"Glöm inta att ringa när ni är klara, lycka till!" Sa mamma för en tredje gång innan hon äntligen lämnade mig och Amanda själva utanför min synläkare. Han ville testa något nytt på mig för att se om det fungerade. Någon ny laserteknik som i antingen kunde förbättra eller försämra synen. Men med tanke på att jag inte kan bli mer blind så var det inget svårt val.
"Hur mår du idag?" Frågade Mikael min läkare och jag ryckte på axlarna. "Helt okej, som vanligt antar jag" sa jag och var extremt lycklig över att stolen bredvid mig inte var tom som dem brukar vara utan att min bästa kompis satt där.
"Tar du dina ögondroppar dagligen?" Frågade han och jag nickade, även om jag visste att det absolut inte var så ofta som han ville.
"Vad bra! Då skulle jag vilja flytta dig till rummet här bredvid och testa den nya maskinen. Om det går som vi vill så kommer du att ibland kunna se lite skuggor, men det är la bättre det än att ha det som du har det nu?" Frågade han och försökte låta så glad som möjligt. Han behöver inte spela. Vilken kotte som helst fattar att man inte blir speciellt taggad på livet av att jobba med blinda, halvt deprimerade ungdomar.Efter många om och men så satt jag i en stol i en annan sal. Han lutade bak min stol och satte en maskin ovanför mitt öga för att kolla hur min syn var för tillfället. Jag hörde hur han blev stressad och han reste dig snabbt innan han rusade upp från sin stol och ut ur rummet.
"Vad hände?" Frågade jag chockat Amanda som jag visste befann sig någonstans i rummet.
"Jag har ingen jävla aning" svarade hon och gick fram till mig.
"Det enda jag kan se när jag kollar i maskinen är ditt öga, väldigt mycket insomnat med en liten prick i mitten" sa hon och om jag känner henne rätt så har hon tre rynkor mellan ögonbrynen och det vänstra brynet står upp en aning.
"En prick?" Frågad ekar men fick inget svar innan dörren öppnades.
"Vi måste ta in dig i ännu en sal på undersökning, det verkar som att vi har missat en del i din utredning" sa han innan han rullade iväg min stol i ännu en sal.En timme senare var jag undersökt ännu en gång. Om jag förstod det rätt så hade dom hittat glas och annat smuts innanför och i mitt öga som antagligen är orsaken till min blindhet. Men med lite tur så kunde detta tas bort och jag få min syn tillbaka igen. Hur fan detta ens är möjligt att missa har jag ingen aning om. Hur kunde dom låta mig gå blid så länge när det går att lösa? Bara för att dom slarvat?
Hello!! Jag ä tillbaka, med ett kapitel iaf! Har inte mått så jättebra och har haft mycket prestationsångest och stress i skolan! Hoppas ni förstår!
Angående hennes syn så vet jag inte om detta ens ä möjligt, antagligen inte. Skit i, berättelsen ä påhittad så varför inte hitta på lite till?
När nästa kapitel kommer har jag absolut ingen aning om, förhoppningsvis nästa vecka men jag kan inte lova någonting. Allt beror på hur jag mår och hur mycket läxor och prov jag har!
TACK FÖR ÖVER 10 K (!!) SOM VART INNE PÅ MITT OMSLAG!!
Hoppas ni har det bra och kommentera gärna! Kram
-Linnéa
YOU ARE READING
JUST RUMORS M&M
FanfictionTvå killar. Två killar som får alla tjejer att smälta och vilja ha dom på bara några sekunder. --- När Amanda tvingade med mig till konserten så trodde jag inte att den skulle förändra mitt liv men det gjorde den direkt. Rykten spreds och folk sluta...