"Kau tak guna!!" Zaq menumbuk cermin kaca dihadapannya hingga pecah berkecai. Tangannya mengalir cecair merah pekat.
"Tak cukup-cukup kau rampas Nafira dulu dari aku sekarang mia pulak?!!. Semua yang aku nak kau pun nak jugak! Memang tak guna kau irash afif!!"
"Cukup sekali alu kehilangan,kali ini aku takkan biarkan!" Kata lelaki itu dengan riak wajah tanpa perasaan sambil memandang keluar tingkap yang gelap....
*****
Seminggu telah berlalu dengan pantas. Irash sudah dibenarkan untuk pulang ke rumah. Zaq pula, seminggu itu juga mia tidak melihat bayang bayang lelaki itu. Bagaikan hilang tiba tiba.
Mana awak zaq?
"Mia" panggil irash.
Mia tersentak. Dia melemparkan senyuman hambar kepada lelaki itu."Irash..makan bubur ni" kata mia sambil mengacau bubur ditangan. Dia meniup sesudu bubur dan disuakan kepada irash tapi irash nenggeleng tanda tidak mahu.
"Awak makan lahh sikit.."pujuk mia
"Taknak,saya muak lahh dengan benda ni. Lagipun saya dah sihat kan.."
"Iyelahh tapi last time awak makan. Penat saya masakkan untuk awak. Please..""Taknak" protes irash lagi.
"Okay"mia meletakkan bubur nasi di atas meja kemudian duduk kembali disebelah irash.
"So awak nak apa?"
"Saya nak awak kahwin dengan saya"Mia tergelak besar. Irash yang melihatnya berkerut dahi.
"Saya serious ni mia"
"No,saya taknak. Kahwin ni bukan benda main main lahh irash"
"Awak tahukan saya ikhlas dan betul betul nak jadikan awak isteri saya. Please mia terima saya""Irash-"
"Awak tahukan perasaan saya pada awak. Saya tak akan pernah main main dan sia sia kan awak. Kalau awak sayangkan saya, awak mesti percayakan saya"
"Mia Qaysara,will you marry me?" Sambung irash lagi.Mia menatap lama wajah itu. Menggeleng tidak, angguk pun tidak.
"Irash kalau awak nak kahwin dengan saya sebab awak takut zaq rampas saya, saya rasa itu bukan keputusan yang bijak"
"Ini bukan soal lelaki itu atau sesiapa pun. Saya betul betul ikhlas dan insyaallah dah bersedih. Saya akan cuba. Kita akan cuba sama sama.
Mia terdiam..
"Beri saya waktu untuk saya fikirkan semua ni."
"Baiklah saya akan tunggu"
"Awak berehat lahh dulu, saya turun bawah kejap. Awak nak apa apa lagi tak?" Tanya mia dulu
Irash menggeleng.
"Ok klau macam tuu saya turun bawah dulu. Apa apa panggil saya"
Angguk..
Selepas keluar dari bilik, mia bersandar di dinding. Wajahnya diraup.
Kring~ kring~ kring~
Iphonenya yang berbunyi mematikan lamunannya. Terpapar nama zaq disitu.
"Zaq! Ya allah awak kemana?" Kata mia sebaik sahaja talian disambungkan.
Terdengar ketawa zaq dihujung talian.
"Awak risaukan saya eh?"
"Mestilah saya risau. Awak kan kawan saya."
Tawa zaq mati"Ada juga yang risaukan saya" kata zaq sinis
Terdiam..
"Zaq awak kemana?"
"Dalam hati awak ja" kata zaq sambil menyambung ketawanya."I'm serious"-mia
"I'm serious too"Mia mengeluh.
"Awak nak apa call saya?"
"Nak lepaskan rindu. Saya ingat awak dah taknk lyn saya or tak perlukan saya lagi. Ye lahh saya tak penting dalam hidup awak.""Zaq awak kemana selama ni? Awak menghilang tiba tiba" kata mia yg tidak menghiraukan kata kata zaq tadi.
"Rancang strategi baru maybe"
"Hah?"
"By the way awak kat mana tu?"
"Err" mia berkira kira untuk menjawab
"Mesti dalam hati saya kan" chia chia chia 'eh kau ingat lawak. Huh! Hambar'"Awak kenapa ni zaq?" Pelik melihat sikap zaq itu.
"Ini semua salah awak. Saya hampir gila fikirkan awak"
Eh!"Tolong jangan siksa diri awak. Saya tak nak tengok awak macam ni."
"Dah terlambat. I love you forever and ever. Bye!" Zaq terus memutuskan panggilan.
"Zaq! Hello zaq!"
Sekali lagi mia mengeluh dan meraup wajahnya. Terpancar riak kerisauan, kekeliruan, kesesalan dan pelbagai ke ke lagi...
-----------
YOU ARE READING
Only LOVE Kau [C]
Teen Fiction[Also known as; Cinta Highschool] Cinta? Adakah cinta sejati itu wujud? Cinta yang benar benar mengambarkan bagaimana perasaan itu. Saat bercinta semuanya terasa indah tetapi saat disakiti bagaikan semuanya hancur. Nak melupakannya sukar. Mengapa...