-en vecka senare-Jag tog mina kryckor och satte mig sedan i bilen där mamma, Christina och Amanda redan satt. Mamma startade bilen och vi körde sedan in mot Stockholms centrum i tystnad. När vi var framme vid ett stort lägenhetshus så stannade hon och alla hoppade ut. En flyttbil ställde sig bakom och gubbar började att bära ut saker. Vi öppnade den stora glasdörren och tog hissen upp till översta våningen. Amanda låste upp lägenheten till vänster och vi alla fyra gick in. Vi kom in i en stor vit hall och i ett rum till höger såg man min och Amandas sängar stå utplacerade. Längre fram fanns det toa, kök och tv-rum. I sovrummet fanns det en dörr som ledde till et rum som vi hade tänkt ha WIC i.
Jag och Amanda hade under en lång tid tjatat om att få flytta ihop då vi ville bo närmare våran skola, vara närmare varandra och kunna shoppa och sådant när vi ville. Även om vi bara går i åttan så finns det tre slags linjer på skolan. Man kan välja mellan dans, sång och teater. Vi båda gick dans. Inte för att skryta eller så, men det var bara stadens bästa elever som kom in. Efter ungefär ett halvår utav tjatande så gick våra föräldrar med på det. Dom var väl inte helt överväldigade över att deras fjortonåriga döttrar skulle flytta hemifrån. Vi gjorde det nu bara för att det är sportlov så nu hade vi några dagar på oss att flytta in innan skolan började.
Våra mammor gick efter en stund. Dom hade hjälpt oss att bära in lite saker och inreda. Jag har fortfarande väldigt ont i foten och hoppar på kryckor så jag kan inte direkt bära på saker och Amanda kunde inte göra allt själv.
Vi slängde oss glatt ner i våran stora soffa och tryckte på tv'n som vi inte ens kollade på. På den rullade någon gammal film som jag inte kände igen och en gammal gubbe stod och rökte pipa i stora delar utav den. Vi båda satt med våra telefoner eftersom den var allmänt tråkig.
"Herregud Mickan!!" Ropade Amanda hysterikas oh jag kollade snabbt upp.
"Vad är det?!" ropade jag skräckslaget.
"Brinner det?!"
"Nej" hon skrattade till.
"Kolla" hon sträckte fram sin mobil mot mig och jag kollade på skärmen. Hon var inne på Instagram och på skärmen fanns det en bild på mig och Martinus, jag tror han hette så iallafall. 'Har hört rykten om att dom har träffats efter och är ihop, stämmer det?' Stod det under och flera hade kommenterat ja. Va fan?
"Va i helvete får dom det ifrån?!" Sa jag upprört och kollade på Amanda.
"Jag vet inte, men är det inte lite kul?"
"Nej, inte för fem öre""Dom har börjar skriva om vem du är nu" sa Amanda och kollade upp från sin mobil och på mig.
"Vilka?"
"Typ 100 fanpages"
Jag slängde mig trött bakåt och suckade högt. Snälla, han frågade bara hur jag mådde.
"Alla har börjat sprida intervjun på oss också, hoppas killarna ser den, det hade vart så roligt" sa hon drömmande och jag skakade på huvudet. Roligt kanske inte var rätt ord. Min mobil plingade till och jag tog snabbt upp den.Anton 15:21
Sett rykten på sociala medier om dig o Martinus, stämmer inte va?<3 kramJag 15:23
Neeeej, blir så irriterad på alla som lägger ut d:( fattar nt varför? Han bara frågade hur d gick med foten o sen tror alla att vi ä ihop, va fan. Känner nt ens grabben. Kram:*Anton 15:24
Tänkte la d:*HAR SERIÖST DAMP JUST NU, ÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! HADE BILJETTER T TFC'S KONSERT I GÖTEBORG O NU Ä DEN FKN INSTÄLLD!! ALDORG SETT DOM INNAN O HAR RÄKNAT NER VARENDA FKN DAG!! FML
JAJAJAJAJJAAJAJAHAH FÖRLÅT FÖR SENT KAPITEL, TRODDE DET VAR MÅNDAG IDAG. NÄSTA KOMMER PÅ LÖRDAG HEJDÅ
YOU ARE READING
JUST RUMORS M&M
FanfictionTvå killar. Två killar som får alla tjejer att smälta och vilja ha dom på bara några sekunder. --- När Amanda tvingade med mig till konserten så trodde jag inte att den skulle förändra mitt liv men det gjorde den direkt. Rykten spreds och folk sluta...