Bab 41

1.6K 76 0
                                    

Terima first love kau. Sbb itu mungkin satu satunya jln yg ada.....

'Terima irash?? Sanggupkah aku?'

Mia berjalan jalan di sekitar taman. Jacket yang dipakainya diperkemaskan. Dingin apabila angin menerpa kulit wajahnya. Keindahan pada waktu malam itu dihayati. Tiba tiba...

Fayrell menegurnya dari belakang.

"Cik mia"
"Eh fayrell, awak buat apa kat sini" kata mia terkejut dengan kedatangan lelaki itu

"Saya yang patut tanya cik mia. Cik mia buat apa kat sini malam malam macam ni?"

"Ambil udara segar" kata mia seraya duduk di bangku kosong.

"Kenapa tak bagitahu saya?" Kata fayrell yg juga ikut duduk disebelah mia.

"Bahaya jalan sorang sorang macam ni. Nasib baik saya nampk cik mia tdi" mia sekadar tersenyum.

"Apa gunanya saya sebagai bodyguard cik mia kalau tk dpt nk lindungi dan jaga cik mia?" Smbung fayrell lg.

"Awak dh terlalu bnyk lindungi dan jaga sya. Dah terlalu bnyk. Awak dh jlnkn tanggungjawab awak bahkan lebih dari itu. Jngn risau.." kata mia sambil tergelak kecil

"Cik mia okay?" Ada masalah? Cerita pada saya? Saya kan dh mcm abang cik mia sendiri..."

Yaa baru aku sedar yang selama ini aku sayangkan fayrell tak lebih dari kasih sayang kepada seorang abang. Aku dah anggap dia macam abang sendiri. Aku selesa dengan dia macam mana aku selesa dengan abang Hanif.

"Saya okay cuma perlukan masa untuk fikirkan semua ini"
"Baiklah kalau cik mia kata mcam tu tapi kalau cik perlukan saya , saya akan selalu ada untuk cik mia."

"Fayrell kan saya dah suruh awak jangan panggil saya cik. Awak kata awak abang saya"
"Mana boleh cik mia. Awak tetap majikan saya. Bukan adik saya"

Mia tergelak lagi

"Cik erin pergi mana eh?"
"Ayokk kantoi. Kalau awak sukakan erin bagitahu je. Jangan risau saya restu hubungan korang" usik mia dengan muka bangganya itu.

"Kesitu pulak cik"
Mia tergelak besar melihat muka fayrell yang..  donno..

"Erin blik overseas. Jumpa ummi. Bulan depan balik. Rindu ehh. Alololo tkpe bulan ni dh nk berakhir." Usik mia lagi. Hahahaha seronok usik orang ni.

"Saya cuma tanya cik erin mana, tapi cik mia pulak yang melebih" kata fayrell kemudian tercetuslah ketawa mereka.

"Eh fayrell awak nak tahu satu rahsia tak?"
Fayrell menjongketkan kening.

"Kalau suka tu cakap je lahh suka kalau tak suka tuu boleh blahh!!" Mia ketawa lagi. EH! Tapikan mia, kau macam kata kat diri sendiri ja.

"Ehh tapi betullah rahsia ni... Haritu erin bagitahu cik mia awak ni....hahaha.. dia sukakan awak!!! "

"Jadi faham faham kan lahh. Mohon bertindak segera!!!!. HAhahah!!"

______________

Hahaha chapter ni mmg ikut emosi author skrg ni. HAHAHAHAHAHAHAH. K chawwwwwwwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!
  Eh tpi sebelum tuu author nk ckp klau author rajin dn sempat. Author akn update. Klau tk. Tuu sorry lahh. Fhm fhm kann pljr sklh. PT3 plk tuu. Ini pun author curi curi msa nk buat. Hahahaha sobs sobs. Ok klau ada apa apa. Dm jaa. Kita kn kwn. Aceceh. Ok bye


Only LOVE Kau [C]Where stories live. Discover now