10, Samuel

1.1K 36 8
                                    

Dagen efter var det en vanlig skoldag med bara en danslektion i skolans danslokaler. Utan Marcus och Martinus. Jag hade valt att strunta i allt som händer med Anton. Jag trodde att han var den rätta för mig men hade helt fel. Han ska inte få förstöra fler dagar i mitt och jag ska möta honom som vem som helst.

På mig hade jag ett par vita jeans och en ljusblå skjorta. Håret var flätat i två utbakade flätor som Amanda gjort på mig under morgonen.

Första lektionen var tyska. Amanda gick i spanska så vi hade inte lektion tillsammans vilket var lite tråkigt. Jag har några fler kompisar utöver Amanda men alla är äldre eller går i andra språk. Vilket betyder att jag är helt själv. Eller det finns många som vill vara kompis med mig men jag orkar inte. Många vill bara det för att jag och Amanda är lite populära på skolan och dom vill bli en del i vårt gäng. Vilket inte vi vill.

Jag satte mig längst bak i klassrummet och kollade ner i min mobil. Mer drama om mig och Martinus hade bildats vilket jag inte fattar då vi vart ganska tydliga med att vi inte gillar varandra på det sättet. Jag skrev lite med Amanda men avbröts utav att någon satte sig bredvid mig.
"Hej" jag kollade upp och såg Samuel sitta där.
"Vad gör du här?" Svarade jag chockat. Han går ju i andra tyska gruppen?
"Jag blev flyttad hit, bråkade lite med en annan kille. Matias du vet"
"Jaha, han är ju störd på riktigt. Hörde att han tryckte upp en kille mot väggen och slog honom i magen bara för att han hade på sig likadana skor"
"Ja, hur mår du?" Samuel bytte snabbt samtalsämne och kollade oroligt på mig.
"Bra" sa jag glatt och försökte att låta helt oberörd utav hans fråga. Vad pratar han ens om?okej, jag fattar.
"Nej, jag ser att du inte gör det. Och du fattar vad jag menar. Jag snodde Antons mobil och läste eran konversation. Det han skrev var fruktansvärt men tack för att du iallafall inte dömde mig"
"Jag mår bra, okej?" Jag log stort mot honom men han gav mig bara tveksamma blickar tillbaka.
"Varför ska jag tro på det?"
"Okej, igår mådde jag skit. Men jag har bestämt mig för at strunta i Anton, han är en idiot och jag orkar inte lägga mer tid på honom" jag log ett snett leende mot honom "det känns jätteskumt att prata med dig om detta, förlåt"
"Det är okej, det var ju jag som frågade och jag bryr mig om dig" han kollade på mig och jag log tacksamt mot honom. Han är tusen gånger bättre än som bror iallafall.

Jag mötte Amanda vid skåpen och vi plockade ut våra saker som behövdes till dansen. Alla mina saker var samlade i en tygkasse så jag hängde den snabbt över axeln. När även Amanda hade plockat ut alla sina saker så gick vi tillsammans till danssalen.

Vi bytte snabbt om i omklädningsrummet och mötte sedan resten utav klassen i den enorma danssalen. Speglar var placerade på stora delar utav väggarna och solljuset som sipprade in vid ett fönster vid taket bländade mig. Jag satte irriterat handen ovanför ögonen för att bryta ljusets väg medan min danslärare kom in i rummet. Hon samlade alla elever som stod i små klungor i olika delar av rummet i en stor cirkel och började direkt att prata.
"Som ni vet har vi ett uppträdande med Marcus och Martinus på lördag. Det kommer vara på en gala, som jag tyvärr glömt namnet på. Till dess har vi en heldag med övning imorgon, sen på torsdag har vi två lektioner och på fredag en. Det är viktigt att ni konserterar er och ger 100% från början. Lägg lite extra energi på dom träningarna där killarna är med och glöm inte att ha kul! Börja med uppvärmningsdansen och öva sedan koreografin till heartbeat" hon kollade runt på oss med ett stort leende på läpparna och satte sedan igång låten till uppvärmningen.

Jag satte mig trött på marken och slängde mig bakåt. Danslektioner hade vart extremt jobbig och bara tanken på att ta ett steg till fick mig att dö. En trött Amanda slängde sig bredvid mig.
"Är du taggad?" Hon vände huvudet mot mig och log. Jag nickade tveksamt. Jag har inte lagt en tanke på att vi faktiskt ska visa upp detta för någon. Med tanke på att min dans är lite utmanande så tror jag tyvärr att ryktena bara kommer öka.

När vi hade bytt om och duschat så la vi våra kläder i skåpen och gick sedan till Aulan. Varje år har niorna en lite rolig "grej" där dom i dans-linjen ska sjunga, dom i sång ska spela teater och dom i teater ska dansa. Alla sjuor och åttor kollar på och det är rätt roligt eftersom alla brukar skämma ut sig.

Vi satte oss bredvid våran klass i mitten av salen och väntade på att rektorn skulle prata klart framme på scenen.
"Först ut är Klara Nilsson och Johanna Andreasson ifrån teater som ska dansa till låten Work, lycka till!!"

När alla var klara hade det gått två timmar och vi fick sluta. Anton hade sjungit med några utav sina kompisar och jag är snäll om jag säger att det lät fruktansvärt. Dock hade det tagit på mig mer än vad jag trodde att se honom. Okej, skärp dig Mikaela.

Drygt kapitel men mer kommer snart!:)

🚫Har börjat tänka lite på en ny bok! För att handlingen ska passa så måste det vara en kändis i! Ska jag bara hitta på någon eller vill ni att boken ska handla om någon
speciell? KOMMENTERA🚫

ha d bra!!

JUST RUMORS M&MWhere stories live. Discover now