."
Walaupun jawapan mia tidak mengembirakan hati zaq tapi zaq tetap menerimanya
Mia masih menggapnya kawan tak lebih! Hati mana yang tak sakit!Zaq awak nak tahu something tak?"mereka berdua kembali duduk
Zaq tetap tersenyum dan memandang wajah itu untuk mendengar cerita yang hendak disampaikan.
"Saya bukan anak kandung mummy dengan daddy sebaliknya cuma anak angkat. Keluarga kandung saya ada di pahang dan mereka cuma keluarga biasa biasa saja. Itu sebabnya saya tak nak hebohkan sebab kenyataan saya bukan macam tuu. Tapi saya bersyukur ada keluarga yang ramai macam ni. Dan sekarang saya rindukan ayah, ibu dan abang. Rindu sangat"
"Kenapa awak tak balik jenguk diorang." Tanya zaq
"Belum tiba saatnya.. "
Zaq berkerut memandang mia.
"Maksudnya"
"Stop lahh. Saya tak nak ingat benda yang dah lepas"
Zaq akur. Dia tak mahu memaksa gadis itu
Perlahan lahan zaq mencapai tangan mia dan membawa ke dadanya.
Mia tersentak dan ingin menolak tapi...
"Awak dapat rasakan setiap kali ada dengan awak jantung saya akan berdegup laju. Tambah tambah sekarang" ujar zaq dan mia membenarkannya
Jantung zaq berdegup laju sama dengan jantung aku. Hanya dia.... zaq seorang yang mampu buat aku macam ni.. Apakah?!
*************
___________________Wuahaaaa. Korang pernah rasa tak kalau dengan orang yang korang suka. Wuuuuuu athor tak pernh lg. Hahahaha yapakah! Kk chaw! Muahaa
Vote and comment
YOU ARE READING
Only LOVE Kau [C]
Fiksi Remaja[Also known as; Cinta Highschool] Cinta? Adakah cinta sejati itu wujud? Cinta yang benar benar mengambarkan bagaimana perasaan itu. Saat bercinta semuanya terasa indah tetapi saat disakiti bagaikan semuanya hancur. Nak melupakannya sukar. Mengapa...