7

531 28 13
                                    

"Jag kommer att ta bort lapparna framför dina ögon nu, jag har ingen aning om du ser eller inte men vi hoppas på det bästa" sa läkaren till vänster om mig och jag nickade försiktigt. Ett litet hopp hade omedvetet fyllt min kropp och jag vet inte hur jag skulle reagera om allt fortfarande var helt svart. Jag kände hur en tejpning drogs bort från min kind och sedan var lapparna borta. Jag öppnade försiktigt ögonen men stängde dom snabbt. Det var ljust.

Efter att ha försökt lugnat ner mig ett tag så öppnade jag ögonen ännu en gång och satte chockat händerna framför ögonen. Tårarna började direkt att rinna nerför mina kinder och jag hoppade ner från sjukhussängen och kollade mig runt. Min blick mötte mina föräldrar som nervöst satt på en bänk och jag sprang direkt fram till dom.
"Jag ser" viskade jag.

----

Efter att ha legat på sjukhuset ett tag så fick jag äntligen åka hem. Huset var mycket större ön vad det känt som och jag rusade direkt upp till mitt rum. Allt var grått, precis som jag ville ha det. Jag kollade mig chockat omkring i rummet. Der var mycket finare än vad jag trodde. Ovanför den stora vita sängen hängde en sänghimmel med ljusslingor placerade lite här och var runt den. Allt var stilrent och som mamma och pappa nämt för mig tidigare under dagen så hade dom hängt en gigantisk tv mittemot sängen.

Mitt hår var precis som jag trodde, vinrött. Jag hade blivit smalare än innan då det inte var så roligt att äta när man inte visste vad man tryckte i sig. Brösten och rumpan hade växt och jag hade fått mer mogna drag i ansiktet. Kläderna var dock inte att prata om. Amanda drog direkt med mig ut på stan för att handla och någon timme senare var vi tillbaka med ett tjugotal proppfulla påsar, jag har nog aldrig vart såhär taggad för en måndag tidigare.

Tråkigt och kort kapitel:( ä ledsen att det blev så sent men har som sagt inte mått då bra...

Ska försöka uppdatera så snabbt som möjligt och jag troooor att det kommer nästa vecka!

Hoppas ni har det bra och tack så sjukt mkt för att ni kommenterar och gillar kapitlen, fortsätt så! Kramiz

/Linnéa

JUST RUMORS M&MWhere stories live. Discover now