"We're arrived" Irash menarik gear kemudian menoleh memandang Mia disisi,sambil tersenyum manis.
Mia kaku, tidak tahu hendak beriaksi apa.
"Err okay, thank you for send me safely and thank you for the wonderful moment today."
Diam..
"I love you " kata Irash tiba tiba.
"Huh? What did you said just now? " tanya Mia kurang peka.
"I said... I love you in deep my heart. I don't want to lost you. Give me just a little time to prove my love."
"Erk.." terasa tekaknya perit saat itu. Kaku dia disitu
"HAHAHAH! Wish you can see your face right now. HAHAHA"
Mia menjengilkan matanya memandang Irash. What?! Mia terus menundukkan wajahnya.
"Hahaha okay okay. I'm sorry" kata Irash yang mengelap air mata ditubir matanya akibat terlampau banyak ketawa tadi.Ish irash ni!!
Diam..
"Better you masuk sekarang, dah larut malam ni. Send my regard to both your parents and salam kasih for my sweety Mia Qaisara okay? See you tomorrow.."
"Okay... Dah lah pergi balik sekarang. Malas tengok muka u lama lama. Takyah jumpa esok pun lagi bagus"kata Mia tanpa memandang wajah Irash.
"How could you... Okay lah, i pergi, dah orang halau kan. And you pun better keluar dari kereta i sekarang. "
"Ehh u lagi kejam nampaknya ni."
"Why? Tak nak keluar?" Mia menoleh memandang Irash yang tersenyum sumbing.
"Okay, okay!" Mia memegang pintu kereta untuk membukanya tapi..
"Hey,hey. I'm just joke okay. Sorry." Irash cepat menghalang
Mia hanya menjeling. Heh! Tau takut.
"I love you okay. Take care sweety and take a rest. Kita jumpa esk..."
Sejuk hati Mia setiap kali Irash berkata begitu. Dia bukan marah or terasa hati. Saje jerr.
"Emm ye lahh. Bye. Drive carefully. Love you too"
Mia hanya melambai sebaik sahaja kereta milik Irash meninggalkan perkarangan rumahnya..
Puas hatinya hari ini dapat keluar bersama Irash. Dah lama rasanya tak spend time together macam ni..
K lahh nak masuk. Penat dah satu badan ni. Homework pun tak siap lagi..
Mia melangkah longlai masuk ke dalam rumah agamnya. Sedang dia menutup pintu utama, dia disapa mummy nya yang masih berada diruang tamu.
"Eh mummy, tak tidur lagi?" Mia mendekati Datin Naufa dan duduk disebelah wanita itu.
"Macam mana nak tidur, anak dara mummy ni tak balik rumah lagi. Pergi mana?" Gurlp!
"Err.. Qay keluar dengan Irash je" jawab mia
Datin Naufa mengeluh. Aik, tak pernah pernah.
"Kenapa ni ? Mummy ada masalah?"
"Tak ada apa apa lahh sayang..Mummy cuma penat sikit. Kebelakangan ni banyak benda yang mummy fikir. But i'm still okay. "
"Mummy, Qay minta maaf kalau Qay jadi beban untuk mummy. Lepas ni mummy jangan fikir lagi pasal Qay sebab Qay janji Qay takkan buat mummy risau dah. Qay tak nak mummy jatuh sakit. Mummy banyakkan rehat eh? I love you soo much." Kata Mia seraya mencium kedua belah pipi wanita itu. Datin Naufa membalas pelukan gadis itu..
"Qay tak salah sayang. Mummy tak risau bila Qay keluar dengan Irash cuz i knew that he can take care of you. Don't worry dear, mummy okay. Dah dah pergi naik atas rest."
"Okay mum jap gi Qay naik tapi sebelum tu.. Qay nak makan dulu. Lapar" rengek Mia
"Eh tak makan lagi? Tadi keluar buat apa ja sampai tak makan?" Soal datin Naufa
"Makan ja tapi entah kenapa lapar balik" Mia tersengih sambil berura ura untuk melangkah ke dapur
"Ish ish anak mummy ni. Nanti lepas makan terus naik tidur."
"Baik mummy ku sayang....."
Belum sempat mia melangkah tetiba dia tersedar sesuatu."Mummy kenapa tak naik tidur lagi? Tunggu siapa? Daddy?"
"Daddy tak balik harini. Mummy saja ja nak duduk sini dulu. Tak ngantok lagi"
"Ohh ye lahh. Jangan lambat sangat nanti jatuh sakit pulak. Yer mummy?"
"Ye lahh anak ku sayang. Mummy dah nak naik ni" tersengih sumbing mia memandang mummy nya itu. Seraya itu dia memimpin dengan memeluk lengan datin naufa naik ke atas bilik wanita itu.
Setelah memastikan mummy nya sudah terlelap dia berlari ke dapur. Lapar!
************
Short scene with her beloved mum. Ahakss..
Btw, did too late for saying goodmorning? Hihiks
Good morning readerrrrrrVote and comment
YOU ARE READING
Only LOVE Kau [C]
Teen Fiction[Also known as; Cinta Highschool] Cinta? Adakah cinta sejati itu wujud? Cinta yang benar benar mengambarkan bagaimana perasaan itu. Saat bercinta semuanya terasa indah tetapi saat disakiti bagaikan semuanya hancur. Nak melupakannya sukar. Mengapa...