Vi öppnade dörren till omklädningsrummet och möttes utav högt prat. Alla tjejer var exalterade över dagen och satt och pratade i olika grupper.
Efter att ha bytt om till danskläder så gick vi in i danssalen. Jag försökte frenetiskt att täcka mitt bandage med mina svarta träningstajts. På överkroppen hade jag en svart sport-bh med adidas logga mitt på bröstet.
Efter att även hejat på killarna så samlades alla i en ring och våran huvudtränare Anna ställde sig mitt i den.
"Välkomna tillbaka allihopa!" Sa hon glatt och folk tackade lite tyst.
"Idag kommer vi börja på ett väldigt roligt projekt. Vi har fått äran att dansa bakom två artister. Dom kommer ifrån Sverige och vi kommer dansa bakom dom till en utav deras låtar. Vi kommer vara med dom på två olika framtränden, en gala och sedan en konsert med 10 andra artister, galan är om två veckor" fortsatte Anna och folk började viska glatt till varandra.
"Jag trodde att vi skulle få dansa bakom Marcus och Martinus, sen förstörde hon hela drömmen när hon sa att dom var svenska" viskade Amanda ledset i mitt öra.
"Tack Gud för att vi slipper det" sa jag och hon skakade bara på huvudet. Inget mer drama med som två killarna tack.När Anna fått tyst på alla, vilket var väldigt svårt så fortsatte hon att prata igen.
"Dansen kommer vara lugn och det är en kärlekslåt. Därför kommer det tyvärr vara lite pardans, vilket jag vet att ni inte gillar." Folk stönade irriterat "i början kommer bara en utav er att dansa, sen under refrängen så kommer resten utav gruppen in" fortsatte hon.
"Vem ska dansa i början?" Frågade Simon, en utav killarna i klassen.
"Eftersom det är en kärlekslåt så kommer det vara en tjej. Hon kommer dansa runt dom och även bakom. Vi har tagit den tjejen som vi tycker skulle kunna klara ett solo bäst och det är" hon bläddrade lite i sina papper och fortsatte sedan "Mikaela, grattis!"
Folk applåderade och Amanda pötte mig i sidan. Jag kollade upp mot henne och såg hennes stora leende. Leendet smittade snabbt av sig på mig och jag tackade glatt.Vi fortsatte dagen med att lära oss hälften utav stegen. Dom var inte jättesvåra men tog ändå lite tid att få in. Jag är själv dom första 40 sekunderna och sen kommer alla andra in. Det första som händer då är att killarna ska lyfta varsin tjej. Lyfter är komplicerat. Dom ska ha helt raka armar och hålla oss ovanför deras huvuden. Vi ska ligga på rygg med armarna rakt ut och sen ska dom kasta oss framåt så att vi landar på fötter och sedan flyga in i en annan partner. Att lyckas landa på fötter där och inte falla ihop i en hög är den svåra delen, man vill inte direkt ramla på scen. Den som lyfter mig är Samuel. Han är grym på att dansa men det är lite pinsamt för han är lillebror till Anton. He he.
När dagen var slut så hade vi lyckats klara lyftet ganska bra och även några steg efter.
Jag slängde mig ner i soffan i lägenheten. Jag var helt slut efter dagens lektioner. Jag plockade upp mobilen som vanligt och såg att jag fått över hundra nya följare. Va fan? På alla mina foton var det nya kommentarer och dom flesta var exakt samma 'du är Martinus flickvän va?' Eller 'grattis, ni passar' vad är det folk inte kan fatta? Jag var taggad i sjukt många bilder och jag orkade seriöst inte med allt. Jag tog en selfie och redigerade den lite innan jag snabbt skrev ihop en text till den 'kan ni snälla fatta, det är inte ett skit mellan mig och Martinus!!! Jag känner inte honom, han känner inte mig. Jag var på hans konsert för min kompis tvingade dit mig. Jag gillar inte deras musik och är inte att fan. JA, jag sov utanför i ett tält, FÖR MIN KOMPIS SKULL. Hejdå" Jag postade bilden på Instagram och slängde sedan iväg mobilen till andra sidan soffan. Jag orkat inte med allt drama.
Hej igen! Nästa kapitel TROR jag kommer imorgon, ha en fortsatt bra dag, kramizzzzz /Linnéa
YOU ARE READING
JUST RUMORS M&M
FanfictionTvå killar. Två killar som får alla tjejer att smälta och vilja ha dom på bara några sekunder. --- När Amanda tvingade med mig till konserten så trodde jag inte att den skulle förändra mitt liv men det gjorde den direkt. Rykten spreds och folk sluta...