MIA POV
"Jemput duduk"
Aku mengambil tempat berhadapan dengan PA daddy yang hanya tersenyum sedari tadi.
"Sebelum tu, saya sebagai wakil staf pekerja mengucapkan takziah kepada cik Mia atas kehilangan. Saya berharap agar cik dapat bersabar."
Aku memandang lama gadis yang ayu bertudung litup itu. Senyuman terpaksa diukir kemudian dia mengangguk lambat.
"Terima kasih. Ouh yeah, apa hal mustahak yang awak nak bincangkan dengan saya ye?"
Gadis itu seakan tersedar, kalut dia membuka begnya kemudian diambil sesuatu. Fail dihulur.
"Nama saya Zara. Untuk pengetahuan Cik Mia, sebelum tan sri meninggal arwah suruh saya sediakan sesuatu kepada cik. Semua tu dah tertulis dalam fail ini. Arwah nak serahkan syarikatnya kepada cik sebaik sahaja cik Mia pulang. Jadi apa yang berlaku sekarang ni sedikit sebanyak akan menyebabkan hal ni jadi rumit tapi nasib baik tan sri dan tandatangan dan jumpa peguam. Semua ni saya serahkan kepada cik Mia untuk buat keputusan. Tapi saya rasa cik Mia tak ada pilihan selain mengambil alih syarikat sebab cik Mia sendiri tahu tan sri tak ada waris lain."
Aku hanya diam mendengar tanpa membantah atau mencelah. Mungkin sedang memikirkan sesuatu. Zara yang melihatku seakan tidak tahu mahu bereaksi apa.
"Itu saja yang saya nak sampaikan. Apa-apa cik Mia boleh telefon saya. Saya mintak diri dulu" akhirnya Zara meminta diri untuk pulang. Memberi ruang kepada bakal majikannya. Mungkin perasaan gadis itu masih bercelaru dan perlu bersendirian.
"Sekejap" baru sahaja melangkah ke muka pintu, Zara menoleh memandangku.
"Ye, ada apa cik Mia?"
"Tolong beritahu Fayrell yang saya nak jumpa dia. As soon as posible"
LANGKAHNYA diatur penuh bergaya. Senyuman tidak lekang dibibir. Tanpa ketukan dia meluru masuk ke bilik itu.
"Miss me?"
Asalnya aku mahu memarahi orang yang tak tahu adab, main redah bilik aku macam tu je tapi melihat wajah itu, riak wajahku terus bertukar happy plus shocked. Tanpa sebarang kata, tubuh itu dipelukku erat.
"Kau memang tak berubah kan, perangai tak semengah kau ni masih ada. Boleh tanya lagi aku rindu kau ke tak. Sengal" mahu sahaja aku menangis disitu. Sungguh aku begitu merindui gadis ini, sahabat ku dunia akhirat.
Aku terdengar gelakan halus darinya. Perlahan-lahan belakang badanku diusap.
"I knew you've trough a difficult moment but please jangan sampai menangis sebab rindukan aku. Tak gentle lah babe! "
Pelukan dilepas, aku memandangnya tajam.
"Apa ke pulak gentle nya? Tak sampai. Please, try again"
Dia ketawa kuat.
"Bodoh kau. Anyway aku tengok kita tak ubah macam pasangan les. Eii geli aku. Haha! " mataku membulat mendengar ucapannya. Les? Euu please!
"Eii, sengal lah kau ni"
"Well, sengal-sengal ni lah kawan kau tahu" sehabis dia bercakap, tangannya didepa sambil menjongket kening. Aku memandangnya pelik.
"Now, I'm here with you. Kalau kau perlukan seseorang, aku ada untuk kau. Jangan pendam sebab aku kan ada. Lepaskan semuanya. You know, menangis is the best way ever. Come"
Aku betul-betul bencikan minah ni. Perlahan-lahan aku bergerak kearahnya. Tangisan ku pecah. Selama ni aku menahan diri daripada menangis sebab aku nak jadi kuat. Tapi sebenarnya aku lemah. Tersangatlah lemah.
"Diorang tinggalkan aku tanpa sempat aku nak balas jasa dorang"
"I knew"
"Aku tak sempat hadiahkan kejayaan dekat dorang"
Belakangku diusap lembut.
"Let it go"
"Aku tak ada tempat nak bermanja lagi"
"Aku benci abang! Kenapa dia suggested tempat tak guna tu dan semuanya jadi macam ni. Ni semua salah aku. Salah aku--"
"Tapi aku tahu ini semua takdir... Aku rindu dorang Erin"
Segenap ruang bilik ini hanya terdengar tangisan ku. Erin sedari tadi tidak jemu menenangkanku.
"Feel better?"
Mukaku yang basah dengan tangisan, aku lap dengan tisu yang diberikannya sebelum aku mengangguk perlahan. Sungguh, aku sedikit lega. Menangis hampir 30 minit buatkan perasaan aku jadi lapang, lega dan tenang.
"Thanks Erin, you're the best friend ever. My sister, my family.
"Aku dah lama tahu, jangan cakap lagi please"
Aku mencebik mendengar kata-kata Erin ditambah ketawa sumbangnya itu.
"I thought Fayrell dah bagitahu kau semuanya kan? " aku menyoal
"Yes! Everything"
"Anyway, congrats. Tak sangka berjodoh jugak kau dengan dia. Bila tarikhnya?"
"Alaa kau ni, malu pula aku. Emm bulan depan."
Aku menjeling. Malu konon, ceh.
"Malu tapi mahu. Aku faham sangat dengan spesies macam kau ni"
"Alaa nanti kau pun sama lahh"
Mendengar itu, tiba-tiba fikiranku menerawang memikirkan Irash. Macam mana keadaan dia? Dah lama tak jumpa. Kali terakhir, sebelum aku berangkat ke germany.
"Mengelamun! " lamunan ku terhenti apabila Erin menepuk kuat meja dihadapanku. Tak sakit tangan ke dik? And tabiat tu tak boleh ubah ke?
"Mana ada. Kau cakap apa tadi?"
Aku melihat Erin mencebik dan aku hanya melemparkan senyuman termanissss.
"I said, apa perasaan anda menjadi boss besar hari ini?"
Senyuman ku mati.
"Bad! Macam nak bunuh orang je sekarang ni. First day macam-macam hal jadi. Naik bengang aku kau tahu tak. Haish! "
Mendengar ketawa Erin buat aku lagi bengang. Macam berasap!
"That's why, I need you here! "
"Ye lah, ye lah"
"Bila?"
"Hari ni, yeay!"
Macam nak melompat tinggi-tinggi ja aku rasa. Happy! Perasaan marah ku tadi tiba-tiba hilang. Erin nak tolong aku kat pejabat ni, hooray!
"Jum aku tunjukkan bilik kau"
Sorry hambar. Btw ingat tak Erin. Alah kawan Mia, sepupu Mia. Adik Irash. Remember? Tak ingat pun buat buat je lah ingat. Hahaha so, votement ye juseyoo 😹💙
YOU ARE READING
Only LOVE Kau [C]
Teen Fiction[Also known as; Cinta Highschool] Cinta? Adakah cinta sejati itu wujud? Cinta yang benar benar mengambarkan bagaimana perasaan itu. Saat bercinta semuanya terasa indah tetapi saat disakiti bagaikan semuanya hancur. Nak melupakannya sukar. Mengapa...