BAB 54

1.4K 70 0
                                    

"Sakit kat mana?"
"Kat hati"

Mereka berpandangan lama sebelum Irash berdehem

"Jangan lah main main, meh saya tengokkan" Irash cuba melihat, mana tahu ada luka kat mana mana tapi ditegah oleh Mia.

"I'm serious" kata Mia dengan muka serious. Okay serious benar nampak.

"Urmmm, kenapa dengan hati awak? Berlubang?" Macam nak bunuh je Irash ni bila dengar soalan dia.

"Ha ah, tak tahu lah berlubang teruk ke tak, tapi sakit sangat." Melayann

Irash memegang belakang lehernya.

"Nak pergi x-ray tak?" Okay, kau dah apasal Irash?

"Kalau x-ray nanti dapat tahu lah semua isi hati saya tapi... agak agak boleh sembuh tak?" Mia memandang lama anak mata Irash.

"Boleh, tapi kena jumpa doktor dulu lah, jom?"

Mia berdiam diri, lama. Kemudian dia menunduk. Esakan kecil keluar bersama beberapa titisan air matanya. Irash semakin panik.

"Kenapa awak buat saya macam ni? Saya hampir gila fikirkan awak lately ni. Saya rindu awak sangat-sangat tapi bila jumpa, awak langsung tak kisah dan buat macam tak pernah jadi apa-apa. Awak buat saya macam tak wujud. Pastu sekarang, awak buat lagi. Kenapa awak layan saya macam ni. Saya tahu saya salah dan saya minta maaf, saya--"

"Awak dah cintakan saya? Kenapa awak tak nak mengaku? Kenapa susah sangat nak mengaku?" Potng Irash. Mia kembali menunduk.

"Pandang saya Mia..." Mia masih tunduk dan diam.

"Okay, look. Mia saya minta maaf, saya bukan sengaja nak buat macam tu, saya pun tersiksa awak tahu tak? Saya rindukan awak sangat sangat. Saya cuma nak uji awak and yes awak berjaya. Saya minta maaf, saya sayangkan awak Mia."

Esakan Mia makin kuat.

"Awak jahat!"

"Tolong admit yang awak cintakan saya?"

"I hate you"

"Mia....."

"I hate you, i hate you, i hate you"

Mia mengesat kasar air matanya dan berusaha untuk bangun.

"I hate you" sambung gadis itu lagi. Irash hanya tergelak kecil seraya berkata.

"Ye lah benci tapi kan jangan terlalu membenci sebab nanti terjatuh hati pulak"

Mia menjeling tajam kemudian perlahan lahan berjalan tapi..

"Aduhh"

"Haa kan dah cakap, sini biar saya tolong" Mia hanya membiarkan Irash menolong dan memapahnya.

"Awak tahu tak hati saya sakit sangat bila tengok awak dengan mamat taguna tu" kata Irash.

"Mamat?" Soal Mia sedikit pelik. Mamat mana pulak ni.

"Zaq lah" jawab Irash malas

Mia hanya membuat muka O......

"Kenapa?" Soal Mia blur.

Irash mengeluh" Zaq tu cintakan awak, dia sayangkan awak dan dia nak rampas awak dari saya. Boleh tak sekarang awak jangan rapat-rapat dengan dia."

"Kenapa?" Tanya Mia makin blur.

"Sayang, saya rasa kaki awak yang sakit sekarang, bukan otak awak"

"Hah?"

"Nothing"

Kenapa ni? Okay aku blur.

______________

"Sayang, awak rehat lah dulu, saya keluar dulu. Anything just call me" Kata Irash terus berjalan ke pintu bilik Mia untuk keluar.

"Okay.. but wait, wait. Mana yang lain?"

"Dinner, awak lapar tak?"

Mia berfikir sejenak sebelum mengangguk.

"Okay, tunggu kejap" Irash terus keluar tanpa menerima respon Mia dahulu.


"Mia, kenapa dengan kaki awak?" Suara garau seseorang mengagetkan nya.

"Ouhh Zaq, terkejut saya. Awak tak pergi dinner ke?"

"Tak malas, kaki awak kenapa?" Tanya Zaq lagi dan dia masih berdiri dimuka pintu tanpa niat untuk masuk.

"Ouh jatuh tadi masa tengah jalan jalan--"

"Macam mana lah si Irash tu jaga awak, sampai boleh jadi macam ni" Zaq tidak berpuas hati bila melihat keadaan Mia sekarang.

Belum sempat Mia menjawab suara Irash memotong.

"Kau jangan sibuk. Urus hal kau sendiri dan kau dah kenapa berdiri depan bilik future wife aku ni?" Kata Irash sambil membawa dulang makanan ke katil Mia.

"Future wife kau? Kau--"

"Sayang, could you please tell him the truth?" Sinis Irash berkata memotong kata-kata Zaq

"Zaq, i'm sorry. Urmm betul apa yang Irash cakap tu... saya terima dia dan tolong lupakan saya"

"Wh--a---t??"

___________________

Sya dah update 4 chap sekaligus. Amacam? kurang lg ke? Ini pun sbb rsa mcm dh lama dh update so gini lah, semngt sngt ahakkk. Btw goodmorning, mulakan pagi anda dengn senyuman...... jgn lupa vote. Bye semua.

Voteandcomment

Only LOVE Kau [C]Where stories live. Discover now