Har börjat tänka på en ny bok och behöver en kändis den ska handla om... vem tycker du? kommentera!! (Du behöver inte göra det om du gjorde det på förra kapitlet) nu kommer kapitlet!!
Jag och Amanda låste trött upp dörren till vår lägenhet och tog av oss våra ytterkläder. Amanda rusade snabbt in i duschen och jag började kolla i garderoben efter kläder att ha på sig under middagen hos grannarna. Det var svårt att veta hur uppklädd man skulle vara. Jag bestämde mig tillslut för en lite kortare röd klänning med snörning mellan brösten. Den var inte så tajt så det var ingen riktig "fest klänning" utan den var lite lagom. Jag matchade den med ett par tunna leggings då det fortfarande var ganska kallt ute.
Precis när jag plockat fram allt jag skulle ha på mig så blev Amanda klar i duschen. Jag duschade snabbt och virade sedan in mig i min handduk. Jag satte mig på stolen vi hade i badrummet och började att föna håret. När det var klart plattade jag det snabbt och sprayade på lite hårspray. Jag sminkade mig lätt med mascara, eyeliner och concealer innan jag gick ut för att ta på mig mina kläder.
När jag var klar hade även Amanda tagit på sig sina kläder som bestod utav ett par blåa jeans och en stickad tröja ifrån gant. Vi gick ut till hallen och jag tog på mig ett par svarta klackar och tog tag i min telefon innan vi låste dörren bakom oss och gick ner för trappan till våra grannar.
När vi ringde på dörren var klockan precis sex och samma kvinna som innan öppnade dörren. Hon hade även nu ett stort leende på läpparna och massor utav röster hördes i bakgrunden.
"Välkomna tjejer!" Hon drog in oss i varsin kram och steg hördes bakom henne.
"Detta är min man Kjell och mina två söner Marcus och Martinus" jag kollade chockat upp och mötte killarnas igenkännande blickar.
Martinus gick fram och kramade mig och sedan gick han och kramade Amanda. Även Marcus drog in mig i en kram och släppte efter några sekunder.
"Känner ni varandra sen innan?" Anne kollade chockat på oss och jag nickade.
"Vi är två utav deras dansare som ska vara med på galan på lördag" sa jag.
"Ååh, vad kul! Välkomna in!" Hon gick åt sidan och visade med armen in i deras hall.Kvällen var la helt okej. Dom flesta som var där var barnfamiljer med småbarn som ständigt skrek och frågan 'Var är era föräldrar?' Dök upp väldigt ofta. Varje gång fick vi stå och förklara att vi bodde själva och precis samma följdfrågor kom vilket man tillslut tröttnade på extremt mycket.
När klockan närmat sig 10 gick vi trötta hem. Det plingade till i våra mobiler och vi tog upp dom för att se vad som hänt.
Malin 21:56
Hej alla elever, hoppas ni har haft en bra kväll!! Här är lite fakta om galan ni ska dansa på:
-Den är i Göteborg så vi åker tåg dit på fredag morgon klockan 8:30, samling 8:00 på stationen! Ni åker tillsammans med M&M.
- Ni kommer sova två och två på ett hotell (ni får välja själva vem ni vill sova med)
- På lördagen ska vi upp tidigt så inget festande eller liknande på fredagkväll (ni har fritt hela den dagen).
- Ta med vanliga kläder, necessär och allt sånt som ni brukar ha (danskläder får vi där)
Svara på detta så att jag vet att ni sett meddelandet:)
Ha det bra så syns vi på morgondagens danslektion! /MalinSvar till henne rullade in och även jag knappade in ett.
21:04
Hej! Jag har sett:)))Halloj!! Hoppas ni har det bra, tack för sjukt fina kommentarer på förra kapitlet!! Detta var lite tråkigt men mer kommer hända snart!
Vet förresten inte vad killarnas föräldrar heter så jag googlade. Men då kom det upp två namn så jag fattade inte vilket av dom det var eller om det var dubbelnamn!! Rätta mig gärna!
Ha det superbra så hörs vi snart igen!! /Linnéa
YOU ARE READING
JUST RUMORS M&M
FanfictionTvå killar. Två killar som får alla tjejer att smälta och vilja ha dom på bara några sekunder. --- När Amanda tvingade med mig till konserten så trodde jag inte att den skulle förändra mitt liv men det gjorde den direkt. Rykten spreds och folk sluta...