21

729 29 0
                                    

Med försiktiga steg gick jag fram med mina skyhöga klackar. Kyrkans stengolv lät mot mina fötter och jag drog ner min korta klänning så att den inte skulle åka ovanför rumpan. Jag satte mig bredvid Martinus i en kyrkbänk och Amanda satte sig på andra sidan om mig. Samuel fyllde på efter henne och fler och fler kom.
"Hej" Martinus log mot mig och jag vände mig mot honom för att mötas i en försiktig kyss.
"Jag har saknat dig" viskade han och jag fnissade lite åt honom.
"Vi träffades igår"
"Några timmar för mycket" sa han och blinkade mot mig.

"Hej alla elever" avbröt rektorn. Jag vände mig framåt och hon väntade till alla kollade på henne innan hon fortsatte.
"Idag har jag fått äran att berätta en stor nyhet för er! Vi tycker att dansarna i år har en så hög nivå att vi har fixat en resa, skolplats och studentlägenhet till en i varje årskurs i...." hon kollade exalterat på oss .
"LA, man får såklart välja själv om man vill det eller inte men det är en chans man bara får en gång i livet " folk började direkt att prata i mun på varandra och jag kollade chockat på Amanda som satt bredvid mig. Hennes ögon lyste av lycka.
"I sjuan är det... Niklas Samuelsson" sa hon och folk började applådera.
"Du kan ställa dig upp" sa rektor och en kille två rader framför mig ställde sig upp.
"I åttan är det, Mikaela Svensson" sa hon och folk fortsatte att applådera. Jag spärrade chockat upp ögonen och ställde mig upp med darriga ben.
"I nian är det Linus Jonsson" fortsatte rektorn och en till kille ställde sig upp. Detta kommer förändra hela mitt liv.

Blir en uppföljare till boken så ville bara få denna boken klar! Kort kapitel som tyvärr även är det sista på denna delen. Någon typ av epilog kommer imorgon och någon gång efter nyår kommer första delen till uppföljaren. För att det ska vara så lätt som möjligt så kommer jag lägga ut även uppföljaren på denna boken (tror jag)! Ha det bäst!! /Linnéa <33

JUST RUMORS M&MWhere stories live. Discover now