9

521 26 8
                                    

Läs i slutet av kapitlet

Jag klev in i sångsalen och satte mig i en soffa bredvid fem andra ungdomar. Alla var djupt koncentrerade i sina mobiler så jag tog upp min med. Vad jag förstått så har dom inte haft någon sånglektion tidigare under terminen men många hade träffats under tidigare terminer. Rummet jag satt i var stort. På ena sidan fanns det mikrofoner och andra saker som behövs vid inspelning, längst med ena sidan fanns det stolar och soffor, som vi satt i just nu och på en annan del av rummet fanns det en scen att öva på. Instrument stod lite här och var i rummet och ljudnivån i rummet höjdes efter varje person som kom in.

När klockan var prick fem så kom läraren in i rummet och cirka 20 elever var nu samlade i sittdelen av rummet. Läraren hade brunt hår som var uppsatt i en toffs på huvudet och en vit klänning prydde hennes kropp.
"Välkomna allihopa! I år har vi fem nya elever så jag tänkte att vi skulle börja med att introducera oss själva. Jag heter Anna och kommer vara eran huvudtränare" sa läraren och pekade till vänster om sig där en smal kille satt och namn efter namn började att läsas upp. Min blick följde personerna och jag stannade chockat upp med blicken. Hur kunde jag inte tänka på det? Framför mig satt Marcus och Martinus. Hur fan ska jag komma undan med mitt namn? Snart var snart min tur och jag kände paniken växa i mig. Jag kollade chockat ner på min telefon och spelade att den vibrerade.
"Ursäkta, jag måste ta detta, det är min läkare" sa jag och sprang sedan ut ur rummet. Hur ska jag lösa denna terminen.

När jag fem minuter senare kom tillbaka till salen igen så höll alla på att delas in i grupper.
"Och sista gruppen, Mikaela, Caroline, Kelly och Elli" jag smet diskret med i gruppen tillsammans med dom tre andra och bad dom förklara uppgiften.
"Vi ska välja en valfri låt som vi ska framföra på en tävling inom skolan, dom som vinner har chansen att få stöttning som en grupp för att utvecklas och få chansen att bli kända" sa dom och jag nickade.
"Vad ska vi ta för låt då?" Frågade jag och alla såg ut satt tänka innan en tjej lös upp.
"Jag har en idé, jag vet dock inte vad ni tycker men a. Jag kan inte hjälpa det men jag hatar verkligen Marcus och Martinus, kan vi inte ta en av deras låtar och göra sjukt mycket bättre? Och typ lägga in nån rapp eller något i?"
Dom andra nickade åt hennes svar.
"Vad heter du?" Frågade jag.
"Kelly"
"Jag älskar dig Kelly"

Hellooo!
Snabbare kapitel denna gången! Tror nästa kommer redan denna veckan, ganska mycket kommer hända i det kapitlet! Tack så sjukt mycket för alla kommentarer och röstningar.

Btw, behöver hjälp med en sak. Behöver någon som kan skriva en sexscen till ett kapitel, hur grov den är får man bestämma själv! Kommentera om du kan va snäll o göra d åt mig, tkr själv d ä jättestelt.

-Linnéa

JUST RUMORS M&MWhere stories live. Discover now