BAB 44

1.5K 73 2
                                    

"Irash, awak tahu kan kita tak patut ponteng kelas sekarang "Kata kata mia terhenti apabila Irash membuka pintu bilik yang asing baginya. Eh! Ni bilik apa? Sejak aku sekolah kat sini tak tahu pulak aku ada bilik ni. Pelik.

"Jom masuk" ajak irash

"Rash ni bilik apa ni? Tak nak lahh saya masuk" tolak mia keras. Takut kalau ada apa apa.

"It's nothing in there. Just trust me. Okay? Jom" pujuk irash. Akhirnya mia akur.

Menapak sahaja mia kedalamnya mulutnys ternganga luas

"Wahh" hanya itu yang dapat diluahkan dari mulut mia. Tidak tergambar betapa terkejutnya dia.

"Suka?" Tanya irash apabila melihat reaksi mia itu

Mia mengangguk "cantik, cantik sangat. Saya suka" kata mia menunjukkan riak teruja. Matanya tidak berkedip melihat ruang bilik itu. Mia berjalan untuk melihat keseluruhan bilik itu.

Irash tersenyum senang. Tidak sia sia usahanya mengembangkan bilik itu sehingga menjadi seperti sekarang. Dia tahu muzik merupakan minat yang paling disukai mia. Sebab itu dia menjadikan bilik yang dah lama dibiarkan itu menjadi bilik muzik. Siap dihias cantik cantik supaya lebih menarik perhatian. Dihias dengan corak yang tenang. Sesuai dengan citarasa gadis itu.

"Eh apa ni?" Lamunan irash terhenti apabila mia memegang sebuah potret yang diletaknya di dalam almari.

"Irash. Awak yang buat ni?" Tanya mia sambil menunjuk potret itu.

Irash tersenyum sumbing kemudian melangkah mendekat mia.

"Yes i do, special just for my special girl. Saya ada buat banyak lagi. Saya ingat nak gantung kat sini."

"Cantik sangat lahh. Saya suka. Tak sangka awak pandai melukis eh. And kenapa saya tak tahu pun. And awak, sejak bila awak buat and prepared semua ni? Awak buat sorang sorang?"

"Ya Allah sayang, kalau nak tanya soalan tu boleh tak satu satu. Ok ok. Terima kasih sebab awak terima semua ni. Takut juga kalau awak tolak. Sepanjang hari saya buat semua ni. Dalam dua minggu juga lah. Saya memang dah minat melukis dari kecil lagi. Hobi saya. And yes, saya buat sorang sorang. Ikhas dari saya. Tak ada pertolongan orang langsung? Faham"

"Wahhh tak sangka awak ni sweet jugak eh" kata mia sambil tersengih

"Eh bukan setakat sweet je, romantik, baik, mengoda..."

"Ehh dah dah, entah apa lagi nak cakap tu. Dah lahh saya bak balik."

Irash hanya tersenyum memandang mia. HAHAHA!

----------

Vote and comment

Only LOVE Kau [C]Where stories live. Discover now