Veckan rullade på. Jag hade sjungit i en audition för att komma in på danslinjen och även utvecklat sången lite mer. Jag hade tagit två danslektioner och hade mindre att ta igen än vad jag trodde. Några fler personer hade pratat med mig än vanligt men jag höll mig mest till James.
"Vill du ha någonting?" James kollade på mig och jag skakade på huvudet och log lite snett.
"Nej tack, är inte så hungrig"
"Okej, kommer snart" svarade han innan han gick iväg mot skolans cafeteria.Inte långt efter att James hade gått så kände jag hur någon satte sig på platsen bredvid.
"Tja" sa personen bredvid och jag vände mig chockat om. Marcus. Han hade blivit mycket längre sedan sist och han var mer vältränad. Håret var kortare och han var sjukt snygg.
"Hej" sa jag tyst och vände ner blicken i min telefon.
"Skulle bara be om ursäkt för min bror, han är lite skum" sa han skämtsamt och jag kollade upp med uttråkade ögon på honom.
"Okej?" Sa jag bara och fällde ner min blick igen.
"Förlåt för min bror men du behöver ju inte vara så bitchig mot mig" sa han tjurigt.
"Jag har mina anledningar" avslutade jag innan jag hoppade ner från stolen och drog tag i James arm på vägen ut ur skolan.Skoldagen rullade på som vanligt, Martinus hade sagt någon taskig kommentar och jag hade inte orkat bry mig. Visst han är snygg, till och med snyggare än innan men personligheten gör han så ful. Under eftermiddagen hade ett sms om sångövning rullat in på min mobil. Imorgon direkt efter skolan med alla sångelever i samma årskurs.
När jag kom hem slängde jag mig ner i min säng och tog upp min nya mobil. Äntligen helg. Mamma och pappa hade överöst mig med paket sen jag blev frisk och mobilen var en utav dom. Mitt i mitt hay day spelande så plingade min mobil till. En snap från Martinus. Vad fan fick han min nya snap ifrån. Jag hade inte haft min nya snapchat i mer än en några dagar och jag var extremt nöjd över mina 5000 poäng. Jag klickade mig in på appen och tryckte på den röda kvadraten. På skärmen visades en bild av Martinus. Han hade en ljusrosa keps på huvudet och log stort emot kameran.
"Är det du Mikaela?" Stod det på skärmen och jag tog snabbt en svart bild och skrev en text till.
"Jag heter Mikaela men vem du är har jag inte en aning om, hur fick du min snap?!"En till bild rullade in. "Kände en tjej med samma för och efternamn som dig så skrev in det, antagligen fel person, sorry"
Jag struntade i att svara på nästa bild och satte istället på min tv och kollade på the vampire diaries. Elena och Damon är så sjukt goals.
En timme in i serietittande så knackade det på min dörr och jag pausade den.
"Kom in" ropade jag högt och dörren öppnades utav Mamma.
"Fixa till dig lite, Amanda och hennes familj kommer över på grillkväll snart, dom ville berätta något stort" sa hon och jag nickade lätt innan jag gick in i min garderob för att välja kläder.Garderoben bestod mest av enkla baskläder från min tid som blind då jag varken ville stå ut för mycket och mamma var inte speciellt bra på att matcha. Tillslut lyckades jag rota fram en svart klänning. Den var ganska tajt och räckte ner till knäna. Urringningen var lite lagom djup och klänningen var väldigt bar i ryggen. Det får duga. Jag sminkade mig lätt och satte upp mitt hår som jag färgat brunt igen i en toffs innan jag sprang ner för trappan och gick ut på våran altan och satte mig i en solstol i den varma sommarkvällen.
"Heeeeej" hörde jag Amandas glada röst bakom mig och jag vinklade snabbt huvudet.
"Tja, sätt dig" sa jag och nickade emot stolen bredvid mig.
"Martinus snapade mig innan, frågade om det var jag" sa jag och hon spärrade upp sina ögon.
"Vad svarade du?"
"Jag skrev att jag inte visste vem han var"
"Bra, idioten ska inte få utnyttja dig"
Jag nickade åt henne och svarade på en snap från James.
"Vet du vad dina föräldrar skulle berätta?" Frågade jag och Amanda suckade högt.
"Ingen aning, jag har tjatat på mamma och pappa men dom säger inte ett skit" sa hon argt och jag nickade. Vi avbröts i våran konversation av att mamma ropade att maten var klar och vi slog oss ner tillsammans ned våra föräldrar och Amandas två småsystrar.När alla hade ätit upp så reste sig Amandas föräldrar upp och kollade glatt ut över alla.
"Vi ska flytta hit"Hej! Kapitlet kom efter precis en vecka, Woho. Det vara ganska tråkigt och drygt men kommer hända mer snart. Det var långt iaf! Nästa kapitel kommer vara ett "ask-kapitel" jag kommer själv att hitta på frågor men om ni har egna frågor så är det bara att kommentera (kommer va Mikaelas ask)!
/Linnéa
YOU ARE READING
JUST RUMORS M&M
FanfictionTvå killar. Två killar som får alla tjejer att smälta och vilja ha dom på bara några sekunder. --- När Amanda tvingade med mig till konserten så trodde jag inte att den skulle förändra mitt liv men det gjorde den direkt. Rykten spreds och folk sluta...