'Tfoe', zeg ik, naar mijn gevoel, net iets te hard.Yassin haalt zijn schouders dom op, als hij mij hoort.
Ik zie een paar jongens, waaronder Souf, met elk een shisha-pijp in hun handen.
Mijn ogen glijden snel over de jongens heen, en mijn hart mist bijna een slag bij het zien van zijn gezicht.
Wat doet hij hier? En hoe kent hij mijn broer?
Oké. Rustig aan Soum. Adem in, en adem uit. Gewoon rustig blijven.
Het rustig blijven gaat niet zo makkelijk, aangezien deze jongen wonderen kan verrichten met mijn hart.
'Kijk, dit is Tarik, hij daar is Fabio, en dit is Marouane', stelt Yassin mij aan hun voor.
Ik ontwaak uit mijn trans, en geef ze allemaal netjes een hand, met een kleine geforceerde glimlach die ik erbij pers.
Ook Marouane, geef ik een onschuldige hand. Ik denk namelijk dat het beter is dat niemand weet dat wij elkaar kennen. En blijkbaar denkt hij daar ook zo over.
Het geeft me wel een goed gevoel, om te zien dat Marouane als enige géén pijp in zijn hand heeft.
Uiteindelijk glijden mijn ogen door naar Souf.
Hij kijkt me aan, en legt ongemakkelijk zijn shisha-pijp neer.'Je uh je moet papa bellen', zeg ik.
Ik voel Marouane's ogen op mij branden, maar ik probeer het te negeren, wat niet zo gemakkelijk gaat.
'Is goed', zegt Soufiane.
'Nou, ik uhm ga', laat ik weten. 'Kom, ik breng je', stelt Yassin voor, voordat mijn broer het kan voorstellen.
'Hoef niet, ik heb Souf's Vespa', zeg ik.'Nou doei allemaal' Voordat iemand wat kan zeggen loop ik snel weg. Ik loop nog even langs de keuken, en neem een slokje water. 'Breek die Vespa, ik breek je botten. Doe rustig aan hé, is al donker', waarschuwt Soufiane, die in de deuropening van de keuken staat, mij. 'Ik zie ook wel dat het al donker is hoor', zeg ik terwijl ik knipoog naar Souf.
Ik ga voor hem staan. 'Niet meer aan die vieze dingen zitten oké?' Souf tovert een glimlach op zijn gezicht, 'Geef je om je grote broer?', zegt hij met een grijns op zijn gezicht. 'Ja, nu blij? Stop gewoon met het douwen van die vieze pijp in je bek', zeg ik. 'En wat als ik dat niet doe?', zegt hij uitdagend. 'Soufiane', sis ik waarschuwend. 'Oké oké, ik beloof je dat ik er niet meer aan zal zitten kleine rat'
'Let goed op jezelf, kleintje', zegt Yassine met een serieuze blik, als ik de deur uitloop.
Ik knik, en rijd dan weg.
-
Ik loop de kantine in, om mijn koffie alweer bij te schenken. Ik heb vandaag nogal slecht geslapen, vandaar.
In de kantine tref ik Faouzi aan. Ik schenk wat koffie in, en ga naast hem zitten.
'Kleintje', zegt hij vrolijk. 'Ik ben niet kl-', voor ik mijn zin af kan maken gaat mijn telefoon af.
Ik kijk op mijn scherm, en zie dat het mijn moeder is.
Ik zucht dramatisch.
Ze zal zeker zeggen dat ik vanavond weer eens alleen ben.
Ik neem op, en ze begint gelijk enthousiast te praten.
'Liefje', zegt ze vrolijk. 'Waarom zo vrolijk mama?', vraag ik, terwijl ik een slok neem van mijn koffie.
Ik kijk naar Faouzi, en zie dat hij aandachtig iets probeert op te vangen van het gesprek.
'Mijn dochter wordt groot', zegt ze dit keer nog blijer.
'Waar komt dit ineens vandaan?', vraag ik lachend. 'Morgen komt er iemand jou hand vragen', zegt ze enthousiast.
JE LEEST
Destroyed [ The Story of Soumaya ] - Part 1 & 2
RomanceIk kijk naar de pop, die ik vast heb in mijn hand. 'Was ik maar een pop', fluister ik. 'Geen problemen, niemand die je pijn doet, helemaal niks', vervolg ik snikkend. Ja, want dat is het enige wat ik, Soumaya el Samrani heb; problemen, pijn, zorgen...