När intervjun var klar så gick vi till tältet och jag bytte snabbt om till kläderna jag skulle ha under konserten. En vit långärmad tröja med trumpetärmar och snörning mellan brösten. Till den tog jag ett par vanliga jeans.
Jag sminkade mig lite till och vi plockade sedan ihop tältet. Lite fler personer hade kommit och stod nu i ledet bakom oss. Vi satte oss ner och spelade lite kort när min mobil plingade till.
Anton 12:23
Såg dig på tv'n precis. Så jävla go ä du:*Jag 12:25
Hahah, men vad skulle jag svara då? Goast ä du<33Anton 12:28
Idk;) har du d kul lr?Jag 12:29
Nt direkt... Själv? Miss u:*Anton 12:33
Ne, nt utan dig:( miss u 2 bästaJag 12:34
Sötis dåAnton 12:34
<3Jag la ner mobilen och Amanda kollade nyfiket på mig.
"Vem var det?"
Jag gav henne mobilen och hon började direkt att läsa.
"Ne, gud va söta ni ä!"
"Hahah, han ä bäst" jag log för mig själv. Anton och jag hade vart vänner ett tag och jag har la en liten crush på honom. Han var 01:a, alltså ett år äldre än mig och går nian.Jag hade börjat tröttna rejält på att köa. Ännu fler hade kommit och nu fanns det ungefär tvåtusen galna tjejer bakom oss. Alla började plötsligt att skrika och jag slog direkt händerna för öronen. Va fan vill dom?
Bredvid kön gick det två killar, lite längre än mig. Tjejer sträckte sig över staketet bredvid och stack frenetiskt ut armarna. Snälla, chilla mannen. Killarna som jag antar var Marcus och Martinus tog glatt tag i händerna och gick sedan vidare. Folk började skrika högre och typ alla grät. Jag satte mig på en stol lite längre fram för att slippa allt skrikande. Amanda stod framme vid staketet och skrek minst lika högt som alla andra. Kul liv jag har.
Killarna kom sakta men säkert framåt. Tillslut var dom vid Amanda och hon skrek hur högt som helst. Jag tog kort på henne då jag vet att hon kommer döda mig annars. Dom såg faktiskt gansa bra ut.
När killarna hade stått och pratat en stund med henne och dom andra runt så gick dom in genom dörren och äntligen så tystnade folk. Tack gode gud.
Klockan började närma sig sex, vilket var tiden då vi skulle få gå in. Dörrarna öppnades och Amanda tog fort tag i min hand och började springa in med mig släpandes bakom. Vi visade våra biljetter och sprang sedan in till Globen. Vi ställde oss längst fram i mitten. Bredvid oss på vänstra sidan var den en gång som var kopplad till scenen.
Förbandet började att sjunga och dom var la helt okej. Inte toppen direkt men gick la att lyssna på. En timme senare gick dom av från scenen.
Bakom oss stod det hur många rader som helst med människor. Jag kommer typ dö när konserten väl börjar.
Allt slocknades runt oss. Rök började bildas i salen och lampor tändes. Två killar stod på scenen. Dom var omringade utav dansare. Alla började skrika och tryckte sig framåt. Jag kände hur hela jag trycktes framåt mot staketet och det rutiga mönstret avbildades på min mage. Hade jag velat ha magrutor så hade jag nog tränat. Okej, jag har redan magrutor. Hehe.
När killarna hade sjungit första låten så tog dom upp två andra mikrofoner och satte sig på varsin stol på scenen.
"Vi hade tänkt att ni skulle få ställa lite frågor till oss, räck upp handen om du vill något" En utav dom började prata och alla tryckte sig ännu längre fram. Alla skrek och sträckte fram sina händer. Snälla han sa upp, inte fram. Idioter. Jag pressades hårt mot staketet och hela min fot trycktes under metall pinnarna. En smärta spred sig i hela foten och jag tog i allt vad jag kunde för att få ut den. Smärtan i foten var enorm för varje ansträngning men jag fick tillslut ur den. Jag ställde mig frenetiskt på ena benet och viftade försiktigt med andra för att se om den var skadad. Jag bet ihop för att inte skrika till av smärtan.
"Fuck" viskade jag tyst.
Jag kände någon ta tag i min hand och jag kollade chockat upp. Där stod en utav dom. Fråga inte vem.
"Hur gick det?" Han kollade in i mina ögon och jag fastnade för ett tag. Jag ryckte snabbt till. Skärp dig Mikaela.
"Bra" sa jag snabbt och ställde mig ner på foten igen. Han drog tillbaka sin hand och samma gjorde jag. Folk pressade sig ännu längre fram när han var bredvid mig. Hur fan tänker man då? Dom har seriöst typ brutit min fot precis, måste dom skada mig ännu mer? Killen kollade chockat på mig, antagligen för att jag inte hypade över att han tog tag i min hand. Snälla, alla gillar inte dig.Hejhej!! Jag uppdaterar varje måndag, onsdag och lördag! Så kapitel kommer snart! Ha det bäst! Kommentera vad ni tycker<3
Kramkramkram Linnéa
VOUS LISEZ
JUST RUMORS M&M
FanfictionTvå killar. Två killar som får alla tjejer att smälta och vilja ha dom på bara några sekunder. --- När Amanda tvingade med mig till konserten så trodde jag inte att den skulle förändra mitt liv men det gjorde den direkt. Rykten spreds och folk sluta...