Hoofdstuk 47: De jongen in het zwart

185 11 2
                                    

P.o.v Jamira
De eerste drie lessen verliepen best wel goed. Ik had gedacht dat ik veel gemist zou hebben, maar dat was niet heel erg. Soms keken er nog wat leerlingen naar mij, maar de meeste lieten het gewoon zoals het eerst was. Oliver nam wel afstand van me, maar ook weer niet. Ik denk dat hij niet weet hoe hij met mij om moet gaan, omdat er niks is tussen ons. Ik zal het nog wel zien, maar voor nu ga ik eten! Want het is pauze, natuurlijk.

'Hey!' Ik keek op en zag Isabel voor mijn gezicht heen en weer zwaaien. 'Waar dacht je aan, ik praat de hele tijd al tegen je over de nieuwtjes hier op school?' 'Niks belangrijks.' Ze knikt en gaat enthousiast verder over de nieuwe roddels. Ik staar wat verveeld door de kantine als mijn blik op een persoon blijft hangen. Hij is in het zwart gekleed met een capuchon op, zodat je zijn gezicht niet ziet. Hij kijkt volgens mij mijn richting op en begint dan te zwaaien. Ik slik en kijk snel weer naar Isabel en Nick om te kijken of hun het gezien hebben, maar ze zijn nog gezellig aan het praten. Ik kijk weer terug naar de plek waar hij stond, maar zie dan dat hij verdwenen is.

'Ik ga even mijn boeken verwisselen, ben zo terug.' 'Is goed, schiet wel op de bel gaat bijna.' Ik knik en glimlach naar Isabel en loop dan weg. Ik loop door de drukke gangen richting mijn kluisje. Ik sta stil als ik weer die jongen zie. Ben ik nu gestoord aan het worden ofzo. Ik schud mijn hoofd en open mijn kluisje. Ik pak er wat boeken uit als een rood briefje naar beneden valt. Kwam dat uit mijn kluisje? Ik kijk om me heen en zie niemand anders, behalve die jongen. Wie is dat? Ik pak snel het briefje op en begin het te lezen. Ik begin sneller te ademen en volgens mij trek ik ook wit weg. Dit kan niet waar zijn. Ik lees nog een keer de brief door om er zeker van te zijn dat het waar is.

Hallo Jamira,
Lang niet gezien, toch? Was gezellig vanochtend en onthoud de dingen die ik zei goed. Maar nu gaan we eerst wat leuks doen voor ik een einde aan je leven maak. Je krijgt zometeen lijstje, waar dingen op staan die jij moet uitvoeren. Doe je dit goed, doe ik je niks. Doe je het fout of doe je iets niet, staat er een straf op. Veel plezier!

L

Ik kijk schichtig om me heen en zie de jongen in het zwart op me aflopen. Ik sluit snel mijn kluisje en loop achteruit. De jongen loopt snel naar me toe en houd me dan stevig vast. 'Lang niet gezien, jammer genoeg.' Hij haalt zijn capuchon van zijn hoofd en ik haal geschokt adem. 'Jij.' 'Ik.' Hij begint te lachen en geeft me een briefje. 'Zie je snel weer Jamira.' En weer is hij weg. Ik haal beverig adem en loop weg van mijn kluisje. Wanneer ik de bocht om wil gaan voel ik een hete adem in mijn nek. Kippenvel verspreid zicht over mijn lichaam. 'Oh en niet te vergeten, lees het thuis.' Ik knik langzaam en loop dan snel verder.

Ik kom net op tijd de les in en kijk de klas in. Oliver zit naast een ander meisje met sletterige kleding en een steek van jaloezie gaat door me heen. Ik probeer het te negeren en ga dan naast Isabel zitten. 'Waar de hel was jij?' 'Naar mijn kluisje.' Probeer ik zo normaal te zeggen. 'Waarom zit Oliver naast dat kind?' Ze haalt haar schouders op en let weer op de leraar die uitleg geeft over brekingen. Ik zucht en kijk de hele tijd naar Oliver, ik vertrouw hem nog niet helemaal. Maar hij doet niks, hij jaagt haar de hele tijd weer weg, dus ik probeer me te concentreren op de les.

~~~

Eindelijk gaat de bel van de laatste les en sta ik op. Ik loop snel het lokaal uit richting mijn kluisje. Het meisje van het vierde uur komt naar me toe en grijnst naar me. 'Beetje jaloers? Wacht maar tot ik hem krijg.' Ze zet een neppe glimlach op als Oliver langs loopt en trekt haar t-shirt nog meer naar beneden. Ik kan wel kokhalzen van haar. Ze kan net zo goed geen kleren dragen, ze bedekt bijna niets. Ik zie Oliver naar mij zwaaien en dan naar het meisje naast mij kijken. Ik zie gewoon dat hij niet naar haar gezicht kijkt en steek gaat door me heen. Ik pak snel mijn tas en loop richting de auto van Nick. Ik zie ze al wachten en stap dan snel in. Ik kijk uit het raam en zie Oliver naar buiten lopen terwijl het meisje van net een paar meter voor hem loopt. Ze schudt hevig heen en weer met haar heupen en knipoogt dan naar mij. Ik schud mijn hoofd zuchtend en staar wat voor me uit.

~~~

Ik plof neer op mijn bed en pak mijn boeken uit. Ik zie het briefje liggen en open hem.

Dit zijn de taken die jij moet uitvoeren:
1. Bezorg het pakketje, dat je binnenkort krijgt naar het adres dat erbij staat. Zorg er voor dat de politie je niet te pakken krijgt.
2. Lever 100 euro bij de fontein in de stad om 12 uur middernacht.
3. Zorg ervoor dat je vrienden je haten.
4. Ga uit met een andere jongen en zoen met hem. Ik zoek de jongen uit.
5. Zorg ervoor dat je raam openstaat op een van de dagen, je verrassing wordt dan afgeleverd. Je moet ervoor zorgen dat het leuk wordt en dat je meedoet.
6. Ga uit in de stad en zorg ervoor dat ik je kan vinden. Ik stuur je een jurkje op. We gaan iets leuks uitproberen.
7. Bedreig een paar mensen voor me. Ik stuur later welke mensen dit zijn.
8. Als laatste, je pleegt een overval in een café en jat al het geld.
Veel succes!

Ik kijk geschokt naar de opdrachten die ik moet uitvoeren en zucht. Ik veeg een paar tranen weg en sta op. Laat ik maar beginnen met mijn huiswerk, dan hoef ik niet zo lang te wachten op het pakketje.

-------------------------------------------------------------
Dit was dus mijn idee, hopelijk vinden jullie het leuk?! Denken jullie dat ze alles gaat uitvoeren?

Love u all❤️

Pesten! (Aan het herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu